№13, липень 2014

«Южний» — найглибоководніший«Южний» — найглибоководніший

У порту «Южний» (Одеська область) днями встановлено прохідну осадку 18 метрів. Так, згідно з програмою розвитку, реалізується план днопоглиблення в його акваторії. Планується, що вже з липня він стане найбільш глибоководним портом на Чорному морі та зможе приймати судна типу Capesize з осадкою 18,5 метра.

Нагадаємо, що реалізація проекту поглиблення акваторії та підхідного каналу порту «Южний» до 21 метра стартувала на початку 2013 року й має бути завершена наприкінці 2014­го. У результаті сюди зможуть заходити судна дедвейтом понад 200 тисяч тонн. Проект затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України № 711­р від 26 вересня 2012 року. Роботи виконує німецька компанія Mobius, яка виграла відкритий конкурс на реалізацію проекту, за участю філій АМПУ, держпідприємств «Дельта­Лоцман» і «Держгідрографія».

Цікаво, що відповідно до плану розвитку порту акваторія стане глибоководною біля всіх нових і діючих терміналів. Фінансується проект за рахунок портових зборів.

«Є практичний світовий досвід, коли держава в особі портової адміністрації за рахунок портових зборів розвиває та облаштовує акваторію, створює там необхідну інфраструктуру, а приватні інвестори, у свою чергу, вкладають значні кошти в сучасні перевалочні комплекси. За такою схемою працюють і розвиваються як порти Європи, так і наші найближчі конкуренти з транзитних вантажів у країнах Балтії. Щодо перспектив порту «Южний», то аналіз заявлених інвестпроектів дає всі підстави стверджувати, що їх реалізація значно збільшить загальну кількість суднозаходів, доходи від яких ми реінвестуємо в розвиток акваторії та причалів», – зазначив перший заступник голови ДП «АМПУ» Юрій Васьков.

За його словами, тільки такий варіант співпраці дасть змогу збільшити вантажопотоки, доходи від заходів суден й, отже, відрахування до цент­рального та місцевого бюджетів, а також створити нові робочі місця.

На думку фахівців, збільшення прохідної осадки суден істотно підвищить кількість заходів і дасть імпульс для розвитку інвестиційних проектів. За оцінкою експертів, «Южний» – найперспективніший порт України. Так, заявлено про будівництво в порту більш як десяти терміналів з перевалки різних видів вантажів – зерна, вугілля, руди, наливних вантажів тощо.

Як повідомив начальник адміністрації Южного морського порту Максим Широков, технічно заявлені глибини вже досягнуто й ведеться робота щодо організації безпеки судноплавства.

Варто зазначити, що інформація про нові глибини найближчим часом надійде до Центру електрон­ної картографії в Норвегії, який сповістить про це всіх судновласників. Найближчим часом вона також буде внесена до лоцій, а на каналі встановлять відповідне навігаційне обладнання.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Дуда: Інциденти з ракетами РФ у повітряному просторі НАТО загрожують ширшою війною Вчора, 26 квітня

У Польщі хочуть змінити правила прихистку для українців із простроченими документами Вчора, 26 квітня

Зеленський назвав "Рамштайну" життєво важливі пріоритети для успіху України Вчора, 26 квітня

В ЄС погрожують ухилянтам, очікування від допомоги США, "атака" дронів на Білорусь: новини дня Вчора, 26 квітня

Туск назвав дату перестановок в уряді у зв'язку з європейськими виборами Вчора, 26 квітня

У Польщі кажуть, що готові допомогти Україні повернути чоловіків призовного віку 25 квітня

Глава МЗС Польщі: Росія бреше про польські плани анексувати частину України 25 квітня

Євродепутати просять владу Австрії вплинути на Raiffeisen щодо його бізнесу в Росії 25 квітня

Макрон захищає свою позицію про створення "стратегічної двозначності" для Росії 25 квітня

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку 25 квітня