№1, січень 2007

Облога на дорогахОблога на дорогах

Столичний репортаж

Київрада просто й ефективно розв'язала проблему несанкціонованого паркування автомобілів на київських дорогах. Мабуть, настав час ділитися видатним досвідом, як, не збільшуючи кількість паркувальних місць, позбутися автомобілів, що стоять прямо під заборонними знаками покинуті несвідомими водіями. Їх треба лякати! Наполохані евакуаторами (зазвичай на «діло» виїжджають одразу два чи три, і враження справляють неабияке) водії, здається, просто тануть у повітрі, з жалем поглядаючи на чийогось бідолашного чотириколісного друга, якого все ж таки «зачепили» й «підняли». Від'їжджати з захопленою машиною, як правило, не доводиться – переляканий власник вибігає на вулицю і, заламуючи руки, вмовляє випустити залізного коня на волю. «Віра-майна» автомобіля залежно від об'єму двигуна коштує від 100 до 400 гривень. А якщо його «примусово»  покатали на «спеціальному автомобілі–евакуаторі транспортного засобу на спеціально обладнаний майданчик», доведеться заплатити ще й за пробіг евакуатора від 8 до 30 гривень за 1 км.

Усе це у виконанні КП Київдорсервіс і під наглядом співробітника ДАІ скидається на піратство, та й законність таких переміщень можна заперечувати. Юристи радять викликати міліцію, але до цього мало хто вдається: досить уявити собі згаяний цілком день, а то й не один, і вже не захочеться правосуддя. Ще й невідомо, як там воно обернеться...

Евакуація – це, звісно, наслідок, а причина в цілковитій відсутності в столиці обладнаних місць для паркування. Якщо довго кричати «цукор», солодко в роті не стане. Якщо розганяти евакуаторами машини, вони не щезнуть і місця для них самі по собі не з'являться.

Міська адміністрація одним розчерком пера вирішила додати трохи грошей, але куди? Як розподіляються кошти, сплачувані нами за годину паркування в столиці? По-перше, коли ви несвідомий громадянин і не вимагали чека після оплати паркування, то – на бідність паркувальнику. Коли ж вимагали й отримали, будете здивовані: відповідно до декрету Кабінету Міністрів «Про місцеві податки і збори» збір за парковку у спеціально обладнаних місцях становить 3% від неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а це – лише 51 копійка. Чиновники міськдержадміністрації сором'язливо зізналися, що в Києві обладнаних місць для паркування нема – є тільки відведені, а за них платиться 1% неоподатковуваного мінімуму – 17 копійок. Ну, а після основного податку кожен районний парксервіс, а їх у столиці 10, розподіляє кошти за такою схемою: 20% – ПДВ, 15% – Київдорсервісу (мабуть, на евакуатори), 25% – податок на прибуток, 30% – до місцевого бюджету (району міста), а решта – на придбання касових апаратів і спецодягу, на розвиток районної паркувальної служби.

Багато виплат і всі наче логічні. Дорсервіс – будуватиме й ремонтуватиме дороги, районні служби – обладнуватимуть місця для паркування, де ніхто не понівечить ваш автомобіль, міський бюджет збереться з силами та спорудить багатоповерхові паркінги, які розвантажать заблоковані машинами вулиці столиці. Але водії вже понад десять років платять збір за паркування, а на краще нічого не змінилося. Нам наводять приклади з суворого європейського життя: мовляв, подивіться, як там все непросто. Але забувають розповідати, що, приміром, у Німеччині, коли ви згодні залишити свою машину в паркінгу, а не на вулиці – можете використовувати квитанцію як квиток на будь-який вид транспорту впродовж усього дня, аж поки не заберете свій засіб пересування, а з ним і самі не заберетеся з міста.

І ще одне. Якщо ви живете на околиці міста, і у вихідний день приїхали з родиною на Хрещатик людей подивитися й себе показати, зробити давно заплановані покупки чи ще щось приємне, не дивуйтесь і не обурюйтесь. Знайте: мерія просто йде вам назустріч, беручи 10 гривень за годину паркування в центрі. Такий тариф, повідомили в Головному управлінні з питань цінової політики Київської міської державної адміністрації, створює економічні умови, за яких мало хто наважиться довго тримати машину на одному місці. Це дає змогу всім бодай потроху, але постояти, де необхідно. А немає грошей – то й нічого вам на Хрещатику робити! Якщо ж хитруєте, і прилаштували автомобіль, де не можна, на вас завжди знайдеться евакуатор. Отже, як хочете, так і викручуйтеся...

Автор: Катерина КОРОЛЬ

Останні новини

Прем’єр Косова готовий провести нові вибори на півночі, але є умова Сьогодні, 02 червня

Макрон і Шольц закликали до нових виборів у Косові: представили план виходу з кризи Сьогодні, 02 червня

У Швейцарії провалили голосування за реекспорт зброї в Україну, але шанси на дозвіл ще є Сьогодні, 02 червня

Пашинян: Вірменія – не союзник Росії у війні проти України Сьогодні, 02 червня

Взяття Бахмута обійшлось Росії у 60 тисяч убитими й пораненими – оцінка Заходу Сьогодні, 02 червня

Шольц: Гарантії безпеки для України мають відрізнятись від членства в НАТО Сьогодні, 02 червня

Зеленський: дії ЗСУ у Придністров’ї можливі лише за згоди Кишинева Сьогодні, 02 червня

FT: ЄС працює над 4-річним планом фінансування України на "десятки мільярдів" євро Вчора, 01 червня

Європарламент проголосував за збільшення виробництва боєприпасів для України Вчора, 01 червня

Вища рада правосуддя обрала нову ВККС, що є одним з "кандидатських" завдань для України Вчора, 01 червня