передплата Українською | In English

№21, листопад 2015

Хто стоїть за «рейдерами в законі», або Чому в більшості автостоянок, магазинів, ринків в Одесі немає акта на користування землею?

Поділитися:

Земельні суперечки нерідко вихлюпуються в публічну площину, але далеко не кожна завершується з’ясуванням де-юре. Те, що відбувається нині навколо автостоянок та інших земельних об’єктів в Одесі, вже давно перейшло межі цивілізованої суперечки й перетворилося на затяжну боротьбу ініціативних груп жителів і власників проти рейдерів, які прикриваються «тітушками» і, часто-густо, неправомірними рішеннями місцевої влади.

 

В Одесі діють два негласні правила, до того ж не ствердні, а, навпаки, запитальні. Перше: «Шо я з цього матиму?». Друге: «Ми шо, не люди – не домовимося?». Кажуть, якщо ви їх засвоїли, «ви таки будете в Одесі геній». Щоправда, це не стосується суперечок за землю, тим паче якщо вона поруч із морем.

Нещодавно спочатку Одеський апеляційний адміністративний суд, а потім Приморський районний суд міста Одеси винесли рішення на користь громадської організації «Автостоянка «Волна», розташованої на вулиці Кишинівській, 2­а. Подарувавши тим самим надію автолюбителям інших кооперативів на захист їхніх законних прав. До речі, лише за останні роки в Одесі рейдерським шляхом захоплено понад 60 автостоянок і гаражних кооперативів.

– Схема захоплення нашої власності дуже проста, – розповідає голова правління громадської організації «Автостоянка «Волна» Сергій Дуйко. – На підставі рішення Одеської міськради № 5286–VI від 27.08.2014 року автостоянка «Волна» внесена до переліку стоянок, які розташовані на комунальній землі й нібито розбудовані за рахунок бюд­жету міста.

При цьому, за словами обуреного голови правління, місцева влада жодної копійки не вклала в облаштування автостоянки з моменту її виникнення в 1988 році.

На думку юристів громадської організації, це рішення міськради є неправомірним і цинічним, бо, по­перше, автостоянка існує з 1988 року й була заснована як стоянка для автомобілів інвалідів, ветеранів війни і воїнів­«афганців»; по­друге, протягом усього цього часу громадська організація платила відповідні податки; по­третє, земля, на якій розташована автостоянка, має своїх власників.

Якби Приморський суд ухвалив протилежне рішення й підтвердив правильність рішення міськради, це створило би прецедент для майбутніх рейдерських захоплень земельних ділянок у масштабах усього міста Одеси.

– Нова влада України сьогодні декларує боротьбу з корупцією, при цьому не знищуються її витоки. Більшість автостоянок, магазинів, ринків не мають актів на користування землею. Оренда, як правило, дається на рік, і то в будь­який момент чиновники можуть причепитися до чогось і розірвати її. У результаті підприємців просто «розводять на хабарі». Ти або платиш, або втрачаєш свій бізнес, – вважає Сергій Дуйко.

Щоправда, ця схема не спрацювала стосовно ГО «Автостоянка «Волна». Й насамперед тому, що автолюбителі самоорганізовувалися й на спробу рейдерського захоплення відповіли силою, а на неправомірні рішення міськвиконкому – судовими позовами. Більше того, на всіх судових засіданнях, які завжди розпочиналися з пікетів і транспарантів, безпосередньо були присутні 30–40 активістів різних громадських організацій, тим самим даючи зрозуміти, що судового свавілля члени ГО «Автостоянка «Волна» не потерплять. І це спрацювало: «найчесніші суди Одеси» ухвалили законні рішення.

За словами юриста Сергія Кравця, позиція Одеської міськради сьогодні однозначно зухвала й безцеремонна.

– На підставі неправомірного рішення Одеської міськради від 27.08.2014 року, – підкреслює він. – Комунальне підприємство «Одестранспарксервіс» підписало неправомірний договір оренди земельної ділянки, на якій розташовується ГО «Автостоянка «Волна», з ТОВ «Житлова управляюча компанія» (надалі «ЖУК». – Авт.).

Їхнє керівництво, у свою чергу, разом зі своєю «охороною» в ультимативній формі висунуло вимогу підписати з ними договір на зберігання автотранспорту членів громадської організації. Інакше автолюбителів обіцяли не допускати до своїх місць на стоянці!

– І тільки завдяки сміливим діям ініціативної групи й втручанню одеської «Самооборони Майдану» атака рекетирів була відбита, – розповідає Сергій Кравець. – Адже повноважень у Одеської міськради на земельну ділянку по вулиці Кишинівській, 2­а, де розташована громадська організація «Автостоянка «Волна», немає.

І тут, на думку експертів, міська влада, хоч як там крути, не мала підстав передавати земельні ділянки, що перебувають, тим паче, у приватній власності (!), комусь в оренду. Що й підтвердив Приморський районний суд міста Одеси.

Як з’ясувалося, ГО «Автостоянка «Волна» вже не вперше переживає спроби рейдерського захоплення її земельної ділянки.

– Ми за свої гроші зробили навіси, огорожу, асфальтове покриття. Але в 2005 році землю під автостоянкою було незаконно продано, до того ж без відома колективу, про що ми дізналися лише тоді, коли до нас прийшли судові виконавці, аби автостоянку зносити. Це був 2008 рік, – розповідає Сергій Дуйко.

Нині Одеський апеляційний адміністративний суд виніс ухвалу на користь ГО «Автостоянка «Волна» стосовно неправомочності передачі підставним особам землі (кот­рі нібито є її власниками), на якій розташована стоянка. Ініціативна група подала позов проти міської ради, котра виділила ці земельні ділянки з формулюванням, що це пустир (!), не помічаючи домівок та паркана, побудованих коштом членів кооперативу.

За словами лідерів ініціативної групи автостоянки, їхня перемога в судах – це хороший прецедент, особ­ливо для інших автостоянок міста. Він продемонстрував широкій громадськості, що корупцію, свавілля й оборудки із землею можна і треба зупиняти, а для цього не боятися, а «сміло йти в бій», відстоюючи власні права та інтереси.

 

 

 

.

Автор: Максим ТИХАНОВ

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №15/2016 №15
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Клімкін після газових переговорів: Росія пропонує зберегти "договорняки" Вчора, 21 січня

Україна та Ізраїль підписали Угоду про зону вільної торгівлі Вчора, 21 січня

ЄС може ввести санкції проти РФ через ситуацію з українськими моряками - МЗС Данії Вчора, 21 січня

"Газпром" пропонує продовжити газові контракти після 2019 року навіть без консультацій Вчора, 21 січня

Єврокомісія висунула пропозицію про умови транзиту газу після 2019 року Вчора, 21 січня

Україна та Ізраїль підписали Угоду про зону вільної торгівлі Вчора, 21 січня

АТ "КІБ" з ПРООН започаткували новий механізм фінансування енергоефективних проектів Вчора, 21 січня

В МЗС РФ розглядають можливість виходу Росії з Ради Європи Вчора, 21 січня

Правозахисник розповів, де треба брати кошти на житло для переселенців Вчора, 21 січня

У понеділок в Брюсселі відбудуться газові переговори Україна-Росія-ЄС Вчора, 21 січня