№3, лютий 2011

Кохання до ренесансного рукотворення

III Всеукраїнська трієнале художнього текстилю. Київ, Центральний будинок художника

Найбільша для зими відрада, це коли її розмальовують. Коли вишукують для неї нову пластику, розсипають на засніжену сонливість киплячі ідеї. А отже, позбавляють зиму тужливої мерзлоти. Провідні майстри в царині декоративно-прикладного мистецтва наситили біло-сіро-чорний сезон розкішшю фарб, форм, невичерпністю символів, шаленістю концептів.

90 художників із різних куточків країни показали 160 робіт. Вийшла бурхлива історія переплетіння традицій, генетичних згадок на удаваних чотирикутних п’яльцях «захід-схід-південь-північ». Від твору до твору глядач великої експозиції переміщався з розкритим ротом, хапаючи повітря на кшталт засліпленого сонцем коропа.

Особливий подив народився від несподіваного використання текстильниками матеріалів. Точніше, від нетипового підходу до матеріалів та предметів звичайних, часто підручних. Запитання, що весь час пульсувало в голові: як це робиться? Відповідей на загадку довжиною в кілька виставкових зал кожен шукав самостійно, прокладаючи стежину між панно, гобеленами, об’ємно-просторовими творіннями, нашіптуючи гасло трієнале «Відчуття часу. Ренесанс рукотворення», розшифровуючи «пошуки форм нової чуттєвості засобами текстильного мистецтва» (із програмних документів виставки).

Та хоч би як пронизливо відвідувач свердлив очима черговий художницький винахід, допірнути до суті остаточно не виходило. А потім раптом припиняв марне заняття, домовившись із собою про прості компроміси: дивитися й закохуватися в бездонність таланту. Злітати з птахами над колажованим простором Наталії Борисенко, над пір’ячком, ґудзиками, зубочистками, патичками, синтепоном (чим там іще?..). Підноситися над нотним станом разом із ангелами Лідії Борисенко. Міркувати про походження німбів на сімейному гранд-портреті («Свята родина» Наталі Пікуш). Тонути в денім-дерюжному океані неба Андрія Шнайдера. Співчувати «Життю одної грушки» (Оксана Риботицька). Шукати наше спільне майбутнє на дні безрозмірної торби («Де ж той лелека» Оксани Петращук-Гинги). Стрибаючи, втікати від прісної реальності разом із небаченими істотками Івана Семесюка («Стрики-брики»)…

Не перелічити всіх можливих дій, що ймовірно супроводжують споглядання цього божевільно-прекрасного «хенд-мейду». Важливо інше: споглядання підштовхує до тих-таки дій. До руху. До творчості.

Автор: Ольга КЛЕЙМЕНОВА

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Туск назвав дату перестановок в уряді у зв'язку з європейськими виборами Сьогодні, 26 квітня

У Польщі кажуть, що готові допомогти Україні повернути чоловіків призовного віку Вчора, 25 квітня

Глава МЗС Польщі: Росія бреше про польські плани анексувати частину України Вчора, 25 квітня

Євродепутати просять владу Австрії вплинути на Raiffeisen щодо його бізнесу в Росії Вчора, 25 квітня

Макрон захищає свою позицію про створення "стратегічної двозначності" для Росії Вчора, 25 квітня

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Вчора, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини 24 квітня

Рекордна партія зброї з Британії, новини щодо допомоги США, МЗС обмежує "ухилянтів": новини дня 24 квітня