передплата Українською | In English

№11, червень 2007

Правила – для всіх

З 23 по 29 квітня під егідою ООН проходив Глобальний тиждень безпеки дорожнього руху. Мета цього заходу – привернути увагу до проблеми автомобілізації і керівників держав, і безпосередніх учасників дорожнього руху. Отже, які результати в Україні? За даними ДАІ, за вказаний період виявлено та задокументовано майже 163 тис. грубих порушень Правил дорожнього руху. Серед них: 6,5 тис. фактів вилучення з-за керма п'яних водіїв та 42 тис. любителів швидкісної їзди, 6 тис. водіїв автобусів та маршрутних таксі перевозили пасажирів, порушуючи елементарні норми безпеки.
Цифри і факти, які свідчать про низьку культуру учасників дорожнього руху, можна наводити й далі. То чому ми з вами такі? Часткова відповідь на це запитання в роздумах автолюбителя Володимира Лисименка.

Останнім часом з'явилося багато пропозицій про те, щоб посилити, навіть зробити жорсткішими покарання учасників дорожнього руху, особливо водіїв, за порушення Правил дорожнього руху. Воно й зрозуміло, адже статистика дорожньо-транспортних пригод і їхніх наслідків нині просто жахлива. Однак лише мірами покарання бажаного результату зі зниження аварійності досягти навряд чи вдасться.

Необхідно, по-перше, створити умови для невідворотності й негайності покарань порушників і переглянути низку поправок, які прийняла Верховна Рада до Кодексу України «Про адміністративні правопорушення».

Час змінити чинний нині порядок розгляду адміністративних справ за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху, як такий, що не забезпечує реалізацію прав і обов'язків органів державної влади з гарантування безпеки населення. Адже донині на законних підставах існувала ефективна система впливу на поводження учасників дорожнього руху, і негараздів у цій сфері було значно менше. Робота інспекторів ДАІ на вулицях і шляхах була результативною, на відміну від сьогодення.

А стосовно хабарів і поборів на шляхах, то з цим треба боротися геть іншими методами, зокрема, не відмовлятися й від допомоги громадських організацій, що сприяють створенню морально збалансованих стосунків між водієм та інспектором. Жодна зі сторін не повинна перевищувати свої повноваження, інакше всі автомобільні шляхи пролягатимуть уздовж кладовищ.

По-друге, час знову братися за навчання Правил дорожнього руху різних груп населення – від школярів до пенсіонерів й особливо водіїв. Знання, здобуті ними на курсах, не є остаточними протягом усіх років керування транспортом. Водії зі стажем добре пам'ятають часи, коли щовесни проводили «масовий техмінімум» із ПДР для водіїв у якнайсприятливішій обстановці: на автостоянках і в кооперативних гаражах, у заводських клубах і парках, у депо й інститутах. Механізатори й автолюбителі із сіл і районів у переповнених сільських клубах вивчали нові зміни й доповнення до ПДР, та й просто найважливіші їхні розділи. Це був справді державний підхід до виховання й навчання учасників дорожнього руху. Але його треба було належно організувати й забезпечити виконання, тому що саме собою нічого не відбувається.

Коли в Україні було прийнято Закон «Про дорожній рух», а потім уведено в дію з 1994 року перші національні Правила дорожнього руху, у ЗМІ Росії писали: «Україна йде на обгін». Такою мірою якісні були ці документи. Парадоксально, але факт: за наявності хороших законів, що регламентують основні питання дорожнього руху, ми справді пішли на обгін, але в протилежний бік, якщо зважити на збільшення кількості ДТП і тяжкості їх наслідків.

У зв'язку з низкою змін п'ять років тому постановою Кабміну України було запроваджено ПДР у новій редакції. У цій постанові, зокрема, зазначено: «Центральним і місцевим органам виконавчої влади сприяти вивченню громадянами Правил дорожнього руху». Тоді працівники ДАІ з гордістю наголошували, що з їхнього боку «добровільно-примусове» вивчення ПДР водіями не передбачено, і рекомендували їх просто почитати, щоб поновити знання дорожніх законів. Однак усім відомий вираз: «Не дочекаєтеся!». Звичайно, подекуди вивчення ПДР водіями спостерігалося, але це не могло істотно вплинути на підвищення рівня дисциплінованості й культури на шляхах.

Дивні ми люди та й годі! Уже тринадцять років не проводять післякурсову перепідготовку водіїв, а ми хочемо, не докладаючи жодних зусиль, сидячи в кабінетах, збільшити розміри штрафів для своїх громадян і тим самим забезпечити... безаварійний рух на наших шляхах!

Ні, цю серйозну проблему потрібно розв'язувати комплексно, і одним із шляхів є залучення до цієї роботи громадськості, громадських організацій. Тим паче, що в нашій державі збереглася така могутня громадська організація, як Усеукраїнська спілка автомобілістів, що має матеріально-технічну базу, кваліфіковані кадри й досвід роботи в цій сфері. Організації спілки автомобілістів є неприбутковими, вони не є комерційними, тому допідготовка водіїв у них здійснюватиметься за максимально помірною ціною, а для держави – майже дарма. Просто потрібні воля, підтримка й розумна організаторська робота, в першу чергу, Державної автомобільної інспекції МВС України.

Один мудрий керівник підприємства сказав: якщо брак на виробництві становить 0,01 відсотка, то для покупця, який придбав цей виріб, він непридатний на всі 100 відсотків!

Для тих, хто потерпів у результаті ДТП, недоліки в організації дорожнього руху, утриманні шляхів, вихованні водіїв, у здійсненні комплексу профілактичних заходів із попередження ДТП теж дорівнюють цій величині.

 

Плакат - брат барикад

Архів журналу Віче

Віче №7/2016 №7
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Швейцарія подвоїть підтримку України до понад 100 млн франків до кінця 2023 року Сьогодні, 05 липня

Зеленський у Лугано розповів про своє бачення відбудови України і потребу реформ Сьогодні, 05 липня

Зеленський підтвердив переговори з Туреччиною і ООН щодо експорту українського зерна Сьогодні, 05 липня

План ЄС по відбудові України, Швеція допоможе вступити у НАТО, Папа хоче до Києва: новини дня Сьогодні, 05 липня

Україна має завершити війну з Росією на своїх умовах – Джонсон Сьогодні, 05 липня

Укріплення берега річки Вчора, 04 липня

В уяві Лукашенка Україна сама хоче нападу Білорусі 03 липня

Німецький міністр назвав крадіжку українського зерна Росією "огидною формою війни"  02 липня

Данія офіційно стала частиною спільної оборонної політики ЄС 02 липня

Прем'єр Норвегії в Києві пообіцяв Україні майже 1 млрд євро допомоги 02 липня