№13, липень 2014
У порту «Южний» (Одеська область) днями встановлено прохідну осадку 18 метрів. Так, згідно з програмою розвитку, реалізується план днопоглиблення в його акваторії. Планується, що вже з липня він стане найбільш глибоководним портом на Чорному морі та зможе приймати судна типу Capesize з осадкою 18,5 метра.
Нагадаємо, що реалізація проекту поглиблення акваторії та підхідного каналу порту «Южний» до 21 метра стартувала на початку 2013 року й має бути завершена наприкінці 2014го. У результаті сюди зможуть заходити судна дедвейтом понад 200 тисяч тонн. Проект затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України № 711р від 26 вересня 2012 року. Роботи виконує німецька компанія Mobius, яка виграла відкритий конкурс на реалізацію проекту, за участю філій АМПУ, держпідприємств «ДельтаЛоцман» і «Держгідрографія».
Цікаво, що відповідно до плану розвитку порту акваторія стане глибоководною біля всіх нових і діючих терміналів. Фінансується проект за рахунок портових зборів.
«Є практичний світовий досвід, коли держава в особі портової адміністрації за рахунок портових зборів розвиває та облаштовує акваторію, створює там необхідну інфраструктуру, а приватні інвестори, у свою чергу, вкладають значні кошти в сучасні перевалочні комплекси. За такою схемою працюють і розвиваються як порти Європи, так і наші найближчі конкуренти з транзитних вантажів у країнах Балтії. Щодо перспектив порту «Южний», то аналіз заявлених інвестпроектів дає всі підстави стверджувати, що їх реалізація значно збільшить загальну кількість суднозаходів, доходи від яких ми реінвестуємо в розвиток акваторії та причалів», – зазначив перший заступник голови ДП «АМПУ» Юрій Васьков.
За його словами, тільки такий варіант співпраці дасть змогу збільшити вантажопотоки, доходи від заходів суден й, отже, відрахування до центрального та місцевого бюджетів, а також створити нові робочі місця.
На думку фахівців, збільшення прохідної осадки суден істотно підвищить кількість заходів і дасть імпульс для розвитку інвестиційних проектів. За оцінкою експертів, «Южний» – найперспективніший порт України. Так, заявлено про будівництво в порту більш як десяти терміналів з перевалки різних видів вантажів – зерна, вугілля, руди, наливних вантажів тощо.
Як повідомив начальник адміністрації Южного морського порту Максим Широков, технічно заявлені глибини вже досягнуто й ведеться робота щодо організації безпеки судноплавства.
Варто зазначити, що інформація про нові глибини найближчим часом надійде до Центру електронної картографії в Норвегії, який сповістить про це всіх судновласників. Найближчим часом вона також буде внесена до лоцій, а на каналі встановлять відповідне навігаційне обладнання.
Архів журналу Віче
№4 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Дуда: Інциденти з ракетами РФ у повітряному просторі НАТО загрожують ширшою війною
У Польщі хочуть змінити правила прихистку для українців із простроченими документами
Зеленський назвав "Рамштайну" життєво важливі пріоритети для успіху України
В ЄС погрожують ухилянтам, очікування від допомоги США, "атака" дронів на Білорусь: новини дня
Туск назвав дату перестановок в уряді у зв'язку з європейськими виборами
У Польщі кажуть, що готові допомогти Україні повернути чоловіків призовного віку
Глава МЗС Польщі: Росія бреше про польські плани анексувати частину України
Євродепутати просять владу Австрії вплинути на Raiffeisen щодо його бізнесу в Росії
Макрон захищає свою позицію про створення "стратегічної двозначності" для Росії
Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку