№7, квітень 2013
Море завжди торкається найчуттєвіших струн душі людини. А для багатьох творчих натур морські простори – джерело відкриття власного внутрішнього всесвіту. Тому Софія Тимофєєва вже з дитинства відчувала, що народилась і мешкає серед чогось такого прекрасного, що не може дати йому назву. Згодом, коли виросла, зрозуміла, що цей дарунок від Бога – дивовижний навколишній світ, який дається всім людям безкоштовно. Але всі вони хочуть мати від нього щось корисне для себе. І це її засмутило. Та щоб віддячити цьому світові, вона шукала, який дарунок може зробити сама, власними руками, власними думками, бо мета його одна – віддати хоча б частинку того хорошого людського, що животворить у серці й народжує нове та радісне. Відтак Софія рано захопилася живописом. Благодатна атмосфера в сім’ї сприяла розвиткові дівчинки.
Сьогодні Софії Тимофєєвій найкраще вдається передати своє бачення і відчуття довколишнього світу в морських пейзажах. Її любов до місцевих ландшафтів і морських просторів Чорного моря очевидна й відображена легкими промінчиками – мазками світлих фарб на полотнах «Алупка», «Ялта», «Бухта» «Човни на березі», «Схід» та інших. А коли душа її потребує розширити гаму кольорів, тоді вона «летить» у розмаїття кримських квітів. І як бджілка нектар носить, так вона старанно добирає барви до своїх настроєвих натюрмортів «Ромашки», «Садові квіти», «Весняний букет, «Троянда» та інших. А коли кольорів стає забагато, а в сонцесяйному Криму таке іноді трапляється, Софія опускає голову, дивиться під ноги й поринає в сірі будні мушель. Художниця вдалася до експерименту. Предметом її пошуку стали звичайнісінькі черепашки, які щодня відпочивальники безжурно чавлять ногами разом із піском і галькою. А Софія Тимофєєва будує з цих непоказних мушель винятково образні яскраві інсталяції, надаючи кожній черепашці свою колористику. Ця техніка творення нових мушель так її захопила, що 2011 року вона стала організатором художнього інсталяційного проекту сучасного мистецтва «Художники на річці, на морі». Учасники проекту – митці міст Кельна (Німеччина), Алупки (Україна) і Санкт-Петербурга (Росія). Тоді інсталяція Софії Тимофєєвої «Розписаний равлик із патефоном» стала хітом проекту. А принт равлика перенесли на ексклюзивні ескізи одягу, виконані Сержем Бєлих (Санкт-Петербург).
Сама ідея розпису мушлі з’явилась у Софії п’ять років тому. Відтак сьогодні вона має колекцію інсталяцій, які називаються «Грецькі мотиви», «Італія», «Весняний сад», «Карамельки» та ін. і складаються з майже 700 мушель. Усі композиції художниці доводять, що світ прекрасний і неймовірно щедрий до людей, а ми не вміємо бути йому вдячними, не вміємо тішитися з появи хоча б тієї звичайнісінької смугастої сіренької мушлі під ногами, котра прикрасить якусь мить нашого швидкоплинного життя.
Автор: Лариса МАРЧУК
Архів журналу Віче
|
№11 |
| Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
В Грузії Саакашвілі та іншим лідерам опозиції закидають заклики до повалення влади
Литва допоможе Україні із газопостачанням взимку
Латвія передасть Україні ще 21 бронетранспортер Patria
Демократи перемогли на перших великих виборах другого терміну Трампа
ЗМІ: Бельгія і Єврокомісія проведуть кризову зустріч на тлі суперечностей щодо росактивів
5 Критичних Помилок При Нанесенні Декоративної Штукатурки Взимку: Як Уникнути Тріщин та «Обвалу»
Норвегія виділить $7 млрд на оборонні потреби України у 2026-му
Німеччина передала Україні дві системи Patriot
ЗМІ: Німеччина додасть ще 3 млрд євро на підтримку України у 2026 році
Ukraine Facility: в ЄС схвалили надання Україні понад 1,8 млрд євро