Якщо вірити офіційній статистиці, середній вік українського автомобіля – 20 років.
Якщо вірити офіційній статистиці, середній вік українського автомобіля - 20 років. Для ЄС цей показник на 12 років менший і навіть в країнах СНД машини оновлюють частіше. Якщо вірити подальшим розрахункам, то щоб утилізувати весь цей металобрухт на колесах на дорогах України знадобитися цілих 10 років.
Автопарк не тільки старішає, але і розширюється. Якщо в 2015 році на 1 тис. киян припадало - 213 машин, то в 2017 - вже 257, а до 2025 обіцяють - 450.
Нічого дивного, що на цьому тлі в Україні процвітає ринок б/у машин і б/у запчастин, так звані шроти, адже при грамотному розподілі бюджету на ремонті машини можна заощадити до 80% вкладень.
Чому бу запчастини везуть саме з Польщі?
Торгівля польськими запчастинами в Україні тримається на трьох основних китах.
1. Ціна
Перший і найголовніший аргумент - це ціна. Запчастини з Польщі або будь-якої іншої країни Європи коштують менше, ніж на українському ринку авторозбірок. Якщо трохи погуглити і порівняти ціни, то вигода очевидна, іноді можна заощадити пару тисяч гривень лише на одній деталі.
Ця ситуація дуже нагадує історію з євробляхами кілька років тому. Та й з географічної точки зору - привезти запчастини з Польщі найпростіше, адже у нас спільний кордон.
2. Якість
Як би прозаїчно це не звучало, але в Польщі дороги кращі, а це означає, що у машини є шанс "пожити" довше. Крім того, як ми згадували вище, європейці змінюють машини частіше, відповідно запчастини, які потрапляють на розбірки та шроти в набагато кращому стані, ніж їхні українські аналоги. Українець буде їздити на машині до останнього, та й потім навряд чи здасть її на шрот, скоріше за все, вона буде гнити у дворі або в гаражі. Заради справедливості, потрібно сказати, що здавати машини на запчастини в Україні просто не вигідно. Навіть, якщо ви приженете майже новеньку машинку, то максимум, що отримаєте з неї -це 20% від вартості після оцінки. В Європі з цим простіше і вигідніше.
3. Комфорт
Попит народжує пропозицію. Ажіотаж навколо запчастин з Європи прискорив розвиток польських майданчиків з автомобільними розбірками, які функціонують за принципом інтернет-аукціонів. Тобто, якщо ви шукаєте бампер на Audi Q7, то такий майданчик може запропонувати вам відразу кілька пропозицій від різних продавців. Мабуть, найпопулярнішим майданчиком на даний момент є Allegro.pl - це один з найбільших шротів Польщі.
Закономірно, що в Україні вже з'явилися інтернет-магазини, які виконують роль посередника між вами і польськими шротами, беручи на себе всю комунікацію і питання логістики.
Можливі "підводні камені" покупки запчастин з Польщі?
Ризики все ті ж, що і при будь-якій іншій покупці через інтернет з-за кордону - не можна оглянути товар перед покупкою, можуть привезти щось не те або взагалі не привезти. Як правило, всі ці ризики знімає надійний посередник.
Купувати чи не купувати - особистий вибір кожного водія, головне, укладаючи угоду, враховувати всі ризики і вигоди.
Архів журналу Віче
|
№12 |
| Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
"Львівський формат": Качка розкрив деталі руху України в ЄС без згоди Орбана
У Москві дали зрозуміти, що відкидають план України і США з 20 пунктів
Сенатори США від обох партії засудили різдвяні атаки Росії на Україну
В Ірландії кажуть, що інцидент з дронами під час візиту Зеленського – не провал спецслужб
Зеленський про відмову від НАТО у "мирному плані": Україна свій вибір зробила
Зеленський: США після закінчення війни будуть йти на зняття санкцій з РФ
Зеленський розкрив узгоджений із США "мирний план" з 20 пунктів
Прогноз-2026 від Мелоні, кораблі класу "Трамп", Польща затримала шпигуна: новини дня
Зеленський заслухав доповіді української делегації про зустрічі у США