№5, березень 2015
У залах Центрального будинку художника (Київ) Національна спілка художників України, Дирекція виставок НСХУ, секція декоративно-прикладного мистецтва Київської організації НСХУ провели Першу всеукраїнську виставку «Сучасне «мистецтво вогню» України (кераміка, скло, метал)». Цій події передувала напружена майже піврічна робота команди однодумців: Володимира Балибердіна (голови секції декоративно-прикладного мистецтва КОНСХУ, ініціатора заходу, куратора розділу «Метал»), Зої Чегусової (мистецтвознавця, автора концепції), Марка Галенка (художника-кераміста, куратора розділу «Кераміка»), Стаса Кадочнікова (художника-скляра, куратора розділу «Скло»).
Девіз виставки: «Емансипація, реформа, новація». Критерій добору творів – образнопластична новітність та художня якість рукотворності.
Результат перевершив усі сподівання. Концептуально виважена, майстерно вибудувана експозиція налічувала 450 творів 130 авторів. Відвідувачі не приховували захвату від споглядання об’ємнопросторових композицій, декоративних панно, посудин, артоб’єктів у різноманітних техніках ліпленої та гончарної кераміки, гутного скла, вітража, кованого металу, ювелірного мистецтва, створених напрочуд талановитими митцями старшої та середньої генерацій, а також творчої молоді майже з усіх регіонів України.
Тож стосовно словосполучення, в якому міститься єднальна ідея виставки: «мистецтво вогню». Нагадаємо, що художня кераміка, скло, метал – різновиди мистецтва, які безпосередньо пов’язані з випалом у печі за високої температури (до 1400 градусів). Тобто твори реально народжуються вогнем. Проте в назві виставки є й певний підтекст. Адже в нашій рідній країні нині палає вогонь війни. У цій драматичній ситуації разом з усіма українцями загартовуються й професійні майстри декоративного мистецтва – охоронці, зберігачі «творчого вогнища» на теренах України.
Могутні потенційні можливості глини неначе вибухнули дивоглядною свободою творчості професійних керамістів не лише з Києва, Львова, Полтави, Харкова, Хмельницького, Ужгорода, Черкас, Луцька, Тернополя, Чернівців, а й навіть Слов’янська, Донецька, Сімферополя.
Складними фактурами, багатоманітними візуальнопластичними формами на граничному рубежі реальної та ірреальної образності вразили енергетичні гутні витвори випускників і студентів кафедри художнього скла Львівської національної академії мистецтв.
Індивідуальні авторські шукання, втілення яких за радянських часів не видавалися можливими, на зламі ХХ – ХХІ ст.ст. оригінально зреалізувались у творчості шанованих корифеїв столичної школи художнього скла (свого часу вони працювали на славетному Київському заводі художнього скла).
Через яскраву фантазійність, креативність рішень заслуговували на особливу увагу роботи майстрів художнього металу, ювелірного мистецтва.
Кожен учасник вельми індивідуально, у своєму авторському стилі розкривав головну ідею виставки. А полягала вона в творенні справжніх шедеврів новітнього професійного декоративного мистецтва, втіленні неповторних пластичних образів із нескінченним розмаїттям форм і барв.
Слава мистецтву України! Слава її талановитим митцям!
Автор: Зоя ЧЕГУСОВА
Архів журналу Віче
№10 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Байден відмовляє Ізраїль від ударів по нафтових об’єктах Ірану
"Торгова війна" ЄС і Китаю, Молдову лякають путчем, рішення ЄС про сосиски: новини дня
Литва визнала Корпус вартових ісламської революції терористами і закликала ЄС брати приклад
Оборонний бюджет Польщі на 2025 рік буде рекордним
Фіцо мріє про "нормальні відносини з РФ" після війни в Україні
Україна отримала систему Patriot від Румунії
У Польщі вітають крок України в бік відновлення ексгумацій жертв Волинської трагедії
Сибіга і Сікорський не мали у Варшаві офіційної зустрічі, але перетнулись на "дружню розмову"
У Франції відхилили ініціативу ультралівих щодо імпічменту Макрону
Суд ЄС підтвердив законність заборони на юридичні послуги для російських компаній