передплата Українською | In English

№7, квітень 2013

Новий курортний сезон - найсуворіший й найсправедливіший суддя

Поділитися:

Цього року темою номер один на XXII Міжнародній виставці з туризму, що відбулася в Ялті, стали «подієвий» туризм та інтернет-продажі. У діловій програмі ярмарку особливе місце було відведено прес-конференції за участю керівників органів влади АРК, Міністерства курортів і туризму Криму, спонсорів і медіа-партнерів.

Неабиякий інтерес викликали також II Міжнародний форум IT-технологій у туризмі, II Міжнародний чорноморський туристичний форум, церемонія завершення Кримського виїзного форуму «Сезон-2013», семінар з готельної анімації, «круглий стіл» за участю керівників санаторно-курортних закладів, що входять до сфери управління «Укрпрофоздоровниці», й туроператорів. Окрім того, у рамках I Міжнародного фестивалю готельної анімації пройшов конкурс команд готельної анімації.

На цокольному поверсі готелю «Ялта» відбувся сільськогосподарський ярмарок «Купуй кримське», на якому свою продукцію представили понад 70 підприємств автономії.

Звертаючись до учасників туристичної виставки, перший віце-прем'єр Криму Павло Бурлаков нагадав, що в стратегії розвитку півострова до 2020 року визначено дві пріоритетні галузі – курортна й аграрна, і запросив усіх на виставку кримських виробників для укладення прямих договорів із постачальниками.

– Ми спеціально сумістили ці два заходи. Ми хочемо, щоб Крим надавав не лише якісні курортні послуги, а й, у тому числі, якісну продукцію всім нашим гостям, – заявив Павло Бурлаков. – Альтернативи екологічно чистому продукту, будь-якій кримській продукції сільськогосподарського комплексу просто немає.

На прес-конференції, присвяченій відкриттю туристичного ярмарку, представник Президента в автономії Віктор Плакіда акцентував увагу на організованому Радміном для популяризації продукції та послуг сільськогосподарському ярмарку «Купуй кримське».

У свою чергу, міністр курортів і туризму Криму Олександр Лієв додав, що таке починання дістало підтримку представників туристичного бізнесу. «Це справді правильно – об'єднати покупців і постачальників, особливо перед початком курортного сезону», – зауважив міністр.

Що стосується безпосередньо туристичної виставки, то, за словами Лієва, нинішнього року її висвітлювала рекордна кількість представників ЗМІ – 173. Таку увагу чиновник пояснив великою кількістю заходів, запланованих у рамках виставки. Так, протягом двох днів провели I Фестиваль готельної анімації у сфері туризму та шоу-бізнесу Black sea event fest, II Міжнародний форум IT-технологій у туризмі й II Міжнародний чорноморський туристичний форум за участю представників країн ОЧЕС.

Загалом на виставці було близько 10 тисяч гостей, а учасників – понад 650.

– Кількість експонентів на центральній виставці перевищила 500 і майже 160 розмістилися на додаткових майданчиках, – зазначив Лієв.

Додатковий майданчик цього року довелося шукати кримським туроператорам. Свою альтернативну виставку вони змушені були проводити за 100 метрів від головного ярмарку, без дороговказів і реклами. За словами президента Асоціації туроператорів Криму Бориса Зелінського, їхній захід – аж ніяк не на противагу й тільки підсилює основну експозицію. А головною проблемою є перехід щорічної виставки «Крим. Курорти. Туризм» у приватні руки.

– Раніше КЦРТ (Кримський центр розвитку туризму) був частково державною структурою. Міністерство курортів і туризму проводило виставку, а готель «Ялта-Інтурист» був генеральним спонсором. Нині цього немає. Є дві приватні структури – КЦРТ і «Ялта-Інтурист», котрі пропонують умови, що не зовсім нас улаштовують, – пояснив Б. Зелінський.

На його думку, виставку кримських туроператорів, як активних учасників бізнесу, не можна відокремлювати від основної експозиції. Тому в майбутньому для організації виставки доведеться шукати новий, масштабніший майданчик.

Із цим згоден і міністр курортів. Відповідаючи на запитання про проведення альтернативної виставки туроператорів, він зазначив, що слово «альтернативна» не зовсім доречне в цьому випадку.

– Там проходить work-shop, і проходить не внаслідок якоїсь сварки. Це була моя рекомендація й моя ініціатива, як і створення Асоціації туроператорів. Окрім цієї асоціації, свої work-shop проводять іще дві, за участю десятків турагентств і туроператорів. Вони обговорюють початок курортного сезону, – пояснив Лієв. – Це дуже добре, що вони приурочили свої заходи до початку виставки «Крим. Курорти. Туризм. 2013». Втиснути в наш майданчик усе, що ми хотіли б, не вдасться. Довелося багатьом відмовити.

Основний акцент, за словами Лієва, зроблено нинішнього року на презентації максимальної кількості санаторіїв і готелів, а також головних подій курортного Криму-2013.

– Це те, що нині дає змогу поліпшити якість донесення нашого продукту до споживача й розширити рамки сезону, – підкреслив Лієв.

Міністр зауважив, що чимало готелів і оздоровниць переходять на прямі продажі в Інтернет, і розвиток цього сегмента показує, куди має скерувати свої зусилля міністерство.

– Вважаю, майбутнє – за системами он-лайн-бронювання, які «вбиратимуть» у себе багато готелів, санаторіїв. І навіть за межами Криму, – підсумував Лієв і додав, що єдина система он-лайн-бронювання відпочинку в Криму, презентована в рамках II Міжнародного форуму інформаційних технологій у туризмі, – дуже перспективна тема.

Нагадаємо: кримський уряд на чолі з Анатолієм Могильовим вирішив змінити економічні пріоритети. Цього року основну увагу Радмін приділятиме програмі розвитку сільського господарства, не відволікаючись на реформування санаторно-курортної галузі.

На думку А. Могильова, саме в розвиткові агросектору – «точки зростання» для всієї економіки Криму.

За оцінкою голови Радміну, в 2012 році відбулося достатньо заходів для просування курортів Криму й у цій галузі уряд досяг поставленої мети – 6 мільйонів курортників. Зростання турпотоку лише на 20% збільшило платежі від курортних регіонів. Тому прем'єр не вважає за потрібне нинішнього року витрачати бюджетний ресурс на курортну галузь.

На підтримку аграрного сектору в бюджеті Криму на 2013 рік передбачене збільшення витрат на 24,5 млн. гривень (44,5%). Водночас на програму розвитку та реформування рекреаційного комплексу автономії на 2012–2013 роки, раніше оголошену пріоритетною, буде виділено 5,2 млн. гривень замість 16 млн. Загальна сума недофінансування програми, мета якої – залучення туристів у кримські оздоровниці в міжсезоння, становить понад 60 відсотків. При цьому одне із завдань на нинішній рік – зростання туристичного потоку до 6,3 млн. осіб, із яких 1,5 млн. мають приїхати в Крим за путівками.

Як упорається з цим завданням галузь, покаже новий сезон – найсуворіший і найсправедливіший суддя. У Криму є шанс цього року взяти реванш: несприятливі умови відпочинку в Єгипті, обмеження в'їзду на Кавказ та інші чинники можуть скерувати туристичний потік на півострів. Тож головне тепер – гідно прийняти гостей, аби вони й наступного разу з-поміж усіх курортів світу віддали перевагу саме кримському.

Автор: Лучія ПУЗИКОВА

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №15/2016 №15
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата