№1, січень 2015

Трансформації силових відомств

Ключове завдання і МВС, і нашого комітету – це реформа органів внутрішніх справ, яка почнеться з якісної підготовки концепції майбутніх змін. Нині над концепцією паралельно працюють у Кабінеті Мініст­рів та Адміністрації Президента. Народні депутати – члени комітету – також ретельно аналізують найкращий закордонний досвід. Вважаємо, що для України оптимальною є польська модель поліційної системи у складі кримінальної та муніципальної поліції, а також поліції громадської безпеки.

Водночас Міністерство внутрішніх справ пропонує створити поліцейського «монстра», об'єднавши під дахом МВС кримінальну міліцію, міліцію громадської безпеки, Нац­гвардію, прикордонну та міграційну служби, а також Державну службу з питань надзвичайних ситуацій.

Також плануємо уточнити низку положень Кримінального процесуального кодексу (далі – КПК). Скажімо, через недосконалу норму про обрання запобіжних заходів на стадії досудового розслідування суд замінив утримання під вартою на домашній арешт командиру спецроти «Беркут» Д. Садовнику, який підозрюється в розстрілі
39 протестувальників на Майдані Незалежності. Нині Д. Садовник зник. Окрім того, ми повинні ухвалити закон «Про Державне бюро розслідувань», адже створення такого органу передбачено прикінцевими та перехідними положеннями КПК.

Для Генпрокуратури важливо на виконання ухваленого в жовтні нового закону створити й «запустити» роботу органів прокурорського самоврядування: всеукраїнської конференції працівників прокуратури, Ради прокурорів, а також Кваліфікаційно­дисциплінарної комісії прокурорів. Я переконаний, що така система обов'язково захистить порядного прокурора від будь­якого тиску.

Украй болюче питання, яке постійно контролюємо, – інформація про розслідування злочинів стосовно учасників Революції гідності. У грудні наш комітет спільно з Комітетом з питань запобігання та протидії корупції заслухав керівників силових відомств саме з цього питання.

Народні депутати глибоко стурбовані, що досі не покарано злочинців, які замовили, організувати й безпосередньо вчинили злочини проти людяності, зокрема розстріл мирних протестувальників. Протягом останніх шести місяців ми заявляли про необхідність створити незалежну слідчу групу, котра отримає всі раніше напрацьовані правоохоронними органами матеріали. Очевидно, що неусу­нення від оперативної та слідчої роботи чи процесуального керівництва досудовим розслідуванням посадовців, які рік тому працювали проти учасників мирних акцій протестів, нині призводить до «розвалу» справ

Автор: Андрій Кожем'якін

Останні новини

Білий дім: США поки не змінюють політику щодо ударів по території Росії Сьогодні, 14 вересня

Сейм Польщі остаточно скасував суперечливу реформу Конституційного суду часів "ПіС" Сьогодні, 14 вересня

Прем’єр Британії відповів на лякалки Путіна про втягування НАТО у війну Вчора, 13 вересня

Румунські ЗМІ розповіли деталі підготовки українців на F-16 у країні Вчора, 13 вересня

Швеція хоче подвоїти витрати на цивільну оборону, щоб бути готовою до війни 12 вересня

Офіційно: ЄС продовжив на пів року персональні санкції проти РФ, вилучивши два імені 12 вересня

Президент Литви: Хочемо придбати для України ЗРК малої дальності 12 вересня

Bloomberg: Дозвіл Заходу на далекобійні удари по РФ навряд буде до Генасамблеї ООН 12 вересня

Президент Естонії прибув до Києва 12 вересня

ЄС готує санкції за передачу Іраном балістичних ракет Росії 12 вересня