передплата Українською | In English

№3, лютий 2014

«Успіх реформи залежатиме від конструктивного діалогу між працедавцем і профспілками»

Поділитися:

Кажуть, що профспілка – це одна велика родина, яка об’єдналася для того, щоб спільними зусиллями домагатися найкращих умов праці, її оплати, протистояти свавіллю адміністрації, допомагати одне одному в скрутну хвилину. У тому, що це саме так, можна було переконатися на черговому засіданні Координаційної ради глав профспілок морського транспорту, яке відбулося нещодавно на території спеціалізованого морського порту «Жовтневий» в Миколаєві, – розповідає голова профспілки працівників морського транспорту «Одеський морський порт», координатор Координаційної ради глав профспілок морського транспорту України Володимир Зайков. На заході було більш як 20 лідерів профспілкового руху України.

Зі вступним словом до лідерів профспілкових організацій звернувся перший заступник голови ДП «Адміністрація морських портів України» Олександр Голодницький, який стисло окреслив ситуацію в портовій галузі, зазначивши, що доки немає особливого припливу інвестицій, на збільшення перевалки вантажів годі й сподіватися. Нині всі зусилля адміністрації спрямовані на затвердження нормативної бази, без якої неможливою є реалізація проектів розвитку. Також вирішуються питання впорядкування об’єктів акваторії, питання землевідведення. І якщо раніше неможливо було взяти причали в концесію, то нині запроваджуються нормативно­правові акти, які нададуть право це зробити. Велику увагу АМПУ приділяє і роботі профспілок.

– Одне з головних наших завдань – збереження соціальної сфери, – підкреслив Олександр Голодницький. – Ми вважаємо, що потрібен, насамперед, діалог. Рішення стосовно всіх об’єктів мають бути прийняті з урахуванням думки колективу. І об’єкти повинні працювати з більш високим завантаженням і віддачею.

Свою думку щодо змін висловив і начальник адміністрації спеціалізованого морського порту «Жовтневий» Андрій Єгоров.

– Нам було нелегко йти шляхом реформування, але ми подолали його досить спокійно з урахуванням інтересів трудового колективу, зберігши робочі місця і зарплату, а також соціальний пакет, – каже він. – Завдяки новому закону, зовнішнім інвестиціям, ми отримали можливість займатися серйозною господарською діяльністю. Основне – зберегли нашу профспілкову організацію. Ми з нею партнери .

Протилежна ситуація в морському торговому порту «Південний», де нині справжня конфронтація між профспілкою і новим керівництвом, яке спробувало створити «кишенькові» профспілки.

Голова профспілки ДП «Морський транспортний порт «Південний» Раїса Герасименко зазначила, що путівки не реалізуються, а профілакторій порту тепер збитковий. Гостро постала проблема фінансування спорткомплексу. Доводиться оплачувати завищену оренду.

Є проблеми і в Іллічівському морському торговому порту.

– У жовтні було розглянуто подання на звільнення наших портовиків. Хоча, згідно з законом, їм повинні були зберегти робочі місця, – запевняє голова профспілки працівників морського транспорту України (об’єднаної) ІМТП Сергій Бризгалов. – Ми згоди не давали. Надія тільки на діалог між профспілками і адміністрацією…

А голова профспілки працівників морського транспорту «Одеський морський порт» Володимир Зайков розповів, як на їхньому підприємстві були розв’язані такі проблеми.

– Ми внесли додатковий пункт до колективного договору. І сьогодні наші портовики відвідують спортзал безкоштовно. А наприкінці місяця адміністрація надає їм матеріальну допомогу і оплачує рахунки. Щодо питання скорочення робочих місць, то все це погоджується заздалегідь і відбувається лише за згодою сторін, – сказав він.

За словами Володимира Зайкова, у профспілок було багато запитань щодо соціальної захищеності працівників. Зокрема, як жити, що робити, зважаючи на ухвалення Закону «Про морські порти України»? І саме завдяки попереднім координаційним нарадам вдалося намітити нові неординарні ходи в діяльності профспілок, які сьогодні реалізовують. До речі, багато чого в плані захисту соціальних інтересів працівників портової галузі залежатиме від керівника «Адміністрації морських портів України» Юрія Васькова. І дуже приємно, що він не лише прислухається до профспілок, а, по суті, є їхнім однодумцем і готовий завжди допомогти портовикам…

Підбиваючи підсумки, голова профкому ДП спецморпорту «Жовтневий» Олександр Калошин на правах сторони, що приймає, сформулював свого роду тези позитивного досвіду реформ.

– Найбільше досягнення полягає в тому, що ми почали діалог між профспілками, – вважає Олександр Калошин. – В портах нині немає монолітних профспілок. Отже варто дотримуватися аксіом: жодних воєн і суперечностей на підприємстві. Трудові колективи повинні інтегруватися з іншими організаціями і підприємствами, прагнути до підвищення соціальних стандартів.

За його словами, сьогодні час дипломатії профспілок. Саме лідери профспілкового руху повинні докласти зусиль для збереження і розвитку соціальної сфери. Наприклад, в ДП спецморпорт «Жовтневий» профспілки опікуються сферою харчування і для цього взяли в оренду кафе в спорткомплексі міста. У планах також узяти під свій контроль прибирання території.

– Ми намагаємося розвивати і удосконалювати те, що необхідно трудовому колективу. Для того, щоб захистити інтереси наших підприємств, ми повинні мати представництво у владі, просувати кандидатів в ради усіх рівнів. І найголовніше – робити це разом. Для цього нам потрібна не лише Координаційна рада, а щось більше, скажімо, – конфедерація, – підсумував Олександр Калошин.

Зважаючи на це, Координаційна рада прийняла рішення звернутися до тодішнього міністра інфраструктури (нині виконувача обов’язків міністра. — Ред.) Володимира Козака з пропозицією залучати профспілки до участі в процесі попереднього узгодження умов передачі комерційним структурам майнових комплексів, що є на балансах держпідприємств.

На думку учасників заходу, нормативне закріплення такої практики дасть можливість профспілкам належним чином інформувати стратегічного інвестора про наявні соціальні стандарти і, звичайно, сприяти прискоренню реалізації того або іншого проекту.

Автор: Євген ТИЩУК

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №15/2016 №15
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Лавров каже, що Київ разом з НАТО готує прорив через Керченську протоку Сьогодні, 21 лютого

Юлія Тимошенко: Ми створимо всі умови для розвитку інновацій в Україні Сьогодні, 21 лютого

В Австрії взялися за відмивання грошей українських банків: є десятки підозрюваних Сьогодні, 21 лютого

Київ—Мадрид: новий рейс від Ryanair Сьогодні, 21 лютого

У Румунії відкрили кримінальну справу проти віце-президента Єврокомісії Сьогодні, 21 лютого

Британія та ЄС майже домовились щодо Brexit - дипломати Сьогодні, 21 лютого

В Австрії і Ліхтенштейні розслідують відмивання грошей проблемних українських банків Сьогодні, 21 лютого

В Австрії і Ліхтенштейні розслідують відмивання грошей проблемних українських банків Сьогодні, 21 лютого

Кандидати в президенти поповнили держбюджет на 110 мільйонів Сьогодні, 21 лютого

Комітет Європарламенту закликав офіційно призупинити переговори про вступ Туреччини до ЄС Сьогодні, 21 лютого