№21, листопад 2009

Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та праці

Оптимізм-2010

Проект Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2010 рік доповідав заступник міністра економіки Ю. Вітренко. В документі визначено пріоритети роботи органів виконавчої влади, інструменти реалізації економічної політики наступного року. Затверджується перелік цільових програм, включаючи проекти, що фінансуватимуться міжнародними організаціями та окремими країнами-донорами, всього – 131 програма.

Відповідно до законопроекту, реальний ВВП країни зросте на 3,7 відсотка, індекс споживчих цін – на 11,2, індекс цін виробників – на 14,1 відсотка, обсяг валової продукції промисловості – на 2,9, а сільськогосподарської продукції – на 6 відсотків. Прогнозується збільшення експорту на 9,5 відсотка. Приріст іноземних інвестицій становитиме 8 млрд. доларів.

За словами Ю. Вітренка, поліпшаться і показники соціальної забезпеченості. Так, середньомісячна номінальна заробітна платня зросте на 278 грн. (із 1919 до 2197 грн.). Кількість безробітних має дещо зменшитися – з 1,92 млн. осіб у 2009 році до 1,8 млн. у 2010-му. Найбільші позитивні зрушення очікуються в металургійному виробництві: наприклад, у липні (порівняно з попереднім місяцем) обсяг виробництва вже зріс на 15,3 відсотка.

Парламентарії підтримали законопроект.

Перевірок не уникнути

Члени комітету не заперечували проти змін до ст. 9 Закону «Про природні монополії», якими до участі у вирішенні питань у сфері регулювання природних монополій залучаються уповноважені представники професійних спілок. До речі, всього в країні зареєстровано 149 всеукраїнських профспілок.

Найпалкішу дискусію викликав законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», поданий народним депутатом А. Грищенком («НУ–НС»).

– Ключовою позицією цього документа є те, – наголосив член авторського колективу Б. Безпалий, – що всі підстави для позапланових перевірок зводяться в одну статтю. Ми пропонуємо її доповнити двома пунктами: за рішенням суду і з метою здійснення оперативно-розшукових дій. Водночас як підставу для перевірки вилучаємо звернення фізичних та юридичних осіб, бо ця норма дає простір для адміністративного рекету, свавільних перевірок, тиску на підприємства.

Звісно, представники Державної податкової адміністрації, Міністерства фінансів виступили категорично проти законопроекту. На такій само позиції й керівництво Міністерства праці та соціальної політики і Пенсійного фонду. Думку Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва почути не вдалося, бо представників цього спеціалізованого державного органу навіть не запросили на засідання. За рішенням членів комітету законопроект відправили на доопрацювання.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата