Ср, 01 квітня 2015

Розрахункові операції через реєстратори: «за» і «проти»

 

Cьогодні в Комітеті з питань податкової та митної політики  в форматі «круглого столу» обговорювали законопроекти змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій) за реєстр. № 1718 і до Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (щодо державних гарантій суб'єктам господарювання у застосуванні ними реєстраторів) за реєстр. № 1088.

 Законопроектом (реєстр. № 1718) передбачається створити умови для демонополізації ринку реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), знизити фіскальний тиск на суб'єктів підприємницької діяльності, створити умови для роботи бізнесу в правовому полі та унеможливити корупційні дії з боку контролюючих органів.

Проектом пропонується внести зміни до Податкового кодексу України в частині звільнення платників єдиного податку другої та третьої (фізичні особи-підприємці) груп від обов'язкового застосування у своїй діяльності РРО.

Також пропонується відновити попередню редакцію пункту 1) статті 9 Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», яка дозволяє не застосовувати РРО  при наданні послуг підприємствами, установами й організаціями усіх форм власності у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій.

 Відкриваючи засідання «круглого столу», Голова Комітету Роман Насіров, зазначив, що обговорення організовано для того, щоб заслухати всі зацікавлені сторони:  представників міністерств, підприємницьких структур та громадських організацій.  Усі висловлені пропозиції, за його словами,  враховатимуть у подальшій роботі над законопроектами.

Автор обговорюваних  законопроектів народний депутат Оксана Продан перед дискусією звернулася до учасників  з пропозицією висловити свої аргументи: які зміни потрібні, чому потрібні і навіщо їх треба вносити в  якнайшвидше. Вона також повідомила, що Державна фіскальна служба України надала свої коментарі, в яких підтримала внесення пропонованих змін до проекту закону реєстр. № 1088  щодо:  1) зупинення застосування РРО, 2) обов'язковості застосування резервних касових апаратів або здійснення заміни сервісними центрами, 3) запровадження відповідальності сервісних центрів тощо.

Народний депутат Оксана Продан також попросила під час дискусії акцентуватися на питаннях, які справді є істотними, щоб всі учасники зрозуміли  аргументи  один одного.

У ході обговорення зазначалося, що нормами прийнятого Верховною Радою 28 грудня 2014 року Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку другої та третьої (фізичні особи-підприємці) груп.  Неухильне виконання цієї норми створює додаткові витрати на придбання, встановлення та щомісячне обслуговування касових апаратів.  А у більшості суб'єктів малого підприємництва ще й постане потреба у залучені бухгалтерів з метою правильного ведення податкового обліку, що також призведе до додаткових витрат.

Крім того, чинний  Закон "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» не є досконалим, а штрафи за порушення його норм є досить високими.

Зазначалося також, що введення обов'язку застосування реєстраторів розрахункових операцій суб'єктами малого та середнього бізнесу призведе до збільшення витрат підприємців. А це за погіршення купівельної спроможності громадян України негативно вплине на підприємницьку активність. У свою чергу витрати  підприємців будуть закладені у вартість товарів та послуг, що призведе до чергового підвищення цін для населення.

Водночас представник Міністерства фінансів України зазначив, що Міністерство не вважає за можливе виключити норми щодо запровадження РРО для платників другої та третьої групи у законопроекті(реєстр.  № 1718) а   також, що в Міністерстві готові дискутувати стосовно терміну запровадження цих апаратів, але не можуть підтримати пропозицію щодо звільнення платників єдиного податку другої та третьої (фізичні особи-підприємці) груп від обов'язкового застосування у своїй діяльності РРО.

"Розуміємо складне становище і в платників і у держави, важко знайти кошти на їх придбання, але позиція Мінфіну полягає у тому, що РРО треба запроваджувати», - зазначив фахівець Міністерства фінансів.

Представник Державної фіскальної служби повідомив, що частково погоджується з необхідністю вносити зміни щодо спрощення процедури сервісного обслуговування.

Під час обговорення також зазначалося, що наразі 220 тисяч платників податків застосовують РРО. З прийняттям закону їх кількість зросте, зокрема, у другій групі під дію цього закону підпадатиме 50 тисяч суб'єктів, а в третій  - 250 тисяч.

Учасники «круглого столу» також зазначали, що основним завданням законопроекту за реєстр.  № 1718 є зосередження дій платників податків в єдиних конкурентних умовах. Тому що сьогодні ті самі суб'єкти виконують  ту саму функцію, але перебувають в різних умовах.

Також представник Державної фіскальної служби повідомив, що вона готова розглядати питання зменшення відповідальності та штрафних санкцій, якщо питання лише в цьому. Водночас він нагадав, що законодавством відтерміновано на півтора року обмеження щодо проведення перевірок платників єдиного податку, які в першому півріччі 2015 року почнуть застосовувати РРО.

 

За інформацією Інформаційного управління Апарату Верховної Ради України.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата