№19, жовтень 2007
Перше, що спадає на думку, коли дізнаєшся статистику дорожньо-транспортних пригод в Україні, – це написати заповіт перед тим, як сісти за кермо автомобіля.
За вісім місяців нинішнього року загинуло 5 596 людей, торік ця цифра була меншою – 4 425. У країні з населенням 46 мільйонів осіб з початку року трапилося 38 445 ДТП із постраждалими, а кількість тих, після яких люди поїхали чи пішли своїми ногами додому, в ДАІ не вважають за необхідне оприлюднювати – навіщо людей лякати! Справді, і так страшно. З тисячі двохсот громадян України один постраждав у дорожньо-транспортній пригоді, яка могла статися не обов'язково за участі двох автомобілів. Часто страждають пішоходи просто на тротуарах і пішохідних переходах.
Нині й у нас мало кому спаде на думку перебігати дорогу в потоці машин на «червоний». Навіть вирушаючи на дозвільний сигнал світлофора, треба бути пильним, аби не опинитися під колесами автомобіля: розлючені безкінечним стоянням у «пробках» водії їдуть, не зважаючи ні на що.
Звинувачувати тільки водіїв у такій кількості ДТП було б нечесно. Мабуть, настав час, коли в Україні потрібно переглянути організацію дорожнього руху загалом.
Уведення з 1 січня 2008 року обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОЦВ), звичайно, не зменшить кількості дорожньо-транспортних пригод. Але страховий поліс ОЦВ покликаний забезпечити внутрішній спокій особи за кермом та матеріальний захист у разі ДТП і передбачає відшкодування страховою компанією збитків постраждалим.
Якщо нічого не зміниться у настроях відповідальних та профільних міністерств і відомств, з 1 січня 2008 року кожне авто повинно мати стікер ОЦВ, який кріпитиметься у правому верхньому кутку лобового скла, на ньому вказуватиметься термін дії страхового поліса: від 15 днів до 1 року. Вартість страхового поліса залежатиме від:
1) типу транспортного засобу (об'єму двигуна);
2) сфери використання транспортного засобу (юридична чи фізична особа);
3) водійського стажу осіб, відповідальність яких застрахована;
4) території переважного використання транспортного засобу (велике місто чи невеликий населений пункт);
5) кількості зазначених у договорі осіб;
6) наявності чи відсутності у застрахованого водія страхових виплат у період дії попередніх договорів обов'язкового страхування;
7) терміну дії поліса ОЦВ.
Учасники бойових дій та інваліди І групи звільняються від обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності на території України. За них відшкодовуватиме збитки Моторне (транспортне) страхове бюро України. Купівля страхового поліса ОЦВ на рік жителю великого міста (Києва) і невеликого (від 1600 куб. см до 2000 куб. см) автомобіля обійдеться приблизно у 500 гривень. Удвічі менше заплатить той, хто живе в населеному пункті з 100–500 тисячами жителів.
Хоча Закон «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» набув чинності ще 1 січня 2005 року, нині працівники ДАІ перевіряють наявність чи відсутність у власника авто поліса ОЦВ тільки в разі ДТП. Сьогодні аж ніяк не кожен автомобіліст має поліс ОЦВ. Багато кого зупиняють низькі максимальні суми виплат у разі спричинення майнових збитків – 25,5 тисячі гривень, і в разі втрати здоров'я або смерті постраждалого – 51 тисяча гривень. Насправді розмір виплат за полісами ОЦВ набагато менший від лімітів. У середньому за шкоду здоров'ю постраждалим виплачують близько 2,5–4 тисячі гривень, а за майнові збитки – 5 тисяч гривень.
Автор: Катерина БАЛАБУЄВА
Архів журналу Віче
![]() |
№2 |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Келлог розповів деталі візиту в Україну
Зеленський проти того, що членство України в НАТО прибирають з переговорів про "мир"
Шольц перед самітом у Парижі закликав Європу об’єднатись для підтримки України
США у Мюнхені вимагали від України негайно підписати угоду про надра для зустрічі з Венсом
ЗМІ: Німеччина проти відправки військ в Україну без залучення США
Екстрений саміт в Парижі: низка країн розчаровані, що їх не запросили
Зеленський: Україна не братиме участі в переговорах у Саудівській Аравії між РФ та США
Книги как инструмент развития мышления и творческих способностей
Інноваційні технології в пралках: як зберегти тканину й колір одягу
Прем’єр Британії: хочу і готовий відправити війська в Україну