№17, вересень 2015

Володимир ЗАЙКОВ: «Треба завершити реформу морської галузі й викоренити корупцію»Володимир ЗАЙКОВ: «Треба завершити реформу морської галузі й викоренити корупцію»

Україна сьогодні просто приречена на реформи й боротьбу з корупцією. Це засіб її виживання в умовах АТО, зростання тарифів на комунальні послуги й спаду життєвого рівня населення.
Як у цих непростих умовах відстояти соціальні завоювання портовиків і при цьому сприяти розвитку морської галузі? Про це й не лише наша розмова з головою профспілки працівників морського транспорту Одеського морського порту, а також координатором Координаційної ради профспілок морського транспорту України Володимиром ЗАЙКОВИМ.

– Одеські портовики підтримують дії керівництва країни з реформування морської галузі та боротьби з корупцією. Разом із цим головною метою профспілки працівників морського транспорту Одеського морського порту є відстоювання законних прав та інтересів працівників, тому ми націлені на підтримку конструктивного й цивілізованого діалогу між працедавцями та портовиками, – каже Володимир Никифорович. – Адже саме цей чинник є запорукою стабільного розвитку нашого підприємства.

– Нещодавно в Києві відбулася вже третя за рік зустріч представників профспілки з міністром інфраструктури Андрієм Пивоварським. Про що дискутували, що обговорювали?

– У нас відбувся цікавий змістовний діалог. Зокрема, міністр підтвердив, що фінансові плани морських портів на 2016 рік мають бути затверджені вже найближчим часом. Хоча сама процедура дещо змінилася. Документи, як і раніше, узгоджуватимуться в Мінфіні й Мін­економіки. Але їх не повертатимуть на доопрацювання, що дуже гальмувало процедуру. Зауваження цих міністерств розглядатимуть на засіданні Кабміну, де фінплан захищатиме безпосередньо керівник підприємства.

Обговорювали також питання підвищення зарплат у морській галузі. Міністерство нібито не проти, але є розбіжності в поглядах на розмір цього підвищення. Профспілка Одеського порту, наприклад, підтримує позицію адміністрації порту, яка обґрунтовано пропонує підвищити в 2016 році зарплати колективу на 49 відсотків.

Крім того, у нас були питання щодо постанови Кабміну про 20­відсоткове скорочення персоналу підприємств. Міністр запевнив, що скороченню підлягають лише посади адміністративно­управлінського апарату. Більше того, у кожному конкретному випадку зважатиме на думку профспілки підприємства.

Була озвучена й консолідована позиція з приводу ідеї міністерства розробити єдиний (типовий) колективний договір для всіх філій Адміністрації морських портів України (АМПУ). Більшість профспілок не підтримали цю ідею, оскільки рівняти всіх під одну гребінку не можна.

Ще одна проблема, яку ми обговорили на зустрічі, – це закінчення терміну дії Галузевої угоди, підписаної сторонами в червні 2013 року. Домовилися про таке: поки що угода діятиме в колишній редакції, а для вироблення нової буде створена тристороння комісія, куди від міністерства входитиме заступник міністра Юрій Васьков як професіонал, котрий має досвід керівництва трудовим колективом порту.

У ході дискусії про розміри відрахувань профспілкам на виконання соціальних програм сторони домовилися, що нині немає потреби переглядати відсоток, закладений у Колективний договір того чи того підприємства. Якщо десь цей принцип порушуватиметься, міністр готовий особисто втрутитися в ситуацію.

На зустрічі також обговорювали питання стратегічного розвитку галузі, участі профспілок у проведенні майбутньої приватизації державних стивідорів тощо. Загалом результатами діалогу з главою профільного міністерства ми задоволені.

– А як складаються в Одеського порту відносини з новою владою в регіоні?

– Надії, які ми покладаємо на нову владу, думаю, справдяться. Одеські портовики цілковито підтримують ті реформи, які нині втілює в життя голова Одеської обласної державної адміністрації Міхеїл
Саакашвілі. А як не підтримувати його, якщо він не словом, а ділом бореться з корупцією. І це дуже правильно, коли очільник області на пляжі звільняє для людей прохід до моря. Так і потрібно сьогодні своїм особистим прикладом демонструвати, що влада – це влада! Це ж і є та соціальна захищеність простих людей, за яку бореться й наша профспілка. І, безперечно, такого голову обласної державної адміністрації портовики завжди підтримуватимуть.

– Ще наприкінці 2014 року на засіданні Координаційної ради було прийнято рішення про створення Конфедерації профспілкових організацій морських портів України. Як із цим справи сьогодні?

– У принципі маємо всі документи та юридичну базу для створення цього об’єднання. Але поки що обходимося Координаційною радою. У перспективі, коли до цього об’єднання будуть готові всі профспілки нашої галузі, створимо Конфедерацію, і вона, безперечно, стане об’єднувальним чинником, новим профспілковим рухом серед портів України.

На початку вересня буде чергове засідання Координаційної ради, на якому розглядатимуться зміни до закону про порти, фінплан, відрахування профспілкам, скорочення робочих місць і, цілком імовірно, буде прийнято остаточне рішення й щодо Конфедерації.

– На ваш погляд, які перспективи розвитку морської галузі?

– Закон України «Про морські порти» дав більше перспектив для розвитку. Звісно, цей закон потрібно ще вдосконалити, відшліфувати, щоб морська галузь у цілому працювала ефективніше. У тому числі й Одеський порт.

На що я звернув би увагу, то це на нові форми господарської діяльності, які вже не один рік існують в Одеському порту, і закладені вони були ще в 90­х роках минулого століття. Думаю, така модель господарювання має поширитися на всі порти України. І можу сказати, що поступово інші підприємства переймають наш передовий досвід. Наприклад, ці форми господарювання вже використовують у Миколаївському морському порту.

– Володимире Никифоровичу, і наостанок: що вас як керівника профспілки працівників морського транспорту Одеського морського порту радує й турбує?

– Турбують відсутність стабільності в країні й тенденції до згортання чи, точніше, скорочення соціальних пільг.

Радує, що в Одеському порту ситуація більш­менш нормальна. Треба лише завершити реформу морської галузі, викоренити корупцію, дати більше свободи філіям АМПУ.

Хоча потрібно визнати, що завдяки зусиллям заступника міністра інфраструктури України Юрія Васькова деякі кроки вже зроблені. Приміром, дали доручення щодо видачі безвідсоткових позик, фінансові позики й ще чимало корисного.

Особисто я маю повне взаєморозуміння з керівництвом адміністрації Одеського морського порту й ДП «ОМТП» – Михайлом Соколовим та Геннадієм Жуковим. І це також дуже важливий чинник. Усе це дало змогу на засіданні профспілкового комітету прийняти рішення про збільшення соціальних пакетів, передбачених у нинішньому Колективному договорі, а також щодо нового соціального пакета й медичного страхування за програмою «Стаціонар».

Радує й те, що нині портовики високо цінують свою роботу й горді тим, що працюють в Одеському морському порту.  

 

Розмову вів Євген ТИЩУК.
Фото автора.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами Сьогодні, 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку Сьогодні, 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України Сьогодні, 23 квітня

Тонкощі використання клейових сумішей для армування плит пінополістиролу Сьогодні, 23 квітня

Союзники назвали дату нової зустрічі щодо зброї для ЗСУ у форматі "Рамштайн" Вчора, 22 квітня

Кулеба розказав міністрам ЄС, що ще є можливість запобігти гіршим сценаріям Вчора, 22 квітня

Норвегія приєднається до ініціативи з забезпечення України засобами ППО Вчора, 22 квітня

Громадяни Словаччини зібрали вже понад 3 млн євро на снаряди для України Вчора, 22 квітня

Глава МЗС Швеції: ЄС хоче запровадити санкції проти СПГ з Росії і "тіньового флоту" Вчора, 22 квітня

Ідеальні подарунки на День матері Вчора, 22 квітня