№3, лютий 2013

Завдання – бюджетний федералізмЗавдання – бюджетний федералізм

Максимальну взаємодію Верховної Ради з органами місцевого самоврядування анонсував Голова парламенту Володимир Рибак під час робочої наради з представниками самоврядування – Головою Верховної Ради Автономної Республіки Крим, головами обласних і Севастопольської міської рад, заступником міського голови – секретарем Київської міської ради. У заході також узяли участь Перший заступник Голови парламенту Ігор Калєтнік, заступник Голови парламенту Руслан Кошулинський і Голова Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Давид Жванія.

Коментуючи ситуацію, що склалася в парламенті 5 лютого, в день відкриття другої сесії, й вимоги «Батьківщини», УДАРу та «Свободи» про забезпечення персонального голосування, Голова Верховної Ради підкреслив: порозуміння в сесійній залі буде знайдено за умови, що більшість чутиме опозицію, а опозиція – владу.

– Керівники фракцій зібралися у мене в кабінеті, почули один одного, домовилися, а я виконуватиму всі рішення Верховної Ради, – сказав він.

Володимир Рибак зазначив, що, на жаль, практика неперсонального голосування завжди існувала в українському парламенті.

– Давайте разом її ламати. Але не може бути такого, що одна половина залу голосує, а друга половина стоїть над головою і виймає картки для голосування. Вибори закінчилися, народні депутати повинні бути в сесійній залі та приймати рішення. Не можеш – іди займайся іншою роботою. А вісім днів на місяць (коли йде сесія) треба голосувати, – підкреслив керівник законодавчого органу.

Також уточнив: головний майданчик і у Верховній Раді, і в обласних радах – це комітети та комісії, де фахово розглядаються всі питання.

– Ініційовані Президентом Вік­тором Януковичем реформи повинні працювати на людей і для людей. Щось погано зроблено – не сидіть, порушуйте це питання, обговорюйте з депутатами на рівні міста, області, давайте сигнал Верховній Раді.

Голова законодавчого органу анонсував, що здійснюватиме робочі поїздки в усі області України, зустрічатиметься з депутатами всіх рівнів і безпосередньо ознайомлюватиметься з місцевими проблемами.

– Я повинен почути, що і як треба міняти, в тому числі ваші ідеї з вдосконалення Конституції України в частині регіональної політики, адміністративно-територіального устрою. Президент ставить завдання:  децентралізація системи місцевого самоврядування та бюджетний федералізм. Фінанси треба направляти в регіони, – підкреслив Володимир Рибак.

Він також запропонував здійснювати взаємодію з Верховною Радою за такими напрямами:

– узгодження позицій щодо вдос­коналення законодавства в галузі місцевого самоврядування, його фінансового та нормативного забезпечення;

– залучення представників місцевого самоврядування до діяльності робочих груп парламенту з підготовки законопроектів, участі в комітетських слуханнях, «круглих столах»;

– запрошення голів обласних адміністрацій та обласних рад на засідання комітетів Верховної Ради, де розглядатимуться важливі для регіону питання;

– активна співпраця з депу­татами-мажоритарниками, які мають чітко знати проблеми кожного регіону й порушувати ці питання в парламенті;

– забезпечення потреб місцевого самоврядування під час внесення змін до державного кошторису на 2013 рік та формування бюджету на 2014 рік тощо.

– Не можна допустити, щоб медична галузь, освіта та соціальний захист фінансувалися за залишковим принципом, – зазначив Володимир Рибак і запропонував головам обласних рад зустрітися в парламенті напередодні розгляду змін до бюджету-2013 й виробити спільну позицію.

Президент Української асоціації районних та обласних рад, голова Харківської обласної ради Сергій ЧЕРНОВ звернувся до керівництва парламенту з тим, щоб визначитися з тактикою та стратегією реалізації Концепції територіальної організації влади та реформи місцевого самоврядування, проект якої був обговорений і підтриманий у регіонах.

– Над документом працювали Національна академія правових наук України та Національний університет «Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого». Також концепцію в повному складі підтримала Конституційна Асамблея, – наголосив Сергій Чернов.

Він запропонував внести зміни до регламенту Верховної Ради, згідно з якими всі проекти законів, що стосуються регіонального розвитку й місцевого самоврядування, узгоджуватимуться з національними асоціаціями місцевого самоврядування.

– У регламент Кабінету Міністрів такі зміни внесені в листопаді 2012 року, й нині представник асоціацій сільських і селищних рад та обласних і районних рад за дорученням Прем'єр-міністра має можливість брати участь у засіданнях уряду. Так само ми хотіли б доносити свою думку і під час роботи профільних парламентських комітетів, і в робочих групах, – сказав Сергій Чернов.

Інші пропозиції асоціації стосувалися одночасного розгляду законопроектів про службу в органах державної влади та про службу в органах місцевого самоврядування, щоб у цих документах не було неузгод­женостей. Також потрібно визначитися з термінами проведення виборів до органів місцевого самоврядування. Насамкінець Сергій Чернов запропонував, щоб Консультативна рада з питань місцевого самоврядування збиралася щокварталу, а в разі необхідності й частіше.

Голова Вінницької обласної ради Сергій ТАТУСЯК підкреслив, що запропонований Головою Верховної Ради формат співпраці комісій обласних рад із парламентськи ми комітетами зробить законодавчу роботу набагато ефективнішою, дозволить апробувати проекти законів на місцях.

– Надзвичайно важливим і до­ле­­­носним є законопроект про об'єднання територіальних громад. Розпорошеність бюджетів не дає територіальним громадам розвиватися. У Вінницькій області на 1,6 мільйона жителів – 735 бюджетів, а в Донецькій на 4,5 мільйона – 404 бюд­жети, – підкреслив Сергій Татусяк.

Голова Київської обласної ради Олександр КАЧНИЙ звернув увагу, що за останні два роки ухвалено понад два десятки законів, які істотно обмежують права органів місцевого самоврядування, суперечать державному курсу на децентралізацію управління.

– Ще більше таких законопроектів активно лобіюються окремими посадовими особами та народними депутатами. Це серйозна негативна тенденція, про яку необхідно говорити на державному рівні, – зауважив Олександр Качний.

– Незважаючи на політичне протистояння, Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування почав працювати з першого дня, адже в місцевому самоврядуванні менше політики,
а більше реальних дій, – зазначив Голова комітету Давид ЖВАНІЯ.

На його думку, обрана за змішаною системою Верховна Рада максимально зацікавлена зрушити з місця реформу місцевого  самоврядування.

Олексій СИЩУК.
Фото Миколи БІЛОКОПИТОВА.

Архів журналу Віче

Віче №3/2016 №3
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Вибір ідеальних чоловічих шкарпеток. Поради Сьогодні, 28 березня

Вибір майстер-класів у Києві Сьогодні, 28 березня

Чехія виділить кошти на свою ініціативу щодо закупівлі боєприпасів для України Сьогодні, 28 березня

ЄС розблокував пільги для України, Косово йде в Раду Європи, "коаліція бронетехніки": новини дня Сьогодні, 28 березня

ЗМІ: Заява Макрона про відправку військ в Україну розлютила американських посадовців Вчора, 27 березня

Словенія приєднається до ініціативи Чехії із закупівлі снарядів для України Вчора, 27 березня

Естонія готова підтримати прем’єра Нідерландів на посаду генсека НАТО Вчора, 27 березня

Реєстр збитків від агресії РФ визначив дату початку роботи та пріоритетних постраждалих  Вчора, 27 березня

У Польщі заявили, що близькі до угоди з Україною щодо агропродукції Вчора, 27 березня

Глава МЗС Швеції: НАТО має створити більше стратегічних труднощів для Росії Вчора, 27 березня