№7, квітень 2013

Автомобільної дороги Львів - Тернопіль не існує, є лише напрямокАвтомобільної дороги Львів - Тернопіль не існує, є лише напрямок

– так сказав водій автобуса, в який я сіла, щоб вирушити у відрядження до Тернополя. Спочатку подумала, що така оцінка траси – настроєве перебільшення водія, мовляв, його щось зранку знервувало. Однак, коли автобус вирушив, я переконалася, що асфальтового покриття на деяких ділянках просто немає. Є ґрунтова дорога, справді напрямок, і необхідно маневрувати, аби не заїхати в канаву чи дерево, а в кращому разі – в чисте поле...

Була сьома година ранку, на трасі Львів–Тернопіль, уже за Винниками, автобус несамовито підкидало, він намагався оминати вибоїни. Між селами Підгірне, Підберізці, Чижиків, Куровичі дорога була геть зруйнована. Протягом усього маршруту снували на невеликій швидкості вантажні фури. Їх настирлива наявність ускладнювала рух пасажирського транспорту. Адже фур було так багато, що вони вже нагадували довгі вервиці потягів, які неможливо обігнати на зруйнованій трасі. Саме ці масивні фури нищать дороги міжміського сполучення. Водій автобуса пояснив, що раніше вантажі перевозили залізницею, а нині дедалі більше користуються фурами, бо це вигідніше. Тож основні вантажопотоки припадають на автотраси. А вони поганої якості, не витримують такої нещадної експлуатації.

– Я часто користуюся цією трасою і торік бачила, як латали дорогу, – розповіла мешканка селища Винники Оксана Лисецька. – Це був звичайнісінький ямковий ремонт. Сьогодні й сліду не залишилося від того – все розмили дощі, сніги. Цією ж дорогою щодня їздять десятки автобусів, які возять людей зі Львова до сусідніх сіл. Хто й коли замислюється над тим, з яким настроєм люди, котрі працюють у Львові, школярі, студенти долають щодня ці кілометри? Трапляється, що приватні перевізники й рейси автобусів відміняють через аварійні ділянки дороги або через негоду.

Начальник служби автомобільних доріг у Львівській області Тарас Сиротинський про якість цієї траси знає. Вже цього року аварійно небезпечну ситуацію тут намагалися виправити, здійснюючи ямковий ремонт. Але завершити його завадили погодні умови – сніг, хуртовина.

– Я виріс у населеному пункті, неподалік цієї дороги. Вона потребує капітального ремонту, – коментуючи ситуацію на трасі, сказав кореспондентові «Віча» Тарас Романович. – Щороку потік транспорту в цьому напрямку зростає, а будували дорогу ще у 60-ті роки, вона розрахована на автомобілі вантажопідйомністю 8–10 тонн. А сьогодні важковаговики до 40 тонн «прасують» стару автотрасу. Щоб не проходити контроль, вантажні машини оминають трасу Київ–Чоп і повертають на цю дорогу. Тож за добу трасою Львів–Тернопіль проїжджає від 4 до 5,5 тисячі одиниць автотранспорту. Додайте ще й зміну клімату. Взимку, коли від грудня до березня різко змінюється температура, покриття руйнується. Голова облдержадміністрації звернувся до Кабінету Міністрів, щоб виділили кошти хоча б на ремонт перших 40 кілометрів цієї дороги. Я впевнений, що матимемо належне фінансування для цієї ділянки, бо вона є першою серед тих, які потребують негайного капітального ремонту. Тож приступимо до роботи, щойно зійде сніг.

Фото автора.

Автор: Лариса МАРЧУК

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Дуда: Інциденти з ракетами РФ у повітряному просторі НАТО загрожують ширшою війною Сьогодні, 26 квітня

У Польщі хочуть змінити правила прихистку для українців із простроченими документами Сьогодні, 26 квітня

Зеленський назвав "Рамштайну" життєво важливі пріоритети для успіху України Сьогодні, 26 квітня

В ЄС погрожують ухилянтам, очікування від допомоги США, "атака" дронів на Білорусь: новини дня Сьогодні, 26 квітня

Туск назвав дату перестановок в уряді у зв'язку з європейськими виборами Сьогодні, 26 квітня

У Польщі кажуть, що готові допомогти Україні повернути чоловіків призовного віку Вчора, 25 квітня

Глава МЗС Польщі: Росія бреше про польські плани анексувати частину України Вчора, 25 квітня

Євродепутати просять владу Австрії вплинути на Raiffeisen щодо його бізнесу в Росії Вчора, 25 квітня

Макрон захищає свою позицію про створення "стратегічної двозначності" для Росії Вчора, 25 квітня

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Вчора, 25 квітня