№3, лютий 2006
Колись хустські капелюхи носило все Політбюро ЦК КПРС на чолі з його генсеками – від Микити Хрущова до Михайла Горбачова. Тодішня Хустська фетрофільцева фабрика виробляла понад два мільйони капелюхів на рік. І все-таки задовольнити невгамовний попит не могла. Хоча такі головні убори виготовляли не лише в Хусті, але саме закарпатські диктували моду. Високу марку тримають хустські фетровики й нині.
– Навіть попри те, що обсяги виробництва із втратою неосяжних ринків збуту колишнього Радянського Союзу та країн соціалістичної співдружності незмірно впали, – каже директор ТОВ "Хустська фабрика фетрових головних уборів "Хуст-фільц" Іван Луп'як. – А отже, величезні виробничі площі й земля, яку вони займають, стали зайвими. Колишнє потужне підприємство опинилося між небом і землею й почало обростати боргами, мов шовками. Далися взнаки й кількаразові підвищення цін на енергоносії, без котрих капелюха, як то кажуть, не звариш. А його треба варити у прямому розумінні: технологія передбачає використання гарячої води та пари. Довелося скорочувати виробничі потужності, а отже, й робочі місця. Для того, щоб зберегти унікальне виробництво, колектив створив ТОВ "Хустська фабрика фетрових головних уборів "Хуст-фільц". Розпочинали не те, що з нуля, а з мінуса. І вже 2002 року реалізували продукції на 2 мільйони 400 тисяч гривень, отримавши 300 тисяч гривень прибутку. Його використали на ремонт основних засобів і частково на закупівлю сировини. Торік уже виробили й реалізували продукції на 3 мільйони гривень. Та найголовніше те, що зберегли унікальне для регіону виробництво й фахівців, котрих тепер ніхто не готує. Майже цілком оновили асортимент і довели його до більш як сотні моделей. Особливо подбали про жіноцтво. Тим паче що жінки масово повертаються до моди своїх бабусь і навіть прабабусь, котрі полюбляли капелюшки. Їх виробляємо на будь-який смак. Не забули й про дітей. Для сильної половини людства, котра тепер надає перевагу різноманітним кепкам, кепі, беретам, освоїли і їх виробництво. До розробки моделей залучили не лише власних фахівців, а й провідні модельні агентства, зокрема Юдашкіна. Тепер йдемо не те, що в ногу з модою, а й поволі знову її диктуємо. Це підтверджують численні виставки і в Україні, і за її межами. До речі, нашу продукцію виготовлено з вітчизняної сировини й за вітчизняною технологією.Архів журналу Віче
№3 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Прем’єр Бельгії: Деякі євродепутати поширювали роспропаганду за гроші
1 млн снарядів навесні, новий пакет зброї з Німеччини, переговори з урядом Польщі: новини дня
Прем’єр: Україна домовилася з ЄС про пріоритетний скринінг законодавства у сфері агрополітики
Рада Україна-НАТО зібралась у Брюсселі через останні удари РФ по інфраструктурі
Зеленський розповів про розмову зі спікером Палати представників США Джонсоном
Польські ЗМІ розповіли, як Туск переконав Макрона змінити умови імпорту не на користь України
Шмигаль прибув на міжурядові переговори до Варшави
Болгарію чекають дострокові вибори: ще одна партія відмовилась формувати уряд
Вибір ідеальних чоловічих шкарпеток. Поради
Вибір майстер-класів у Києві