передплата Українською | In English

№22, листопад 2007

І в Одесі м'яч круглий, поле рівне, але є проблеми з гострими кутамиІ в Одесі м'яч круглий, поле рівне, але є проблеми з гострими кутами

Поділитися:

Перший футбольний матч в Одесі зіграли в 1878 році. Жителі туманного Альбіону, які мешкали на той час у Південній Пальмірі, об'єдналися в спортивний клуб: родоначальники футболу не могли відмовити собі в задоволенні поганяти м'яч на околиці Одеси.

Спостерігаючи за англійцями, переймаючи на ходу правила гри й технічні прийоми, одесити почали самі організовувати команди і проводити футбольні двобої. Уже в 1908 році в Одесі відбувся перший «міжнародний» матч між учнями гімназії Юнгмайстера і «Одеським британським атлетичним клубом». Перемогли одеські гімназисти – 1:0.

 І абсолютно справедливо з історичної точки зору, що трохи більш як через 100 років саме в Одесі відбуватимуться матчі чемпіонату Європи з футболу. Чи варто казати, що це рішення УЄФА викликало неабиякий захват і велику радість у місцевих уболівальників.

 Місцева влада поставилася до організації підготовки до Євро-2012 дуже серйозно: на сесії міської ради було прийнято рішення про створення у виконкомі Департаменту з підготовки футбольного свята. Створено також міський оргкомітет, покликаний координувати всі роботи напередодні європейської першості.

Що планується зробити до відкриття Євро-2012? На запитання «Віча» відповідають члени міського оргкомітету.

Володимир КОЛОКОЛЬНИКОВ, головний архітектор Одеси:

– Насамперед до початку чемпіонату на краще зміниться архітектурний вигляд міста. Зміни торкнуться, в першу чергу, аеровокзалу. Міжнародний аеропорт Одеса до 2012 року перетвориться до невпізнанності. Одеська містобудівна рада розглянула й відправила на доопрацювання вже третю передпроектну пропозицію з реконструкції аеровокзального комплексу.

 Передбачається, що до 2011 року побудують новий пасажирський термінал для міжнародних рейсів із пропускною спроможністю тисяча осіб на годину. Перебудують і модернізують наявний термінал для внутрішніх перевезень із пропускною спроможністю 400 осіб на годину.

 Проект також передбачає будівництво під'їзних шляхів, дворівневе паркування на тисячу автомобілів, бізнес-центр, готель на 300 місць, будинок управління аеропорту.

 Архітектурне рішення реконструкції аеропорту передбачає також будівництво трамвайної лінії від залізничного вокзалу.

 Що стосується розміщення гостей міста на час проведення чемпіонату світу, то проблем тут не буде. По-перше, передбачається, що майже 2 тисячі уболівальників прибудуть до міста на морських суднах, де житимуть під час змагань. По-друге, з огляду на місткість наявних готелів уже сьогодні можна казати, що вони приймуть до 40 відсотків туристів. А з урахуванням проектованих готелів, будівництво яких буде завершено до початку футбольного чемпіонату, можна стверджувати, що без даху над головою гості Одеси не залишаться.

 Звісно, не футболом єдиним готується порадувати гостей Одеса. До послуг футбольних уболівальників відреставрований театр опери й балету, численні музеї, реконструкцію яких розпочнуть найближчим часом.

Вахтангі УБИРІЯ, заступник Одеського міського голови:

– До початку чемпіонату світу буде остаточно реконструйовано основні одеські шляхи й вулиці. Нині завершено капітальний ремонт вулиць Преображенської, Успенської, М'ясоєдовської, Фонтанської дороги, триває реконструкція вулиці Колонтаївської. Передбачається, що частина уболівальників прибуде до Одеси на особистому транспорті. Тому в центрі міста незабаром розпочнеться будівництво паркінгів. Розташовані вони будуть переважно в центральній частині міста – на Куликовому полі, на вулицях Пантелеймонівській, Канатній. Одночасно з ремонтом шляхового покриття, перекладанням інженерних мереж переоснащуватимемо міські вулиці елементами малих архітектурних форм. Ідеться про зупинки громадського транспорту, вуличні годинники, громадські туалети, кіоски з продажу преси, встановлення вуличних таксофонів із можливістю виходу на міжнародні телефонні лінії.

 Однак в Одесі не все так добре на шляху до зустрічі й проведення континентального чемпіонату. Як то кажуть, м'яч круглий, поле рівне, але є проблеми з гострими кутами. Одна з них – будівництво, а точніше, реконструкція стадіону «Чорноморець», на якому відбудуться футбольні двобої у рамках Євро-2012. Оскільки центральну арену змушені будуть закрити, необхідно вирішити питання, де проводити ігри внутрішнього чемпіонату футбольному клубу «Чорноморець». Для цих цілей обрали стадіон СКА, що є власністю Міноборони України. Та де там. Силове відомство інтереси одеситів затято нехтує.

Ось думки зацікавлених сторін:

Олег МАРУС, віце-президент футбольного клубу «Чорноморець»:

– Сьогодні стадіон СКА не відповідає вимогам до спортивних арен для проведення матчів футбольного чемпіонату. Необхідно здійснити його реконструкцію і ми готові це зробити, інвестувати в роботи сто мільйонів євро. Адже час підганяє і рахунок іде вже на дні. Що для цього потрібно? Насамперед, добра воля керівництва Міністерства оборони України, що має вирішити питання про передачу спортивної споруди зі свого відомства у власність або територіальної громади, або футбольного клубу «Чорноморець». На жаль, Міноборони з прийняттям цього рішення понині зволікає.

Михайло КУЧУК, заступник Одеського міського голови:

– Позиція Міністерства оборони, м'яко кажучи, дивує. Важко зрозуміти логіку вчинків і рішень військового відомства – невже там не розуміють таких елементарних речей, як престиж України, розвиток спортивної інфраструктури, майбутнє національного футболу? І це тоді, коли поле стадіону практично знищено, а всі приміщення під трибунами перебувають в оренді.

 Сьогодні міська влада, заклопотана тим, що Одесу можуть позбавити права проведення матчів чемпіонату Європи з футболу, розглядає питання про будівництво нового стадіону на південній околиці міста – в Лузанівці або Куяльнику. Йдеться про 10–12 гектарів землі, частину яких намиватимуть як штучне спорудження у водах Одеської затоки.

 Леонід КЛІМОВ, народний депутат України, член виконкому Одеської міської ради, почесний президент футбольного клубу «Чорноморець»:

– Ідея будівництва нового стадіону в районі Лузанівки викликає подив. Уявімо, що стадіон побудують саме там, де й планується. Але що ми зможемо показати гостям міста, які поспішатимуть на матч? Нафтобази й нафтопереробні заводи, очерет, напівзруйновані будівлі фабрик і заводів. Щоб побудувати заново інфраструктуру, прилеглу до передбачуваного стадіону, потрібні величезні суми грошей. Де їх узяти?

Міський голова Одеси Едуард  Гурвіц є прихильником будівництва нового стадіону на базі нинішнього «Чорноморця». Я теж дотримуюся такої думки. Одесі вигідний цей варіант саме з економічної точки зору. Адже всі витрати на реконструкцію спортивної арени футбольний клуб «Чорноморець» бере на себе. А найголовніше, тільки наш проект може бути реалізований у встановлені УЄФА терміни. Ми вже здійснили всі підготовчі роботи, витратили чималі кошти. Наш проект най оптимальніший, ми не просимо з державного, місцевого бюджетів жодної копійки. Укладено попередній договір з однією з кращих європейських компаній на розроблення документації й будівництва стадіону. Підготовлено проекти транспортної розв'язки, готелю, спортивних і дитячих майданчиків, зон рекреації.

Склалася справді непроста ситуація, якщо не сказати критична: пропущено основні терміни вирішення питання про підписання договору на реконструкцію центрального стадіону в парку імені Т. Г. Шевченка. Одеса ризикує втратити право на участь у Євро-2012. Не здійсниться мрія мільйонного міста про участь у святі європейського футболу. Чи до лиця це Україні? Запитання аж ніяк не риторичне.

Автор: В'ячеслав ВОРОНкОВ

Коментарі

Заповніть поля відмічені червоним!

Додати коментар

Увійдіть в систему, використовуючи аккаунт соціальної мережі:
Коментар:

Поля відмічені *(зірочкою) обов'язкові для заповнення.

Плакат - брат барикад

Останні новини

Шмигаль розповів, які проекти складають потенційні інвестиції в рамках "інвестнянь" Сьогодні, 19 вересня

Урядовці запланували зменшити викиди на 65% до 2030 року Сьогодні, 19 вересня

Уряд схвалив космічну програму Сьогодні, 19 вересня

Франція: скандал з підводними човнами вплине на нову стратегічну концепцію НАТО Сьогодні, 19 вересня

Комітет прибрав з "антиахметівського" законопроекту норму про акциз на ВДЕ електроенергію Вчора, 18 вересня

Профільний комітет рекомендував прийняти "антиахметівський" законопроект Вчора, 18 вересня

Маніпуляції “Газпрому” та “агресивне розширення” Ryanair: головне за 17 вересня 17 вересня

Новини 17 вересня: Ryanair готує експансію в Україні, місія МВФ у вересні 17 вересня

"Наради" на матчі: Коломойський говорив із Вітренком під футбол 17 вересня

Держдеп США: є загроза зриву обіцянки України провести реальну судову реформу 17 вересня