Ср, 23 серпня 2023

Податки при купівлі квартири

Для більшості жителів України власний будинок – це мрія, якої вони прагнуть все життя. Медитуючи на цей прекрасний момент, і подумки візуалізуючи якого кольору будуть штори, вони забувають про те, що можуть бути другорядні витрати і згодом доведеться присвятити свій час паперовій тяганині. Наприклад, сплата податку пенсійному фонду при купівлі квартири, формування документів, робота з нотаріусом. Такі витрати є неминучими.

Дійсно, згідно з актуальною законодавчою базою України розмір податку при купівлі квартири становить 1% від ціни апартаментів. Наприклад, якщо апартаменти продаються за 22 тисячі доларів, то віддати податок до Пенсійного фонду при купівлі квартири доведеться в розмірі 220 доларів. Не можна забувати, що навіть якщо відсоток залишається стабільним, вартість житла зростає. Відповідно купити елітну нерухомість у Києві буде дорожче, ніж раніше. Найвигідніше придбати житло сьогодні. Тому що це можливість забезпечити безбідне майбутнє надалі.

Які витрати чекають на продавця апартаментів?

Незважаючи на те, що угода для продавця завжди пов'язана з прибутком, є багато мит, які доведеться сплатити. Розмір їх відносно невеликий, але вони формують солідну суму.

  • Державне мито – 1%.
  • Військовий збір – 1,5%.
  • Прибутковий податок – 5% жителям України та 18% для резидентів інших країн.

Також, що потрібно знати при купівлі та продажу квартири в Україні, так це те, що продавцю потрібно віддати певну суму зі своєї кишені. І уникнути таких витрат не вийде, оскільки нотаріус не підтвердить дійсність угоди.

Найчастіше розмір податку при купівлі квартири залежить від таких факторів:

  • Скільки угод купівлі-продажу житлових апартаментів було здійснено протягом року.
  • Наскільки давно продавець є власником житла, що продається (якщо менше трьох років, то передбачаються додаткові витрати).

За умови, що людина є продавцем і вперше у житті продає апартаменти, то їй можна не сплачувати податок. Така опція також передбачена законом. Але якщо йдеться про перепродаж, доведеться додатково відраховувати 5% від ціни житла. Звернувшись в агентство з продажу елітної нерухомості та отримавши консультацію, можна детальніше прояснити це питання. Експерти допоможуть підібрати оптимальну ціну продажу, щоб податок не так сильно «кусався».

Який податок лежить на плечах покупця житла?

Прийнявши рішення купити квартиру, доведеться віддати:

  • Податок у пенсійний фонд для придбання квартири – 1%.
  • Державне мито – 1%.
  • Витрати на те, щоб зареєструвати майно у держреєстрі речових прав на нерухоме майно.

Залежно від області, регіону України податок може бути меншим або більшим. Не сплачувати податок до пенсійного фонду можна лише, якщо людина належить до однієї з категорій:

  • Ветеран ВВВ.
  • Сім'ї військових, які зникли безвісти.
  • Резиденти країни з інвалідністю першої чи другої групи.
  • Учасник ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС.

Останні новини

Німецький уряд після угоди Трампа з Путіним заявив про збереження санкцій проти РФ Вчора, 10 жовтня

Британія висловила свою підтримку Україні після змови Трампа з Путіним Вчора, 10 жовтня

Прем'єр Фінляндії про угоду Трампа і Путіна: "Жахливе розчарування" Вчора, 10 жовтня

ЗМІ: Трамп уклав угоду з Путіним після того, як Зеленський проігнорував його прохання Вчора, 10 жовтня

Сибіга 12 жовтня обговорить з міністрами ЄС допомогу енергетиці України та посилення ППО 09 жовтня

Зеленський призначив Качку послом України в ЄС 09 жовтня

Україна підтримала МКС після оголошених санкцій США 09 жовтня

У ЄС хочуть заборонити дипломатам з РФ виїжджати за межі держав перебування 09 жовтня

Фінляндія виділяє Україні новий пакет військової допомоги 09 жовтня

ЗМІ: посланці Трампа можуть відвідати Москву з новими ідеями для миру 09 жовтня