передплата Українською | In English

№1, січень 2010

Автостоянки - не розкіш. А землю відбирають

Поділитися:

В Україні навіть в умовах кризових негараздів триває бурхлива автомобілізація. На перший погляд – факт утішний. Проте це явище має й негативний бік: щоденна статистика аварійності на наших автошляхах нагадує фронтові зведення.
Серед структур, що мають уплив на водіїв, зокрема на власників індивідуального транспорту, – Всеукраїнська спілка автомобілістів. Наш кореспондент Віктор КОРНІЮК веде розмову з головою цієї громадської організації Василем Жуком:

– Зробимо невеликий екскурс в історію створення нашого громадського об’єднання. 30 січня 1974 року відбувся установчий з’їзд Українського республіканського добровільного товариства автомотолюбителів, а 16 квітня того ж року постановою Ради Міністрів УРСР було затверджено його статут. Після проголошення України незалежною державою, 1992 року, об’єднання водіїв перейменували на Всеукраїнську спілку автомобілістів. Торік наша спілка відзначила 35-ту річницю.

Слід зазначити, що ВСА є чи не єдиною громадською організацією з- поміж створених за радянських часів, яка зуміла вберегти від розтягнення та сумнівної приватизації свою основну матеріально-технічну базу. Всеукраїнська спілка автомобілістів нині має загальнодержавний статус, її структура побудована за територіальним принципом. Осередки спілки, що мають статус юридичної особи, працюють у всіх обласних центрах, АР Крим та місті Севастополі. Члени спілки автомобілістів об’єднані у первинні організації за місцем роботи, навчання, проживання чи організованого зберігання транспортних засобів. Сьогодні в лавах ВСА перебуває понад 600 тисяч власників індивідуального транспорту. У складі спілки – понад 160 колективних автостоянок та 70 пунктів технічного обслуговування й ремонту автомобілів, 33 автошколи зі 160-ма філіями.

Серед основних завдань спілки автомобілістів – профілактика аварійності серед учасників дорожнього руху, пропаганда безаварійного водіння, знань та чіткого дотримання правил дорожнього руху, особливий акцент – на роботі з молодим поколінням.

Усі обласні організації спілки спільно з ДАІ, зокрема, беруть участь у підготовці та проведенні конкурсів серед юних інспекторів руху. Торік на ХХІІІ Всеукраїнському зльоті ЮІР у Міжнародному дитячому центрі «Артек» перше місце посіла команда Запорізької області. Чимала заслуга в цій перемозі й Бердянської міської організації та автошколи спілки, на базі яких команда юних інспекторів руху готувалася до змагань. Від центральної ради ВСА ми привітали переможців та подарували їм сучасний комп’ютер.

– Василю Олександровичу, спілка автомобілістів входить до складу авторитетних організацій, що готують водіїв різних категорій. Чи відповідає сучасним вимогам матеріально-технічна база автошкіл?

– Хоча автошколи ВСА мають досить високий авторитет серед інших організацій з підготовки водіїв, ми й далі працюємо над удосконаленням навчально-матеріальної бази, розробляємо та впроваджуємо нові форми теоретичного й практичного навчання, які відповідають міжнародним стандартам. Насамперед порушуємо питання перед відповідними інстанціями про збільшення кількості годин практичного водіння автомобіля, акцентуючи на контраварійній підготовці водіїв. На черзі – організація курсів підвищення кваліфікації водіїв, котрі здійснюють міжнародні перевезення вантажів і пасажирів, а також тих, хто транспортує автомобілями небезпечні вантажі. До речі, деякі з наших шкіл уже здійснюють таку підготовку. Окрім того, активно співпрацюючи з Департаментом ДАІ МВС України, розробляємо типові програми для навчання широких верств населення Правил дорожнього руху.

Сьогодні ми готуємо водіїв різних категорій. Пишаємося тим, що майже 1 мільйон 650 тисяч водіїв держави мають свідоцтва про закінчення навчальних курсів саме в організаціях ВСА. Щорічно в наших автошколах навчаються або підвищують кваліфікацію понад 44 тисячі осіб (у середньому – кожний дванадцятий водій). На жаль, над удосконаленням матеріально-технічної бази, її модернізацією та оновленням сьогодні доводиться працювати самотужки. Але ми не впадаємо у відчай, шукаємо шляхи розвитку. Для прикладу, в Херсонській та Житомирській областях відкрили 9 пунктів перевірки технічного стану транспортних засобів під час проведення державного технічного огляду, отримали в Департаменті ДАІ МВС України відповідні дозвільні документи. Інформацію про наші пункти техогляду внесено до Державного реєстру. Навіть в умовах кризи в державі за рахунок коштів, одержаних від навчання, торік придбали 8 автомобілів, причепи, сучасне технологічне обладнання для ремонту автотранспорту.

– Сьогодні, як то кажуть, на слуху земельні питання, а точніше конфліктні ситуації навколо них. Спілка також користується земельними ділянками, відведеними під стоянки для організованого зберігання індивідуального автотранспорту. Чи доходите порозуміння з органами місцевого самоврядування?

– На жаль, земельні питання й обстоювання власності спілки від протиправних посягань сьогодні – серед найболючіших. Щороку з тих чи інших причин у різних регіонах держави, як правило, обласних центрах утрачаємо від 10 до 20 автомобільних стоянок. Це пов’язано з тим, що так званий будівельний бум затьмарив очі багатьом керівникам місцевих органів влади. Адже автомобільні стоянки – ідеальний «полігон» для початку будівництва: вони розташовані переважно в житловій зоні, де є всі комунікації, ділянки огороджені, перебувають під охороною. Залишається лише «виселити» автомобілі.

Але за законодавчими актами саме органи місцевої виконавчої влади повинні облаштовувати місця для організованого зберігання автомобільного транспорту.

Тож, вилучаючи у спілки земельні ділянки під забудову, влада усувається від розв’язання питань організації нових автомобільних стоянок. Ось і опиняються транспортні засоби членів спілки в зелених зонах, скверах, на тротуарах тощо, за що їхніх власників та ж місцева влада притягає до адміністративної відповідальності.

Хотілося б наголосити, що ВСА не здійснює комерційної діяльності, особливо в питаннях організованого зберігання автотранспорту. На наших стоянках – автомобілі тільки членів спілки, а одержані кошти у вигляді членських внесків спрямовуємо на витрати, пов’язані з експлуатацією та модернізацією автостоянок.

Питання організації зберігання, паркування автомобілів, особливо в містах-мільйонниках, зокрема в столиці, потребують негайного вирішення на державному рівні. Всеукраїнська спілка автомобілістів докладає значних зусиль для цього. Скажімо, восени 2009 року за нашою ініціативою в Києві відбулися громадські слухання, у яких узяли участь народні обранці, депутати Київради, інші посадові особи, котрі працюють над питаннями землекористування. На слуханнях обговорювали, як зберегти наші автостоянки у столиці держави, земельні ділянки яких протягом останніх років не завжди в законний спосіб вилучала міська влада. Прикро, що столичні чиновники, роздавши тоді клятвені обіцянки, практично цього воза з місця так і не зрушили.

– У своїй діяльності ВСА контактує з цілою низкою міністерств, відомств, громадськими організаціями. Чи завжди збігаються бажання та інтереси сторін?

– Слід сказати, що з боку державних органів за останній час прийнято значну кількість постанов, наказів та інших нормативних документів, які, зокрема, регламентують діяльність із підготовки водіїв транспортних засобів. Звичайно, ми готуємося до зазначених нововведень. Наприклад, на семінар із директорами автошкіл, організований наприкінці минулого року в Черкасах, ми запросили представників Департаменту ДАІ, Міністерства освіти й науки, Моторного транспортного страхового бюро. Відбулася досить цікава й предметна розмова, намічено низку спільних заходів, спрямованих на підвищення рівня підготовки водіїв.

Долучилися ми до роботи у так званому Шацькому процесі щодо підвищення безпеки дорожнього руху в нашій країні. Назва процесу походить від селища Шацьке Волинської області, де у вересні 2008 року відбулося перше організаційне зібрання.

Учасники Шацького процесу переймаються відсутністю в державі єдиного підходу, єдиної відпрацьованої стратегії, спрямованої на злагоджену, послідовну та всебічну роботу всіх державних органів, відомств і громадських організацій у сфері безпеки дорожнього руху. З метою об’єднання зусиль держави й громадськості задля розв’язання проблем безпеки руху нині до цього процесу долучилися, окрім ВСА, такі всеукраїнські громадські організації, як Асоціація безпеки дорожнього руху, Український медичний центр безпеки дорожнього руху, Департамент Державтоінспекції МВС України та Моторно-транспортне страхове бюро України. Сподіваємося, що рік у рік кількість зацікавлених і громадських організацій, і державних органів зростатиме, а спільна практична діяльність сприятиме значному підвищенню рівня безпеки на автошляхах України.

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Останні новини

Новини 24 вересня: Лещенка хочуть повернути в УЗ, колізія в законі про олігархів Вчора, 24 вересня

"Слуги" мають два варіанти вирішення колізії в законі про олігархів Вчора, 24 вересня

Розгромний єврозвіт про Україну, воднева магістраль: головне за 23 вересня Вчора, 24 вересня

Новини 23 вересня: Рада ухвалила "антиолігархічний" закон, в США "вимикають" друкарський верстат 23 вересня

Україна евакуювала з Афганістану ще 100 людей, літак прибуде до Києва протягом доби 23 вересня

Посли G7 закликали не зволікати з реформою Вищої ради правосуддя 23 вересня

Бюджет-2022: у Міненерго кажуть, що Мінфін не врахував пропозиції на 7,6 мільярдів 23 вересня

Зеленський з трибуни ООН нагадав про Крим та Донбас і розповів про замах на Шефіра 23 вересня

Зеленський обговорив із головою Microsoft штучний інтелект 22 вересня

Новини 22 вересня: Лещенко більше не в наглядовій раді "Укрзалізниці", запуск Бюро економічної безпеки перенесли 22 вересня