№3, лютий 2013

Начальник Департаменту ДАІ МВС України Валерій ЛОЗОВИЙ: «Новації для водіїв, сподіваємося, будуть ефективні»Начальник Департаменту ДАІ МВС України Валерій ЛОЗОВИЙ: «Новації для водіїв, сподіваємося, будуть ефективні»

Сумна статистика. У 2012 році в Україні зареєстровано 30536 ДТП із потерпілими. При цьому 5046 учасників дорожнього руху загинуло (в 2011 році на 138 осіб менше). Тобто кожна шоста пригода забирала життя українських громадян, у кожному третьому випадку смерть припадала на долю пішоходів. Ці жахливі цифри оприлюднили на недавньому брифінгу в Департаменті ДАІ МВС України за підсумками минулого року.
Основні причини аварій – перевищення встановленої швидкості (кожна четверта ДТП) і порушення правил маневрування (кожен п’ятий випадок).

Автоінспектор не стоятиме з радаром

В Європі швидкість у населених пунктах обмежують до 50 і навіть до 40 кілометрів на годину. Українські лихачі «пролітають» містами й селами з не менш як 80 км/год замість дозволених 60. Учені підрахували, що саме за такої швидкості зростає пропускна спроможність автошляхів. Бо, рухаючись так швидко, водії збільшують дистанції між машинами. «Тож і виходить: якщо перші їдуть 80 км/год, то вже через 40–50 автомобілів водії рухаються зі швидкістю черепах!» – констатував В. Лозовий.

Нині на дорогах державного значення розпочали встановлювати автоматичні реєстратори швидкості «Гарпун», які в режимі реального часу передаватимуть на найближчий пост ДПС фото автомобіля-лихача. Інспектор ДАІ обов’язково зупинить порушника й складе протокол. «Маємо намір уже в першому півріччі повністю відмовитися від приладів без функції відеофіксації, таких, зокрема, як «Іскра», – зазначив начальник Департаменту ДАІ МВС України.

Ремінь безпеки ігнорувати не слід

В Європі цей важливий засіб особистої безпеки водія та пасажирів дискусій не викликає. Записано в правилах – користуйся! Вітчизняні водії находять тисячі причин для ігнорування ременів безпеки. «ДАІ посилить контроль за користуванням цими важливими засобами», – наголосив В. Лозовий. Щодо розміру штрафів, то вони поки що на рівні 51–85 гривень.

Не сплатив штрафу – розпрощаєшся з авто

Саме таку інформацію озвучили під час згаданого брифінгу в Департаменті ДАІ МВС України. Адже відомості про порушника протягом місяця потрапляють до бази даних Державтоінспекції. За словами генерала
В. Лозового, на 95 стаціонарних постах ДПС дорога сканується в автоматичному режимі. Якщо авто водія, кот­рий вчасно не сплатив штрафу за порушення, потрапляє в поле зору автоінспектора, той обов’язково затримає його власника й викличе держвиконавця. У порушника два варіанти: негайно сплатити штраф із урахуванням пені або ж розпрощатися з машиною, яку виконавча служба має право продати з молотка.

Європротоколи в Україні не приживаються

Про це керівник Департаменту ДАІ МВС України казав із прикрістю. А відтак автоінспекторам доводиться відриватися від основної роботи та виїздити на оформлення «копійчаних» зіткнень. Незважаючи на роз’яснення в ЗМІ, переважна більшість водіїв не вміють користуватися європротоколами, грамотно їх заповнювати. Та й страхові компанії не зовсім охоче приймають ці документи: є певна недовіра до водіїв. ДАІ й надалі тісно співпрацюватиме зі страхувальниками та має намір навчити водіїв правильно заповнювати європротоколи без автоінспектора ще під час підготовки в автошколах.

Кроки назустріч

На завершення брифінгу В. Лозовий повідомив, що нинішнього року на водіїв очікує низка приємних новацій і послуг від Державтоінспекції. Будь-який громадянин, незалежно від місця проживання чи місця реєстрації транспортного засобу, може отримати необхідну допомогу чи консультацію в одному з 269 реєстраційно-екзаменаційних підрозділів (МРЕВ), які працюють за принципом «єдиного вікна».

Громадянам держави відтепер не треба складати іспити для відновлення втраченого посвідчення водія. 3 1 січня відпала потреба проводити оцінку вартості транспортного засобу під час його реєстрації, як і необов’язково представляти в ДАІ авто чи мотоцикл у разі перереєстрації у зв’язку зі зміною місця проживання власника або відновлення втрачених чи зіпсованих документів.

Підготував Віктор ГАЙ.

Архів журналу Віче

Віче №7/2016 №7
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата