№17, вересень 2007

Антиреклама – шлях до владиАнтиреклама – шлях до влади

Особистий успіх політичного лідера – успіх партії або блоку, які за ним стоять. Саме тому головні герої політичної реклами – це лідери політичних сил.

На підвищення або зниження особистого рейтингу кандидата можуть вплинути теледебати. Але лідери українських політичних сил віддають перевагу монологам, а цю складну й відповідальну процедуру, що потребує певних навичок, умінь і досвіду, ігнорують. Також не є популярними прямі телевізійні ефіри між обранцями та виборцями.

Усі політичні сили використовують у рекламі маніпулятивні технології з метою формування власного позитивного іміджу й водночас намагаються створити негативний імідж свого основного політичного опонента.

У політичній рекламі помітний конфлікт між раціо та емоціями. Глядачі вважають, що така реклама спотворює політичний процес і прищеплює цинічне ставлення до всіх політиків. Однак саме завдяки негативній політичній рекламі виграються вибори. Відкидаючи рекламу логічно, публіка сприймає її на емоційному рівні.

Як традиційну можна оцінити політичну рекламу Партії регіонів під девізом «Стабільність і добробут». У дусі радянських часів її лідери в телевізійних роликах звітують про минулі й розповідають про майбутні досягнення цієї політичної сили.

На нашу думку, найоригінальніше задумано політичну рекламу Блоку Юлії Тимошенко: помітний девіз «Український прорив», символ у вигляді серця, що має сподобатися молодим і не дуже виборцям, заклик до акумулювання цікавих ідей громадськості на сайті в Інтернеті з перспективою їхньої реалізації тощо.

Однак не зовсім вдалі, з погляду змісту, видаються телевізійні ролики цієї політичної сили. Наприклад, в одному з них лідерка блоку каже приблизно таке: «Вони (маються на увазі політичні опоненти) володіють Вашими підприємствами й говорять Вам, як голосувати, вони скуповують телевізійні канали й керують Вашою свідомістю». Виходить, що Тимошенко не дуже високої думки про політичну свідомість і компетентність виборців. Вочевидь, вона дотримується однієї з відомих істин: неважливо, що ви говорите, важливо, як ви це говорите. А говорить Юлія Володимирівна красиво, правильно й дохідливо.

Блок «Наша Україна – Народна самооборона» під не менш претензійним девізом «Для людей, а не для політиків!» використовує свій улюблений прийом: у всіх рекламних повідомленнях цієї політичної сили присутній образ Президента. Отже, на Президента перекладається частина відповідальності. Відтак, логічною була б назва блоку: «Президент – Наша Україна – Народна самооборона». Козирем передвиборної реклами цього блоку стала пропозиція про скасування депутатської недоторканності. Наївний виборець має повірити, що скасування депутатської недоторканності відродить принцип: «Перед законом усі рівні».

Блок Литвина побудував свою рекламну кампанію під девізом «Порядок у Раді – порядок у державі» на основі ідеї про пришестя єдиного, хто може навести лад у країні: вам без мене погано, тому я повернувся в політику.

Політична реклама соціалістів і комуністів поки ще не дуже виразна й помітна.

Безперечно, реклама є потужним засобом ведення політичної боротьби. Позаяк мета політичної реклами – формування політичних пріоритетів виборців, які мають зробити свій вибір, остання передусім справлятиме вплив на тих із них, що до початку виборчої кампанії ще не визначилися. Тому під час виборчої кампанії йде конкурентна боротьба здебільшого саме за їхні голоси.

 

Автор: Алла СІЛЕНКО

Останні новини

Сікорський пояснив свої слова про "референдум щодо Криму", які обурили Київ Сьогодні, 21 вересня

У Бундестазі заявили, що Грузія марнує всі шанси на вступ до ЄС Вчора, 20 вересня

Сійярто прийняв російського міністра й поскаржився на "вороже середовище" Вчора, 20 вересня

Норвегія збільшить рамки підтримки України до 135 млрд крон до 2030 року Вчора, 20 вересня

ЗМІ дізнались склад майбутнього уряду Франції: буде новий глава МЗС Вчора, 20 вересня

Стефанішина: в ЄС вже говорять з нами про прискорені процедури вступу України 19 вересня

Німеччина цьогоріч планує додатково виділити 400 млн євро на військову допомогу Україні 19 вересня

Стефанішина побилася об заклад із журналістом щодо дати вступу України в ЄС 19 вересня

Посол ЄС поділилась прогнозами про темп відкриття переговорних розділів для України 19 вересня

Президентка Єврокомісії у п’ятницю приїде до Києва 19 вересня