№1, січень 2011
На початку минулого століття Одеса посідала четверте місце в Російській імперії за кількістю населення та рівнем економічного розвитку. Попереду були тільки Санкт-Петербург, Москва і Варшава
Як свідчать історики, швидкому розвитку Південної Пальміри неабияк сприяли мудрість і далекоглядність «батьків» міста, зокрема, щоденна праця таких талановитих адміністраторів, як Хосе де Рібас, Дюк де Рішельє, граф Олександр Ланжерон, граф Михайло Воронцов, Григорій Маразлі… Сьогодні одесити не заперечують великої ролі особистості у становленні й розвитку чорноморської перлини.
Як відомо, під час недавніх місцевих виборів мешканці
Одеси віддали перевагу доктору економічних наук, заслуженому економісту України Олексію Костусєву, обравши його міським головою. З новим очільником самоврядної громади Одеси напередодні свят зустрівся наш власний кореспондент Євген Тищук.
Олексій Костусєв відомий у науковому світі як автор понад 150 наукових і навчально-методичних робіт. За його монографією «Конкурентна політика в Україні» (2004 р.) навчаються студенти. Нагороджений орденами «За заслуги» ІІ і III ступенів, орденами Святого Рівноапостольного князя Володимира II і III ступенів.
– Шановний Олексію Олексійовичу, щонайперше прийміть наші найщиріші вітання з обранням на посаду міського голови. Знаємо, що ви з командою розпочали роботу з перегляду Генерального плану розвитку, без якого місто не може існувати, і маєте намір винести на суд громадськості цей важливий документ…
– Дякую за теплі слова. Щодо нашої подальшої діяльності, то, безперечно, Генплан – найважливіший документ для розвитку міста, його затвердження є не менш важливим кроком. Прикро, але до недавнього часу навіть депутати міськради не мали доступу до всіх матеріалів Генплану, оскільки це було вигідно попередній владі з однієї причини – відсутність цього документа сприяла корупційним схемам із земельними ділянками. Ось чому для докладного аналізу технічного завдання і вже внесених розробниками змін я маю намір залучити профільних фахівців і проситиму їх відкрито заявляти про свої висновки й обговорювати їх на громадських слуханнях. Переконаний, це не повинно бути секретом від громадськості. Обговорення Генплану свого часу викликало в одеситів велике невдоволення, тому доопрацьовувати документ треба доти, доки самі мешканці міста не визнають його задовільним.
– Нині за вашим дорученням відбувається інвентаризація комунальної власності міста, із якими проблемами стикнулися?
– Ви не повірите, але ще місяць тому мені ніхто не міг відповісти на запитання, скільки взагалі в місті комунальних підприємств. І кожне з них – чорна діра. Потрібні час і багато сил для того, щоб із цим розібратися. Я припускав, що працюватиме одна комісія з проведення інвентаризації, але пізніше прийняли рішення створити декілька комісій. І це не тому, що в місті є значна кількість об’єктів комунальної власності. Якраз навпаки, їх так мало, що комісіям необхідно провести детальну ревізію на кожному об’єкті, розібратися з усіма гріхами, які скоїла попередня влада. Я тримаю постійно в полі зору роботу комісій, тож уже тепер можу сказати одне: маємо цілковитий занепад, велику частину підприємств комунальної власності продано або штучно загнано в борги. З кожного об’єкта розробляємо варіанти для повернення його в комунальну власність. Особливо мене вразило те, що попередня влада примудрилася продати серце Одеси – ринок «Привіз». Нині провадиться судова справа щодо його повернення у власність міста.
– Сьогодні кредитна й фінансова ситуація в місті чимось нагадує 1998 рік. Тоді новий мер Руслан Боделан теж отримав непростий спадок. Як збираєтеся віддавати старі борги міста і чи братимете нові кредити для розвитку Одеси?
– Ситуація, справді, непроста. Сьогодні треба віддавати черговий борг так званого кредитного спадку. Окрім великої суми боргу в 50 млн. франків, ситуація ускладнюється тим, що кредит тоді брали у франках за курсом 4 гривні, а віддавати треба за поточним курсом у 8 гривень за франк. Відчуваєте різницю? Ми наразі обговорюємо декілька варіантів. Скоріше за все, намагатимемося реструктуризувати цей борг. Ми вже ініціювали перемовини з керівником банку, якому винні гроші, активно працюємо над іншими питаннями, тому що, чесно кажучи, віддавати нічим. Крім того, місто вже програло низку судів великій компанії, яка пред’явила позов на 2 мільярди гривень, і вони, до речі, можуть претендувати на комунальну власність. Ситуація надто складна, тож розглядаємо всі можливі шляхи й варіанти її вирішення.
– Одесу хоч і називають Південною Пальмірою, але й тут бувають узимку морози, тож як місто підготувалося до зими?
– Головне питання в підготовці міста до зими – це успішна робота комунальних підприємств, які відповідають за те, щоб у будинках одеситів було тепло й затишно. Найбільша сьогоднішня проблема – забезпечення теплових підприємств газом. Усе пов’язано з величезною заборгованістю за спожитий газ, загальна сума якої 280 млн. гривень. Окрім того, в комунального підприємства «Теплопостачання» і в Одеської ТЕЦ є колосальні борги за кредитами попередніх років.
Чимало проблем і в комунального підприємства «Міські дороги», яке опікується експлуатацією шляхів і вулиць. Як з’ясувалося, всю техніку підприємства заарештовано за борги, автомобілі геть не укомплектовані, другий рік поспіль не проходять техогляду. У терміновому порядку нам удалося укомплектувати техніку майже на 50 відсотків. Також провели необхідні перемовини і домоглися зняття арешту з майна. Однак борг у 29 мільйонів гривень необхідно погасити.
Варто зауважити також, що забезпеченість піском, сіллю становить сьогодні 50 відсотків. Причина – невчасно проведені тендери на закупівлю матеріалів. Термін їхнього проведення 2 місяці, яких у нас немає. І все-таки на всі проблеми, які має місто, ми реагуємо й робимо конкретні справи. Проведено засідання штабу щодо боротьби зі снігопадами. Ми обговорили всі проблеми, скоординували практичні дії, затвердили перелік необхідних робіт і готові їх виконувати будь-якої миті.
– Олексію Олексійовичу, маємо інформацію, що одесити скаржаться на низьку якість послуг у сфері житлового комунального господарства, зокрема, люди не зовсім розуміють, за що вони платять?
– Під час виборів я не раз стверджував, що тарифи перерахують у рамках вимог діючого законодавства, і від своїх слів не відмовляюся. Це пріоритетне завдання, і над його виконанням наразі працює моя команда та управління ЖКГ. Більшість проблем у цій сфері пов’язані з оплатою прибудинкової території, поточним ремонтом.
Що стосується прибудинкових територій, то, як на мене, тут потрібен правильний вимір у рамках нормативних документів, які, до речі, дуже чітко визначають, як це має бути зроблено. Профільне управління винесе на розгляд дві схеми правильної реалізації вимірів, адже в мільйонному місті на це піде не один місяць, тож, сподіваюся, одесити нас зрозуміють.
З питань поточного ремонту, які викликають у людей дуже багато скарг та зауважень, нині напрацьовується схема, за якою на кожен житловий будинок буде відкрито особистий рахунок для накопичення коштів, що їх сплачують мешканці за поточний ремонт будинку. Крім того, інформація про суму, накопичену на рахунку, та перелік необхідних для певного будинку ремонтних робіт будуть доступні кожному. Ми також ставимо перед собою завдання протягом першого півріччя нового року опрацювати усі ці питання та винести їх на загальноміське обговорення.
– Серед нагальних проблем Одеси – поліпшення стану доріг і транспортних розв’язок. Зрозуміло, що без допомоги обласної адміністрації ці питання не вирішити, чи не так?
– Так, у нас дуже серйозна проблема з вулицею Щорса. Там роботи тривають уже надто довго, мешканці будинків залишилися без каналізації. Але, щоб сьогодні прокласти каналізаційну мережу, треба знести цілий ряд будинків, відселити близько 95 сімей… Вартість цих робіт становить майже 100 мільйонів гривень.
Друга проблема – це та, що дорогу Північ–Південь будували абсолютно без технічної документації, через що маємо нині цілий клубок проблем.
З метою успішного вирішення цих питань я особисто звернувся до Президента України. Він пообіцяв, що в рамках договору про співпрацю між Кабінетом Міністрів і Одеською міськрадою, який був підписаний ще 2004 року, коли Віктор Федорович обіймав посаду Прем’єр-міністра, низка об’єктів фінансуватиметься за рахунок бюджету держави.
Безумовно, ми співпрацюємо і з обласною адміністрацією у розв’язанні цих проблем. Інакше не може бути, від добробуту міста безпосередньо залежать показники області.
– Олексію Олексійовичу, ви особисто бачите майбутню Одесу рекреаційним, туристичним центром чи промисловим містом зразка 80-х років минулого століття?
– Я вважаю абсолютно неправильним акцентувати увагу на одній лінії розвитку міста. Звичайно, Одеса не може не бути туристичним центром, і за умілого професійного менеджменту це може стати основним доходом міста. Проте для цього спершу потрібні дуже великі фінансові інвестиції у міську інфраструктуру. Потрібні інвестори, яких не налякав би нинішній стан економіки перлини біля моря.
І промисловим містом Одеса теж може стати: у нас найбільший порт, припортовий, нафтопереробний і кабельний заводи. Ще сподіваюсь на відродження низки колись великих і успішних підприємств. Знову-таки, ми працюємо над створенням сприятливих умов для інвесторів.
Розвитку Одеси як рекреаційного центру сприяють і приморські ландшафти міста. Переконаний, слід гармонійно розвивати всі ці напрями. Тоді в Одеси буде можливість повернути собі заслужене звання Південної Пальміри.
Фото надано управлінням інформації Одеської міськради.
Архів журналу Віче
№10 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
У Польщі вітають крок України в бік відновлення ексгумацій жертв Волинської трагедії
Сибіга і Сікорський не мали у Варшаві офіційної зустрічі, але перетнулись на "дружню розмову"
У Франції відхилили ініціативу ультралівих щодо імпічменту Макрону
Суд ЄС підтвердив законність заборони на юридичні послуги для російських компаній
Ідеї де і як організувати тимбілдинг у Києві
Регистрация оффшорных компаний: ключевые моменты
Новий прем’єр Франції у програмній промові пообіцяв підтримку Україні
Парламент Румунії схвалив створення навчального центру для підготовки українських морпіхів