№21, листопад 2011

Розмаїття – це правда!Розмаїття – це правда!

Шкода, що образотворчі виставки в Будинку художника в Києві, куди прагнуть потрапити зі своїми роботами митці з усієї України, не супроводжуються масштабними анонсами. На жаль, так складається наше суспільне життя, що без оплати можна отримати хіба що скандал, а позитиву – нуль. Виявляється, кожне добре слово грошей коштує. А не маєш – пропадаєш.

Так-от, афішу про експозицію в Будинку художника можна побачити хіба що біля входу, запрошень ніхто не розсилає, пресу не акредитує, брифінгів не проводить. Однак є один плюс: вхід – безкоштовний! Більше того, віднедавна за можливість виставити свою роботу платять самі художники. Щоправда, кажуть, гроші, внесені митцями, йдуть на виготовлення каталогів виставок. Та поки що жодного такого друкованого звіту з експозиції в Будинку художника побачити не вдалося...

Чим обертається внесення грошей? Розмаїттям – це правда. Звісно, виставком відбирає найкраще, що пропонують. Бо, зрозуміло, не бажає закидів на кшталт того, що, мовляв, за гроші приймають будь-які роботи. Насправді на виставці домінують якісні полотна, деякі навіть із родзинкою. Проте здебільшого це натюрморти чи пейзажі.
Та їх надто багато, тому у виставкових залах затісно, нема, так би мовити, належного простору для сприйняття. А от портретів, багатопланових сюжетних картин – лічені.

Несподівано, а може, й, навпаки, так запрограмовано, виник іще один аспект: платність заходу усунула відомих, видатних, знакових митців від участі в ньому. Начебто їм, членам спілки, і не личить оплачувати місце на виставці в спілчанському ж Будинку художника. В інших залах – музейних, приватних галерей платність у тій чи іншій формі присутня, до неї звикли.

Цього року День художника відзначали 7 жовтня. Митці очікували свята, щоб показати свої творіння, поспілкуватися на виставці, подивитися, хто що представив. І тільки відомі, видатні і знакові свої творіння не показували. За винятком тих, хто не зважає на ринкові нововведення. Тож картина українського творчого процесу не повна. Втім, її «уточнюють» уже згадувані виставкові площі, де представляють або ультрасучасні виверти, або митців-класиків, котрі вже залишили цей світ, або...  

Марко ФЕДОР. Фото Ольги ПРОКОПЧУК.

Архів журналу Віче

Віче №11/2016 №11
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Демократи перемогли на перших великих виборах другого терміну Трампа Сьогодні, 05 листопада

ЗМІ: Бельгія і Єврокомісія проведуть кризову зустріч на тлі суперечностей щодо росактивів Сьогодні, 05 листопада

5 Критичних Помилок При Нанесенні Декоративної Штукатурки Взимку: Як Уникнути Тріщин та «Обвалу» Сьогодні, 05 листопада

Норвегія виділить $7 млрд на оборонні потреби України у 2026-му Вчора, 04 листопада

Німеччина передала Україні дві системи Patriot Вчора, 04 листопада

ЗМІ: Німеччина додасть ще 3 млрд євро на підтримку України у 2026 році Вчора, 04 листопада

Ukraine Facility: в ЄС схвалили надання Україні понад 1,8 млрд євро Вчора, 04 листопада

Зеленський каже, що просив Трампа вплинути на Орбана щодо вступу України у ЄС Вчора, 04 листопада

В Італії оголосив голодування українець, підозрюваний у підриві "Північних потоків" Вчора, 04 листопада

Італія підтвердила підготовку 12-го пакета військової допомоги Україні 03 листопада