№11, червень 2013
Рецензія на кн.: Кочубей Л. О. PR у політичній сфері: Підручник. – К.: ІПіЕНД, 2013. – 472 с.
У підручнику доктора політичних наук, професора Л. Кочубей «PR у політичній сфері» вперше подано систематизований аналіз розвитку зв’язків з громадськістю у політичній сфері не лише в нашій державі, а й за її межами.
Праця рекомендована Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України як підручник для студентів вищих навчальних закладів, її підтримала Вчена рада Інституту політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Кураса НАН України.
Книга висвітлює ключові напрями розвитку та вивчення PR у політичній сфері, починаючи від основних засад PR, принципів та етичних норм PRдіяльності, закінчуючи практикою PRдіяльності у політичній сфері. У підручнику детально розглядається інструментарій PR, медіапланування, політична реклама, використання Інтернету в політичній комунікації тощо.
Оволодіння теорією і практикою дослідження політичного ринку, підготовки та проведення політичних виборів, розробки іміджу політичних лідерів (партій), впровадженням ефективних (і водночас етичних) РRтехнологій — важлива складова підготовки фахівця з реклами та зв’язків із громадськістю.
Підручник є результатом науководослідної та викладацької діяльності автора. Л. Кочубей понад десять років викладає у вузі такі дисципліни: «PR у політичній сфері», «Політичні технології виборчих кампаній», «Теорія та історія зв’язків з громадськістю», «Політологія», «Методологія політологічних досліджень».
Нове видання спрямоване на здобуття знань, навичок і вмінь, необхідних для розуміння місця та ролі зв’язків з громадськістю у політичній сфері, аналізу й самостійного виявлення основних тенденцій та перспектив їх розвитку. Книга покликана допомогти студентам опанувати українські й зарубіжні політичні технології, підготуватися до виконання практичних завдань з курсу, написання рефератів, а загалом – до своєї професійної діяльності. Праця містить чималий список рекомендованої літератури, що включає монографії, навчальні посібники, матеріали науковопрактичних конференцій, публікації періодичних видань.
Автор проаналізувала розвиток сучасної системи політичних комунікацій, охарактеризувала сучасні тенденції розвитку ринку політичних PR, виявила ключові складові в політичному комунікаційному полі.
Політичні PR – відносно нова сфера практичної і теоретичної діяльності в Україні. У ХХІ столітті вони стають важливою й невід’ємною складовою політичного життя суспільства, дієвим інструментом вирішення завдань координації політичних, соціальних та економічних процесів, формування іміджу, завоювання довіри мас, перемоги на виборах тощо. Політичні PR є інструментом ефективного управління, значущою складовою політичної діяльності. Сьогодні саме завдяки інформаційнокомунікативній еволюції світ вступив у новий етап інтерактивної взаємодії між владними органами і громадянами.
Політичні PR передбачають організацію й управління масовими комунікаціями та інформаційними потоками. Це – важливий аспект державної і недержавної управлінської діяльності, покликаний забезпечити взаємодію між владою та громадянським суспільством. Л. Кочубей комплексно, на високому фаховому рівні, досліджує вказані проблеми, до речі, застосовуючи міждисциплінарний підхід.
Логічно вмотивована запропонована науковцем структура підручника. Детальний аналіз різних типів політичних технологій дав змогу проаналізувати їх особливості з урахуванням історичних, культурних традицій, менталітету народу України. Видання знайомить із основними засадами PR у політичній сфері, вимогами до фахівців, інструментарієм PR, його основними поняттями та категоріями, а також з правовими, етичними основами та практикою PRдіяльності в політичній сфері. На особливу увагу заслуговують підрозділи, присвячені недостатньо висвітленим у науковій і навчальній вітчизняній літературі проблемам: політичне лобіювання, медіапланування, деструктивні політичні технології, новітні виборчі технології тощо. Відзначмо й науковопрактичну значущість опублікованого дослідження.
Підручник Л. Кочубей, що висвітлює актуальні проблеми розвитку зв’язків з громадськістю у політичній сфері, буде корисним для викладачів і студентів вищих навчальних закладів, науковців, політтехнологів, а також може стати у нагоді всім, хто цікавиться вивченням PRпроцесів, виборчих технологій, політичного консультування. Видання допоможе студентам при вивченні курсів «Технології виборчих кампаній», «PR у політичній сфері», «Політологія».
Автор: Леонід НОВОХАТЬКО
Архів журналу Віче
№12 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Президенти держав Балтії і Польщі разом звернулися до влади Грузії
Орбан грозиться ветувати бюджет ЄС, якщо не розморозять кошти для Угорщини
Угорські спецслужби шпигували за посадовцями ЄС – розслідування
ЗМІ: Салліван пообіцяв Україні сотні тисяч снарядів і тисячі ракет до середини січня
ЗМІ дізналися деталі зустрічі Єрмака з оточенням Трампа
Глава Міноборони Нідерландів: Україна зараз програє війну
Фінляндія передає Україні зимове спорядження для ЗСУ
Сибіга вийшов із зали засідання ОБСЄ перед початком виступу Лаврова
Нідерланди нададуть Україні додаткові 22 млн євро на ППО та кіберстійкість
Уряд Франції йде у відставку