№3, лютий 2013

«Сила Одеси в її різноманітті»«Сила Одеси в її різноманітті»

Перлина біля моря місто-герой Одеса завжди привертала й привертає увагу численних туристів своєю дивовижною архітектурою, історичними пам’ятками, солонуватим морським повітрям та особливим одеським гумором, що разом і створюють її неповторний колорит.
Про це та злободенні проблеми міста веде розмову з міським головою Одеси Олексієм КОСТУСЄВИМ наш кореспондент.

– В Одесі справді є на що подивитися, чим зацікавитися, і від цього з’являється бажання повертатися сюди знову й знову, – каже Олексій Олексійович.

Якщо піднятися від морвокзалу Потьомкінськими сходами, усміхнутися Дюку, пройтися Приморським бульваром і навкруг відомого на всю Європу Оперного театру та повернути на Дерибасівську, де під звуки духового оркестру відпочити в Міськсаду, присісти на славнозвісний «12й стілець», сфотографуватися поруч із «бронзовим Утьосовим», то стає зрозумілим, чому Південна Пальміра завжди радісно зустрічає і так важко відпускає!

– Шановний Олексію Олексійовичу, економіка України переживає останніми роками не найкращі часи. Але в Одесі скрута не відчувається. Поділіться позитивним досвідом розвитку міста та промисловості.

– У давнину казали: «Імперія сильна своїми містами». Нічого не змінилося й нині. Мало хто уявляє собі, яким складним живим організмом є сучасне місто, як важко утримувати баланс інтересів і забезпечувати злагодженість систем життєзабезпечення.

Я прийняв Одесу 2010 року з боргами в понад мільярд гривень, із заставленими будівлями, в яких,
зокрема, розташовані навіть прокуратура та суди. За низкою кредитів не виплачувалося не лише тіло, а й відсотки. Проте ми змогли переломити ситуацію. Найбільшою перемогою стало те, що ми зуміли, не вдаючись до нових запозичень, віддати сотні мільйонів боргів, зроблених колишньою владою.

Моїй команді вдалося не лише запобігти дефолту Одеси, а й оптимізувати систему управління містом, провести адміністративну реформу. Адже сьогодні ми поставили під контроль надходження до міського бюджету, а головне – витрачання цього бюджету. Намітилися позитивні зміни й в економіці міста. Проте я добре розумію: хоча ситуація в місті поступово покращується, якісні зміни потребують значно більше часу та чіткого плану. Тому за моїм завданням фахівці підготували Концепцію стратегічного розвитку «Одеса2022». У документі викладено стратегічні цілі розвитку Одеси, а також першочергові кроки й перспективні плани.

– І яким ви бачите місто в 2022 році?

– Одеса має стати містом, комфортним для життя, чистим і зеленим. Одне слово, самобутнім містом із багатою історією та культурою, зручним для бізнесу й привабливим для інвесторів. Містом, у якому люди довіряють міській владі.

Це все формує стратегічну мету розвитку обласного центру, а саме: «Одеса – місто, в якому хочеться жити». Для її досягнення міська влада вже тепер активно працює за такими пріоритетними напрямами.

Перший, що має назву «Конкурентоспроможне місто», спрямований на відродження промислового потенціалу та розвиток малого бізнесу. Наступний напрям – «Транспортний і діловий центр Чорноморського регіону». Ще одне важливе завдання – створення в Одесі аеропорту європейського рівня. Особлива увага приділяється також одеським дорогам. Будівництво автомагістралі «Північ – південь» дасть змогу надійно сполучити селище Котовського з житловим масивом Таїрова та розвантажити центр міста.

Переконаний: ми обов’язково маємо відродити історичний центр Одеси, зберегти її культурну самобутність і архітектурний вигляд – такою є мета проектів у рамках напряму «Перлина біля моря».

– Олексію Олексійовичу, ви керуєте містом уже понад два роки. Що вважаєте своїми головними здобутками за цей час? Що вже вдалося зробити, щоб полегшити життя одеситів?

– Цього року активно запрацював інформаційно­туристичний центр. У Одеси нарешті з’явився впізнаваний туристичний логотип. Місто як туристичний центр активно просувається на всеукраїнському та європейському рівнях. Ми почали будівництво сучасної лікарні швидкої допомоги. Відремонтували 120 міжквартальних проїздів, які не облаштовувалися багато десятиліть. Уперше за 20 років відкрили дитячий садок на 280 місць, а також центр реабілітації дітей і здійснюємо капітальний ремонт спеціалізованого садка компенсувального типу. Відремонтували й модернізували 55 ліфтів. Відреставрували 16 історичних фасадів. До речі, щоб зрозуміти масштабність цієї роботи, слід згадати, що тільки для одного фасаду довелося виготовити майже 20 тисяч ліпних деталей.

Ми також відкрили нові набережні європейського рівня на 16й станції Фонтану, на ділянці від 8ї до 10ї станції Великого Фонтану й продовжуємо цю роботу в районі інших пляжів…

– Пане мер, одна з ваших передвиборних обіцянок – зробити Одесу містом без околиць, тобто впорядкувати Ленселище, Цукрове селище, селище Дзержинського та інші райони приватної забудови. Що вже зроблено в цьому напрямі?

– Одеса завжди і скрізь залишається Одесою, і для мене вона не закінчується Пересипським мостом або першою станцією Люстдорфської дороги. І міську владу цікавить не лише той шматочок міста, що претендує на статус історичної спадщини
ЮНЕСКО, а й такі райони, як Молдаванка та Чорноморка.

Саме тому нами прийнято цільову програму «Місто без околиць». Одесити вже стали свідками перших етапів реалізації цієї програми. Наприклад, у селищі Шевченко­3 замість звалища, розташованого на 1,5 гектара, з’явився парк, висаджено більш як 2 тисяч дерев, вивезено сот­ні тонн сміття, побудовано каплицю та дитячий майданчик.

Не менш помітні зміни сталися у сквері Партизанської Слави, в Малиновському районі міста. Тут також ліквідовано звалище, висаджено дерева, прокладено доріжки, встановлено пам’ятний знак на честь партизан і підпільників.

Нинішнього та наступного років у рамках програми «Місто без околиць» буде відремонтовано та побудовано не менш як 10 000 метрів дорожнього покриття, встановлено 400 світильників.

Але, повторюся, це тільки перший етап. Спроба сил, якщо можна так сказати.

– Одеса дедалі частіше опиняється в епіцентрі природних катак­лізмів. Скажімо, ураган у місті не лише зупинив рух трамваїв, а й спричинив пошкодження декількох автомобілів, постраждали люди. Як, на вашу думку, Одеса підготувалася до зими та морозів?

– Те, що обрушилося на Одесу цього року, важко назвати просто ураганом. Це була ціла черга злив із градом, коли за годину випадала місячна норма опадів. Пориви вітру збивали людей з ніг. Як кажуть старожили, такого не було вже п’ятдесят років. Ми просто втомилися від нескінченних штормових попереджень. А те, як героїчний буксир «Граніт» ловив серед триметрових хвиль зірваний з якорів плавучий док, рятуючи нафтогавань від руйнування, бачив на YouTube увесь світ. Минулий рік засвідчив, що з інтенсивними зливами, коли за добу випадала місячна норма опадів, місто загалом справлялося. А в тих районах, де, я сказав би, історично дощі створюють проблеми, ми плануємо низку робіт з відвернення затоплення. До зими наші служби також добре підготовлені: все, що від нас залежить – устаткування, інвентар, сипучі суміші, техніка, – перебуває в «бойової готовності».

– Олексію Олексійовичу, а що може чекати інвестор від міської влади? На що йому сподіватися?

– Нині в Одесі реалізується низка важливих інвестиційних проектів: будівництво швидкісної автомагістралі «Північ­південь», лікарні швидкої допомоги, зернового термінала в порту, трансформаторної підстанції «Маразлієвська», реконструкція Міжнародного аеропорту «Одеса». Частина з них здійснюється за участю іноземних інвесторів. Так, контейнерний термінал у морському порту будується за рахунок кош­тів німецької компанії. Кошторисна вартість проекту – 4,4 млрд. гривень. Цього року відкрився ще один торговий центр METRO. Лише за останній рік обсяг прямих іноземних інвестицій в економіку Одеси збільшився на 8,7 відсотка. Усе це свідчить про привабливість Одеси для інвесторів…

– …а для курортників і виробничників?

– Гадаю, сила Одеси в її різноманітті. Я бачу Одесу і туристичним центром, і містом із розвиненою промисловою інфраструктурою. Але в нас не повинно бути шкідливих виробництв. Нині завод асоціюється з брудом, шкідливими викидами в повітря, застарілим виробництвом. На мою думку, це вчорашній день.

Чи є цьому альтернатива? Так! Наведу приклад. В Одеському морському торговельному порту є вільна економічна зона. Я побував там на одному з промислових підприємств. І що побачив? Люди в білих халатах, сучасна виробнича база, продукція експортується до 20 країн світу, включаючи Японію та Південну Корею! Там бездоганно чиста територія, дотримано всі вимоги екологічної безпеки. Ось за такими підприємствами із сучасним та екологічно безпечним обладнанням і є майбутнє Південної Пальміри. Сподіваюся, завдяки цьому Одеса й надалі розвиватиметься та розквітатиме.

 

Розмову вів Євген ТИЩУК.
Фото автора.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Сьогодні, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією Вчора, 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва Вчора, 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини Вчора, 24 квітня

Рекордна партія зброї з Британії, новини щодо допомоги США, МЗС обмежує "ухилянтів": новини дня Вчора, 24 квітня

Зеленський і Сунак обговорили найбільший військовий пакет від Британії 23 квітня

Знайти в США зброю для України на всю суму допомоги ЗСУ може бути проблемою – посол 23 квітня

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України 23 квітня