№3, лютий 2016

Олександр СЄНКЕВИЧ: «Я – за прозорість у роботі міської влади»

Півмільйонний Миколаїв торік обрав своїм міським головою представника «Об’єднання «Самопоміч» бізнесмена Олександра СЄНКЕВИЧА. Про те, як змінюватиметься місто, – у нашому інтерв’ю з його новим очільником.

– Пане Олександре, мешканці Миколаєва обрали вас на посаду міського голови, а це, безперечно, — свідчення їхньої довіри. Що, на вашу думку, є основним здобутком вашої команди? Чим пишаєтеся та з якими труднощами вже стикнулися?

– Головне досягнення моєї команди – це єдність. Моя команда – це не лише 4–5 осіб, котрі допомагали мені проводити кампанію. Це потужний волонтерський рух, сотні небайдужих людей, які об’єдналися заради чесного волевиявлення й кращого майбутнього. Під час кампанії на мою адресу лунало чимало неправди. Шкода, що для цього використовувалися навіть центральні телеканали. Однак їм не вдалося обдурити людей. Більше того, виборці самі знаходили факти спростування телевізійної брехні. Коли відчуваєш таку серйозну підтримку, то й труднощі вже сприймаєш як невеличкі випробування.

– Миколаїв свого часу був найбільшим на півдні України центром судно­ та машинобудування. Чи відбуватимуться тут позитивні зрушення після занепаду 1990­х років?

– Розвиток морегосподарського комплексу буде одним із важливих пунктів стратегії розвитку Миколаєва. Вважаю, що переваги територіального розташування міста треба ефективно використовувати. Це може стати поштовхом до економічного зростання.

Хоча безпосереднього впливу на відродження галузі кораблебудування міський голова не має, адже це швидше напрям державної політики, я можу й буду впливати на створення сприятливих умов для розміщення в Миколаєві підприємств приватного бізнесу. Плідна співпраця у вигляді надходження інвестицій в економіку регіону дасть змогу створити нові робочі місця й сприятиме розвиткові галузі загалом.

Через неефективне господарювання власників Чорноморського та імені 61­го Комунара суднобудівних заводів у місті простоюють тисячі гектарів землі, за яку міський бюджет не отримує жодної копійки. Тому вважаю за потрібне порушити питання про реприватизацію або повернення в державну власність цих підприємств, котрі раніше були бюджетоутворювальними.

– Олександре Федоровичу, візитівкою сучасного європейського міста є аеропорт і залізничний вокзал. Чи є у вас план, як модернізувати їх?

– Слушне запитання. Моя позиція така: у Миколаєва має бути сучасна інфраструктура. Інфраструктура, яка дала б місту змогу реалізувати весь його потенціал, сприяла б подальшому розвитку. Тож і аеропорт, і залізничний вокзал набувають для міста особливого значення.

Стосовно аеропорту. Нагадаю, що не так давно Миколаївська міська рада минулого скликання ухвалила рішення про прийняття Миколаївського міжнародного аеропорту, який досі був комунальним підприємством обласної ради, до міської комунальної власності. Крім того, окремим рішенням створено комунальне підприємство Миколаївської міської ради «Аеропорт Миколаїв». Уже призначено керівника новоствореного підприємства.

Зверну увагу на те, що відповідно до рішення міської ради про прийняття Миколаївського аеропорту на баланс міста майно цих повітряних воріт має бути прийняте до міської комунальної власності за умови зняття обмежень та обтяжень на нього, врегулювання питань пільгових умов землекористування. Наразі на майно аеропорту накладено арешт за борги. А вирішувати боргове питання повинен попередній власник, яким є Миколаївська обласна рада.

Проте робота щодо прийняття аеропорту до комунальної власності міста триває. Нині цією справою зай­мається комісія, котра на постійній основі вирішує питання прийняття до міської комунальної власності об’єктів іншої форми власності. До складу комісії входять різні фахівці виконавчих органів міської ради. Вона обстежує майно Миколаївського аеропорту й за результатами своєї роботи підготує відповідні висновки.

Хочу наголосити, що, на моє глибоке переконання, рішення про прийняття Миколаївського аеропорту до міської комунальної власності ухвалено поспішно. Адже порятунок аеропорту, його розвиток – це проблема, розв’язання якої потребує виваженості та далекоглядності. А головне – значних фінансових вливань. На жаль, місто до вирішення питань такого масштабу не зовсім готове. Бюджет Миколаєва практично не має резервів, які можна було б спрямувати на щось, окрім забезпечення сталої роботи міського господарства та виконання соціальних зобов’язань.

Міський бюджет на 2016 рік геть не викликає оптимізму, наші фінансові можливості невеликі. Це нас знач­но обмежує. Утім, рішення про прийняття цілісного майнового комплексу Миколаївського аеропорту до комунальної власності міста ухвалене. І ми робитимемо все необхідне для розвитку повітряних воріт Миколаєва.

З приводу залізничного вокзалу. Ним відає «Одеська залізниця», яка є регіональною філією ПАТ «Укрзалізниця». Як відомо, «Укрзалізниця» фактично є державним підприємством. Це означає, що органи місцевого самоврядування не мають ані права, ані можливості впливати на господарську діяльність цього закладу. Тож за розвиток і модернізацію залізничного вокзалу має відповідати «Одеська залізниця».

Однак зазначу: нині ведеться реконструкція залізничного вокзалу Миколаєва. Передбачається, що ремонтні роботи триватимуть.

– Транспортна інфраструктура самого міста також, мабуть, потребує певного оновлення. Скажімо, якими є перспективи електротранспорту Миколаєва?

– Ми хочемо дещо змінити систему пасажирських перевезень у Миколаєві. Треба зробити її ефективнішою, сучаснішою, й головне – пасажирські перевезення мають бути комфортними для мешканців міста. У цьому питанні робимо ставку на розвиток електротранспорту. Адже такий вид транспорту екологічний, до того ж доступний для городян. Ціна за проїзд у миколаївських тролейбусах і трамваях чи не найнижча в Україні – лише півтори гривні.

Для поліпшення пасажирських перевезень на всьому електротранспорті встановлено GPS­передавачі, розроблено систему GPS­моніторингу руху. Вона вже працює. І тепер у режимі реального часу можемо побачити, де перебуває певний трамвай чи тролейбус. Коли буде підготовлена достатня кількість водіїв (хочу зазначити, що це тривалий процес, адже на підготовку одного водія потрібно майже 6 місяців) і вирішені всі відповідні питання, система GPS­моніторингу стане доступною для всіх охочих. Будь­хто зможе побачити, де перебуває й куди прямує потрібний йому тролейбус чи трамвай.

Також плануємо наступного року втілити в життя важливий проект, спрямований на розвиток інфраструктури, необхідної для електротранспорту. Йдеться про будівництво тролейбусної інфраструктури на береговій частині мікрорайону Намив, де наразі курсують лише маршрутні таксі. Чому це важливо? Бо, закільцювавши Намив, ми пустимо його вулицями тролейбуси й так забезпечимо миколаївців, які там мешкають, екологічним і доступним пасажирським транспортом.

Але плани міської влади є масштабнішими й не обмежуються лише розвитком електротранспорту. Нову концепцію пасажирських перевезень уже розроблено. Вона ґрунтується на тому, що ціна проїзду в громадському транспорті має залежати від кілометражу, який проїхав пасажир. Така організація пасажирських перевезень запроваджена в кількох містах України. Нам вона дасть можливість розв’язати декілька проблем. Одна з них пов’язана з тим, що пасажирські автобуси, маршрути яких пролягають віддаленими районами Миколаєва, не завжди туди доїжджають. Друга – з тим, що після певного часу ввечері водії дозволяють собі не працювати, порушуючи розклад руху. Проте, якщо пасажири сплачуватимуть за кілометраж, водії маршруток будуть зацікавлені їздити за розкладом і на далекі відстані.

– Важливим для розвитку міста є створення сприятливого клімату для залучення інвестицій. Які кроки здійснюватиме міська рада в цьому напрямі?

– Наразі створюємо комунальний заклад «Агентство розвитку міста», відповідний проект рішення вже розміщено на сайті міської ради. Агентство займатиметься створенням умов для розвитку Миколаєва, підвищенням інвестиційної привабливості та залученням зовнішнього фінансування.

Проведемо стратегічну сесію з визначення стратегії розвитку міста. У її роботі зможуть узяти участь усі активні миколаївці. Стратегічну сесію проведуть експерти громадянської платформи «Нова країна» – неполітичного громадського об’єднання, яке професійно займається розробкою стратегій і проведенням реформ в Україні.

Одним зі стратегічних напрямів економічного розвитку Миколаєва та об’єктом для залучення іноземних інвесторів може стати галузь інформаційних технологій. Міська влада цілковито підтримує ідею створення в місті IT­кластера – ефективного інструменту підвищення конкурентоспроможності міста. Це сприятливі умови роботи для ІТ­бізнесу, розв’язання проблеми працевлаштування, поповнення міського бюджету.

Питання залучення інвестицій я вже обговорював на зустрічі з керівником Херсонської групи Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні Крістофом Бені, з військовим аташе Посольства Королівства Норвегії в Україні Гансом Петтером Мідттуном. Запросив їх до співпраці. Запевнив, що міська влада готова йти назустріч, шукати внутрішні ресурси та долати бар’єри. У засобах масової інформації Миколаїв позиціонуватиметься як територія, сприятлива для діяльності українських і зарубіжних інвесторів.

Однією з головних умов для створення сприятливого інвестиційного клімату в нашому місті є забезпечення прозорості в роботі міської влади. Доступною та відкритою має бути інформація про всі процеси функціонування міського господарства – від вивезення сміття до роботи транспортної системи. Щоб це реалізувати, запровадимо прозору систему міських закупівель. Уже підготоване відповідне розпорядження міського голови. Триває робота над проектом «Відкритий бюджет», щоб кожен громадянин міг відстежити, як витрачаються кошти міської громади.

Співпрацю з інвесторами будуватимемо на взаємовигідних умовах. Міська влада відкриє для загального доступу генеральний план міста, надасть інформацію про вільні ділянки землі, допоможе з реєстрацією, створенням підприємств, забезпечить прозорість витрачання фінансових ресурсів, залучатиме іноземних спостерігачів і контролерів. Бізнес, у свою чергу, має сприяти розвитку міської інфраструктури.

Більше того, через народних депутатів України, обраних від Миколаївської області, ініціюватиму розроблення законопроекту про створення спеціальних економічних зон, на території яких інвестори матимуть податкові пільги.

Не менш важливим кроком для залучення інвесторів вважаю підготовку кваліфікованих кадрів. Взаємодія міської влади з вищими навчальними закладами Миколаєва дасть можливість підвищити якість людського потенціалу та задовольнити потреби працедавців.

Автор: Євген ТИЩУК.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Сьогодні, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією Вчора, 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва Вчора, 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини Вчора, 24 квітня

Рекордна партія зброї з Британії, новини щодо допомоги США, МЗС обмежує "ухилянтів": новини дня Вчора, 24 квітня

Зеленський і Сунак обговорили найбільший військовий пакет від Британії 23 квітня

Знайти в США зброю для України на всю суму допомоги ЗСУ може бути проблемою – посол 23 квітня

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України 23 квітня