№24, грудень 2007

Коні невинні, або Як візники Рівненщини вже шість років утримують першість з безпеки рухуКоні невинні, або Як візники Рівненщини вже шість років утримують першість з безпеки руху

Більш як 93 тисячі велосипедів і мопедів, а також 32 тисячі возів мають у своїх обійстях мешканці Рівненщини. Обладнати ці транспортні засоби так, як того вимагають Правила дорожнього руху, допомагають обласна організація Всеукраїнської спілки автомобілістів, Державтоінспекція, місцеві органи самоврядування.

А почали ми цю спільну роботу після того, як сталася дорожня трагедія за участю гужового воза та легкового автомобіля, загинули й покалічилися люди. Президія ради обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів (ВСА) у співпраці з управлінням транспорту і зв'язку облдержадміністрації, Державтоінспекцією створили комплексний план заходів щодо взаємодії УДАІ УМВС у Рівненській області та обласної організації ВСА з профілактики дорожньо-транспортних пригод і злочинності на автомобільних дорогах краю.

Цей документ дав поштовх для поліпшення в області роз'яснювально-пропагандистської роботи серед населення із забезпечення безпеки дорожнього руху, активізував взаємодію органів місцевого самоврядування, Державтоінспекції та Спілки автомобілістів у запобіганні аварійності ДТП на автошляхах і вулицях населених пунктів Рівненщини.

Фахівці ДАІ та обласної організації ВСА розробили й затвердили Положення про організацію занять із вивченням Правил дорожнього руху особами (водіями), які керують велосипедами, мопедами та гужовим транспортом, а також відповідні тематичні плани.

Ми виготовили спеціальні інформаційні картки-посвідчення для кожної із зазначених категорій водіїв. Документ містить фотокартку водія, дані про нього та відповідні витяги з Правил дорожнього руху.

На базі обласної автомобільної школи ВСА організували навчання і самих голів міськрайорганізацій Спілки автомобілістів, і тих громадян, котрі мають у своєму розпорядженні велосипеди, мопеди, гужові вози. У програмі – засвоєння Правил дорожнього руху, вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За безпосередньої участі голів сільських і селищних рад провели загальну обласну інвентаризацію гужових возів (їх на Рівненщині майже 32 тисячі), а також велосипедів і мопедів (93 тисячі). У середньому за територіальністю на кожну сільську раду припало 70–100 гужових возів, на кожен двір – 1–2 велосипеди, якими користуються практично всі члени сім'ї.

Ось, скажімо, як реалізується комплексна програма в Сарненському районі, де місцеву організацію Всеукраїнської спілки автомобілістів очолює Василь Бовгіра. На початку кожного року райдержадміністрація видає розпорядження «Про додаткові заходи щодо запобігання аварійності на автомобільних шляхах і вулицях населених пунктів району». Документ є підставою для вживання районною службою ДАІ, міською, сільськими та селищними радами заходів із обмеження, а в окремих випадках і заборони експлуатації транспортних засобів, не обладнаних світлоповертачами (як того вимагають Правила дорожнього руху) чи водії яких не пройшли курсу занять і не мають інформаційної картки-посвідчення.

Систематичний контроль, періодична звітність виконавців дають змогу щовесни проводити інвентаризацію возів та велосипедів, перевіряти їх обладнання світлоповертачами, підвищувати якість занять з вивчення Правил дорожнього руху.

Пальма першості у вирішенні цих питань належить первинним організаціям Спілки автомобілістів. До речі, члени спілки мають певні пільги. Наприклад, для них заняття з вивчення Правил дорожнього руху й відповідні посвідчення безкоштовні. Спілчани користуються ще цілою низкою переваг. Про це ми кажемо відкрито на сільських сходах, зборах громад. Тож люди нам вірять і активно вступають до лав Спілки автомобілістів, залюбки відвідують заняття з вивчення Правил дорожнього руху, обладнують вози й велосипеди світлоповертачами. І з гордістю отримують інформаційну картку-посвідчення з особистою фотографією, що засвідчує професійну придатність.

За шість останніх років членами Всеукраїнської спілки автомобілістів стали й пройшли заняття з Правил дорожнього руху та отримали інформаційні картки-посвідчення понад 6 тисяч велосипедистів і тисяча 306 візників – сільських жителів Сарненського району. Усі транспортні засоби, якими вони керують, обладнані світлоповертачами.

Керівники деяких рад, зокрема голова Кричильської сільради Іван Токов і секретар Юрій Бовкун, голова Карпилівської сільради Микола Ковалень, постійно присутні на заняттях.

На подвір'ях селян, на зустрічах із односельцями разом із працівниками ДАІ та активістами Спілки автомобілістів можна побачити голову Немовицької сільради Володимира Онищука та секретаря Миколу Колядку, голову Селищенської сільради Миколу Примича. Не відстає від свого попередника Юрія Вознюка й нинішній Вирівський сільський голова Юрій Солтис.

Уболіваючи за здоров'я кожного працівника, за дисципліну велосипедистів, які працюють на виробництві, звернулися до райорганізації ВСА з проханням провести відповідні заняття директор Сарненської дистанції сигналізації та зв'язку Львівської залізниці Віктор Кузьмич, директор виробничого управління комунального господарства Володимир Заєць і директор заводу мостових технологічних конструкцій Петро Антончик. Ці керівники не лише забезпечили явку на заняття працівників, а й самі відвідували їх та контролювали хід навчання.

Директори вищого професійного училища № 22 Анатолій Олексин і аграрного ліцею Микола Морозюк також забезпечили проведення занять з вивчення Правил дорожнього руху в цих навчальних закладах.

Прослухали 5-годинний курс з Правил дорожнього руху й отримали картки-посвідчення понад 400 спеціалістів Сарненської центральної районної, а також обласної психіатричної лікарень.

Копітка робота приносить певні результати. У районі протягом шести років не зафіксовано жодної дорожньо-транспортної пригоди за участю водіїв гужового транспорту. Саме це дало підставу голові райдержадміністрації Василю Багнію порушити клопотання перед Департаментом ДАІ МВС України та Центральною радою ВСА про вирішення питання реєстрації гужових транспортних засобів, мопедів і велосипедів із видачею номерних знаків та реєстраційних документів в Україні загалом.

Однак є проблема: ще 2005 року з'явився стандарт ДСТУ «Світлоповертачі для гужового транспорту», та досі не розроблено правил їх застосування, не вирішено питання виготовлення світловідбивачів для гужових возів, як і ліхтарів білого та червоного світла для їх оснащення. Тож візники самотужки обладнують вози й сани примітивними світлоповертачами, а це свідчення того, що вони самі прагнуть до дисципліни й порядку на дорогах. Як на мене, у вирішенні цих питань потрібні підтримка депутатського корпусу й принципова позиція керівництва Департаменту ДАІ МВС України. Зрештою, у дорожньому русі немає дрібниць.

Автор: Володимир УДОВИЧЕНКО

Архів журналу Віче

Віче №7/2016 №7
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата