№19, жовтень 2014
Виставка «Терцини». Галерея «АВС-арт». Київ
Стіни елегантної галереї на Воздвиженці акумулюють потрійну творчу історію. Одночасне відчуття різності й подібності, зумовлене передусім належністю художників до спільної гілки родинного дерева, охоплює з першого погляду на експонати.
Автори робіт – Степан Яровий (покинув цей світ 1988го), його дочка Наталія Ярова, її чоловік Віктор Романщак. Добірка їхніх вибраних творів – триголосся самодостатніх митців, що не дисонує. Або, згідно з концептуальною метафорою організаторів, – терцина: віршована форма, три рядки якої узгоджені між собою за специфічним законом римування.
Темпоритм, заданий розташуванням робіт, – така собі авантюра. Адже говорити про кожного митця окремо майже неможливо. У цьому виставковому просторі вони співіснують у єдиному контексті, відлунюються одне в одному. Тож у галерейній ніші ніби утворюється зменшена модель розмаїтого геніально впорядкованого світоустрою.
Ось перлинне миготіння хвиль, що йде від самого серця моря. Чуттєва мариністика класика живопису Степана Ярового перегукується з ностальгійною «Осінню в Ялті» Наталії Ярової. Її пейзажі, натюрморти та абстрактні композиції, перемежовуючи твори двох інших художників, дають змогу сприймати експозиційний ряд наче послідовність музичних тактів.
Віктор Романщак – улюблений учень Тетяни Яблонської – звучить у цьому тріо як ліричний співець туманів та інших станів природи, що вуалюють конкретику прозаїчного, визначеного буття. Завдяки цьому картини сповнюються прихованих змістів і настроїв. Митець знайомить глядача також зі своїм графічним і ткацьким доробком: на виставці представлено кілька його офортів та вовняний килим із гербом гетьмана Полуботка.
Є ще одна річ, що об’єднує трьох авторів. Їхні роботи оповідають про нетлінне: природні стихії, каміння, дерева, квіти, стіни старовинних споруд. А необов’язковість чи випадковість людської присутності на полотнах і аркушах лише підкреслює хиткість нашого існування незалежно від географії: Масандра це чи стара Рига, Гамбург чи Седнів, Київ чи південь Франції.
Експоновані твори беззвучно ведуть мову про три індивідуальні характери, три особливі долі. Зрештою, образотворчість не є ілюстрацією до життя. Це – життя, яким живе художник.
Автор: Ольга КЛЕЙМЕНОВА
Архів журналу Віче
![]() |
№7 |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Допомога на поховання на підприємстві: як отримати у 2025
МЗС викликало представника США на розмову щодо військової допомоги
Преміум партнером ФК «Олександрія» став ліцензований букмекер betking
У Макрона кажуть, що він закликав Путіна до припинення вогню в Україні
Канада передала Україні $1,7 млрд доходів від заморожених активів РФ
ЄС офіційно продовжив секторальні санкції проти Росії ще на пів року
МЗС та Міноборони Німеччини закликали ЄС "пошукати" у себе ППО для України
Глава МЗС Німеччини прибув до Києва
TrapTox – процедура 21 століття: краса і комфорт завдяки ботоксу в трапецію
Лікування алкоголізму: як позбутися