№23, грудень 2013

Місія форуму вченихМісія форуму вчених

Про те, як учені, працівники освіти й культури Севастополя намагаються змінити життя на краще, ми розмовляємо з Тетяною Пінчук, директором Севастопольського політехнічного ліцею, професором, доктором педагогічних наук, президентом громадської організації «Севастопольська академія наук».

— Тетяно Олександрівно, на жаль, навчання талановитої молоді, майбутніх учених, за мізерного бюджету нині стало основним завданням.

— Першим кроком, однією зі спроб держави розв’язати проб­лему фінансування, є введення платного навчання разом із бюд­жетним у вишах і технікумах, а також школах і ліцеях. Наш Севастопольський політехнічний ліцей, який 2005 року став асоційованою школою ЮНЕСКО, забезпечує рівень освіти, котрий відповідає європейським стандартам. І важливо, щоб таланти знайшли себе в нашій країні. Необхідно об’єднати зусилля вчених і висококваліфікованих спеціалістів, грамотно оцінити інновації і впроваджені раніше в практику напрацювання науки, освіти, культури, щоб знання, досвід, інтелект спрямувати на розв’язання соціально значущих проблем. 4 грудня нинішнього року перший форум севастопольських учених візьме на себе таку місію. Про це відповідний протокол підписали 23 серпня цього року представники трьох академій, Управління освіти і науки Севастопольської міської державної адміністрації (начальник — Ірина Михайлівна Заєць). Не приховую, імпульсом для проведення нашого форуму стала аналогічна подія в Казахстані 1 грудня минулого року, присвячена 20­літтю незалежності республіки. Обговорювали досягнення науки і її перспективи, їх віддачу для подальшого розвитку країни. Ось факт — у розвиток науки Казахстану 2012 року планувалося вкласти 42 млрд. тенге (близько 22 280 000 грн. — Ред.). Глава держави Нурсултан Назарбаєв брав участь у форумі і повідомив тоді, що найближчими роками в цю галузь буде вкладено ще 118 млрд. «Наука має працювати на благо людей і для зміцнення позицій Казахстану», — зазначив Президент. За останні 15 років заробітна плата казахстанських учених збільшилася в 10 разів. За 20 років мережа наукових установ країни зросла в 1,6 разу. Цікавий проект глави держави «Інтелектуальна нація­2020», в основу якого лягли сформульовані ЮНЕСКО «чотири стовпи освіти» — уміння робити, уміння навчатися, уміння жити, уміння жити разом у сучасному світі. Форум завершився врученням державних нагород провідним ученим Казахстану.

Звісно, Севастополь не Казахстан, та в нашому місті наука теж завжди посідала достойне місце в житті людей. Проривом у галузі вищої освіти й науки стало відкриття альтернативних університетів, їх філіалів, наукових центрів. Набула розвитку наукова інфраструктура, розширилася мережа наукових установ. Керівництво міста багато робить для його процвітання, та є ще чимало соціально значущих і галузевих нерозв’язаних проблем. Однією з найголовніших є проблема утилізації побутових відходів. У місті немає заводу з переробки пластикової тари, яка при спалюванні разом із побутовими відходами виділяє діоксини — смертоносну отруту для всього живого. Гострою є проблема інформаційної безпеки в науці, техніці та освіті.

До форуму підготували збірник, що містить коротку інформацію про керівників науково­освітніх організацій і установ Севастополя, а також учених, їхні наукові досягнення в різних галузях теоретичної і практичної діяльності. Основним організатором підготовки форуму стала неприбуткова громадська організація «Севастопольська академія наук». Метою її діяльності є вирішення найбільш актуальних завдань життя Севастополя і регіону в економіці, екології, галузях культури, освіти, розвитку науки. І потенціал міста, на території якого функціонують 20 вищих навчальних закладів, 20 установ з науковим статусом, дає змогу досягти поставлених цілей.

— Загалом, ви вирішили повернутися до джерел, коли активну роль у розвитку науки відігравали добровільні наукові товариства?

— Вони сприяли обміну науковою інформацією. А тепер громадські організації спрямовують свою діяльність на концентрацію зусиль для вирішення соціально затребуваних завдань. Членство в наукових товариствах є добровільним, часто вільним. Держава може надавати цим академіям різну підтримку, а академії можуть висловлювати узгоджену позицію владі.

Хочеться побудувати роботу Севастопольської академії так, щоб більшість учених змогли власні наукові пошуки спрямувати у практичне русло.

Автор: Лучія Пузикова

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

В ЄС погрожують ухилянтам, очікування від допомоги США, "атака" дронів на Білорусь: новини дня Сьогодні, 26 квітня

Туск назвав дату перестановок в уряді у зв'язку з європейськими виборами Сьогодні, 26 квітня

У Польщі кажуть, що готові допомогти Україні повернути чоловіків призовного віку Вчора, 25 квітня

Глава МЗС Польщі: Росія бреше про польські плани анексувати частину України Вчора, 25 квітня

Євродепутати просять владу Австрії вплинути на Raiffeisen щодо його бізнесу в Росії Вчора, 25 квітня

Макрон захищає свою позицію про створення "стратегічної двозначності" для Росії Вчора, 25 квітня

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Вчора, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини 24 квітня