передплата Українською | In English

№11, червень 2016

Австралійська прем’єра «Мрії»Австралійська прем’єра «Мрії»

Поділитися:

Аншлаг … в аеропорту

Політ найбільшого у світі транспортного літака Ан­225 «Мрія» до Австралії зацікавив людей не тільки у країнах, через які проліг його маршрут, а в усіх куточках планети. А в Австралії, де він приземлився в аеропорту «Перт», уперше доставивши до цієї країни великогабаритний комерційний вантаж, викликав справжній ажіотаж. У місті Перті, розташованому на заході Австралії, на сайті аеропорту навіть розмістили анонс прибуття українського лайнера й запросили охочих подивитися на його приземлення. За інформацією австралійських видань, за прибуттям в аеропорт української «Мрії» спостерігало кілька тисяч людей на спеціально обладнаному майданчику і ще близько
15 тисяч уздовж огорожі летовища.

Літак подолав шлях понад 15580 кілометрів. Вилетівши з Києва, першу посадку він здійснив у Празі, де на борт завантажили для однієї із австралійських фірм генератор компанії Brush із необхідним обладнанням (загальна маса вантажу – 130 тонн). Габарити генератора для повітряної подорожі непрості: довжина – 8,8 метра, висота – 3,17, ширина – 3 метри, вага – близько 118 тонн. Вже під час його завантаження застосували нове інженерне рішення – спеціальні двотаврові сталеві балки загальною вагою
5,2 тонни замінили собою розподільну раму, що дало змогу заощадити і ресурси, необхідні для її виготовлення, і строки підготовки вантажу до перевезення. На шляху до Австралії літак виконав три технічні посадки – у Туркменистані, Індії та Малайзії, де український гігант викликав захоплення в місцевих жителів.

Прем’єрним можна назвати і зво­­­ротний рейс «Мрії» – вперше з Австралії відправлено промисловий вантаж найбільшим у світі літаком. До італійського Мілана лайнер доставив 30 тонн вантажу. Потім з Лейпцига (Німеччина) він перевіз до Абу­Дабі (ОАЕ) 169­тонну насосну станцію, що складалася з шести частин, найважча з яких важила 80 тонн. Для належної підготовки до транспортування такого вантажу фахівці авіатранспортного підрозділу «Авіалінії Антонова» надали всі необхідні консультації виробникові –
німецькій компанії MAN. Тож великий вантаж вчасно і безпечно доставили до місця призначення. Рейси виконали пі­­­лоти державного підприємства «Анто­нов», командир екіпажу – шеф­пілот Дмитро Антонов.

Рекорди над хмарами

Ан­225 «Мрія» створили в Київському конструкторському бюро імені Антонова. Виконавши свій перший політ у 1988 році, «Мрія» залишається відтоді найбільшим і найпотужнішим у світі транспортним літаком, на рахунку якого загалом понад 240 світових авіаційних рекордів. 110 з них було встановлено під час лише одного польоту 2001 року.

Лайнер настільки великий, що в його вантажному відсіку міг би здійснити перший політ (якщо б дозволив розмах крил) літак братів Райт. Нагадаємо, що іхній літальний апарат у першому польоті, протримавшись у повітрі 12 секунд на висоті три метри, подолав
36,5 метра. А «Мрія» перевозила на борту найдовший в історії повітряного сполучення вантаж – дві лопаті гвинтового вітряка, кожна з яких мала довжину понад 42 метри. До того ж «Мрія» здатна перевозити великогабаритні вантажі, які не можна розмістити в салоні, й з допомогою зовнішнього кріп­лення. Знаменитими стали її польоти з орбітальним кораблем багаторазового використання «Буран». Також Ан­225 належить абсолютний рекорд вантажопідйомності — 253,8 тонни.

Варто додати, що всі ці рекорди – не самоціль. Скажімо, нинішній комерційний політ Ан­225 дав можливість істотно зменшити вартість перевезення, бо для доставки вантажу такої ваги і розмірів знадобилося б два літаки
Ан­124­100 «Руслан».

З літака ­ на ювілей

З австралійського «турне» Ан­225 повернувся якраз у переддень ювілею Державного підприємства «Антонов»: 31 травня 2016 року виповнилося 70 років від дня заснування флагмана вітчизняної авіаіндустрії. За цей період його колектив створив понад 100 типів та модифікацій літаків різного призначення, які працюють у 78 країнах. Удалий політ, що відкрив нові обрії вантажних перевезень літаками ДП «Антонов», став своєрідним і значущим подарунком екіпажу «Мрії» до ювілею підприємства.

Вітаючи колектив «антоновців» з 70­річчям підприємства, Президент України Петро Порошенко назвав пер­ший комерційний рейс «Мрії» до Ав­стралії одним із новітніх досягнень укра­­їнської авіації. «Президенти лише декількох країн можуть літати літаками вітчизняного виробництва, — констату­вав глава держави. – Кращої реклами для нашого авіабудування бути не мо­же... Політ нашої «Мрії» до Австралії –
найкращий спосіб заявити про себе як про потужну авіаційну державу. І де б не сідала наша «Мрія», тисячі людей збі­галися з жовто­блакитними прапорами і промовляли: «Україна! Антонов!». Це ваша праця! Це те, що ми досягли, і те, з чим упевнено дивимося в майбутнє».

P.S. Коли журнал готувався до друку, з’явилася інформація про участь ДП «Антонов» у міжнародній авіа­ та аерокосмічній виставці в Берліні. Делегацію очолював президент компанії Михайло Гвоздьов.

У перший день виставки, на якій свої розробки представили 40 країн, була несприятлива погода (дощ, низька хмарність), і організатори заходу дозволили виконати польоти лише двом літакам – німецькому транспортному А400М та українському Ан­178. Літак виконав елементи вищого пілотажу: розвороти ліворуч та праворуч, горизонтальний проліт на мінімальній швидкості з виконанням «гірки», вихід з неї та подальший захід на посадку. «Літак проявив свої найкращі властивості: короткий зліт, енергійний набір висоти, круті віражі й плавну посадку. Пілоти впоралися відмінно. Ми чекаємо від цієї виставки контрактів, у нас буде багато зустрічей, переговорів», –
повідомив авіаконструктор ДП «Антонов» Микола Казуров. А посол України в Німеччині Андрій Мельник зазначив, що «вітчизняний Ан­178 викликав справжній фурор, оскільки він був єдиною новинкою на авіашоу».

Підготував Олександр МАЛІЄНКО.

Фото надано прес­службою ДП «Антонов».

Автор:

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Журнал Віче

Віче №15/2016 №15
серпень 2016
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата