передплата Українською | In English

№13, липень 2012

Модерн від «Одесавіаремсервісу»Модерн від «Одесавіаремсервісу»

Поділитися:

Два красені літаки серії Л-39М1 передав на озброєння 7-ї бригади тактичної авіації повітряного командування «Захід» Повітряних сил ЗС України колектив Державного підприємства «Одеське авіаційно-ремонтне підприємство «Одесавіаремсервіс». У цій знаковій для Українського війська події на аеродромі «Шкільний» брали участь командир ПвК «Південь» генерал-лейтенант Павло Зуєв, заступник командира 7-ї бригади тактичної авіації ПвК «Захід» з озброєння — начальник озброєння підполковник Ігор Грабчук, тимчасовий виконувач обов’язків генерального директора ДП «Одесавіаремсервіс» Ольга Березинська та інші.

Ще 2009 року на озброєння вітчизняного війська було прийнято навчально-тренувальний літак Л-39М1. Це значно покращило льотно-тактичну підготовку пілотів у бойових підрозділах, а також навчання майбутніх офіцерів з льотної та льотно-тактичної підготовки. Адже відомо, що, перш ніж розпочати польоти на бойових літаках Су-24М та Су-24МР, пілоти мусять налітати не менш як 180 годин на тренувальних машинах.

За словами підполковника Ігоря Грабчука, якщо раніше льотчиків для набуття льотної практики відряджали до військових частин Миколаєва, Чугуєва та Василькова, то відтепер вони матимуть можливість тренуватися на літаках Л-39М1 безпосередньо на Хмельниччині, де дислокується авіаційна бригада.

– Літаки цієї моделі дуже ефективні для навчання молодих льотчиків, бо дають можливість щонайповніше імітувати польоти на літаках-винищувачах, а також уночі та за складних погодних умов, – зауважив офіцер.

Як повідомила тимчасовий виконувач обов’язків генерального директора ДП «Одесавіаремсервіс» Ольга Березинська, у межах державного оборонного замовлення на 2012 рік підприємство виконало капітальний ремонт двох навчально-тренувальних літаків.

– Поточного року нашому підприємству, окрім іншого, присвоєно почесний статус Національного виробника послуг з ремонту і модернізації авіаційної техніки для Збройних Сил України. Частка державного замовлення в обсязі виробництва 2012 року становить понад 70 відсотків. І це свідчить про високі стандарти якості «Одесавіаремсервісу», – наголосила Ольга Березинська.

Варто зазначити, що завод–патріарх авіаремонту – ДП «Одеське авіаційно-ремонтне підприємство «Одесавіаремсервіс» лише торік відзначив 100-річний ювілей. За свою вікову історію підприємство пережило як яскраві «злети», так і небезпечні «піке», з яких йому все-таки вдавалося виходити завдяки чудовому згуртованому колективу й мудрому керівництву на чолі з його незмінним директором Віталієм Юхачовим.

Передавши сертифікати на літаки представникам 7-ї бригади тактичної авіації ПвК «Захід», льотчики цього авіаз’єднання підполковник Віктор Поздняков та майор Олег Грабчак перевірили готовність військових машин до вильоту.

На їхню думку, модернізовані машини чудові й вражають своїми характеристиками. До того ж уперше на літаки серії Л-39М1 нанесено принципово новий піксельний «digital-камуфляж», який розмиває в польоті силует літака і ускладнює його ідентифікацію.

– Особливості модернізованого літака, які одразу відчуває льотчик, полягають у принципово новому двигуні, – розповів підполковник Віктор Поздняков. – Щиро кажучи, спочатку мені не вірилося, що збільшення тяги на 100–130 кілограмів матиме такий ефект! Було приємно помилитися, адже ці 130 кілограмів тяги істотно вплинули на розгінні, маневрені, тягові характеристики літака та й загалом на пілотування.

Нагадаю, що двомісний навчально-тренувальний літак Л-39М1 – це модернізований серійний літак чеського виробництва Л-39С. За рахунок переоснащення базового турбореактивного двоконтурного двигуна АІ-25ТЛ на модернізований АІ-25ТЛШ фахівцям заводу вдалося збільшити тягу на 10 відсотків (з 1720 до 1850 кг) та вдвічі (з 8–12 до 5–6 секунд) зменшити час «прийомистості» двигуна, що дало можливість значно поліпшити динамічні характеристики літака та безпеку виконання польотів на малих висотах.

Серед тактико-технічних переваг такої модернізації літака варто зазначити вдосконалену систему керування силовою установкою і бортовим аварійно-експлуатаційним реєстратором польотної інформації з додатковими датчиками тиску та пристроями, поліпшення експлуатаційної придатності двигуна й ефективності управління витратою його ресурсу. Крім того, встановлення на літак нового комплексу бортового радіоелектронного обладнання допомагає військовим льотчикам вдосконалювати навички пілотування під час підготовки до польотів на сучасних винищувачах.

Як повідомила прес-служба державного концерну «Укроборонпром», до кінця року військовим буде передано ще 16 машин такого класу після капітального ремонту й модернізації. Зокрема, спеціалісти Чугуївського авіаційного ремонтного заводу мають відновити 12 літаків, а ДП «Одесавіаремсервіс» – ще чотири машини.

Автор: Євген ТИЩУК

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №12/2015 №12
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата