№13, липень 2014
У порту «Южний» (Одеська область) днями встановлено прохідну осадку 18 метрів. Так, згідно з програмою розвитку, реалізується план днопоглиблення в його акваторії. Планується, що вже з липня він стане найбільш глибоководним портом на Чорному морі та зможе приймати судна типу Capesize з осадкою 18,5 метра.
Нагадаємо, що реалізація проекту поглиблення акваторії та підхідного каналу порту «Южний» до 21 метра стартувала на початку 2013 року й має бути завершена наприкінці 2014го. У результаті сюди зможуть заходити судна дедвейтом понад 200 тисяч тонн. Проект затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України № 711р від 26 вересня 2012 року. Роботи виконує німецька компанія Mobius, яка виграла відкритий конкурс на реалізацію проекту, за участю філій АМПУ, держпідприємств «ДельтаЛоцман» і «Держгідрографія».
Цікаво, що відповідно до плану розвитку порту акваторія стане глибоководною біля всіх нових і діючих терміналів. Фінансується проект за рахунок портових зборів.
«Є практичний світовий досвід, коли держава в особі портової адміністрації за рахунок портових зборів розвиває та облаштовує акваторію, створює там необхідну інфраструктуру, а приватні інвестори, у свою чергу, вкладають значні кошти в сучасні перевалочні комплекси. За такою схемою працюють і розвиваються як порти Європи, так і наші найближчі конкуренти з транзитних вантажів у країнах Балтії. Щодо перспектив порту «Южний», то аналіз заявлених інвестпроектів дає всі підстави стверджувати, що їх реалізація значно збільшить загальну кількість суднозаходів, доходи від яких ми реінвестуємо в розвиток акваторії та причалів», – зазначив перший заступник голови ДП «АМПУ» Юрій Васьков.
За його словами, тільки такий варіант співпраці дасть змогу збільшити вантажопотоки, доходи від заходів суден й, отже, відрахування до центрального та місцевого бюджетів, а також створити нові робочі місця.
На думку фахівців, збільшення прохідної осадки суден істотно підвищить кількість заходів і дасть імпульс для розвитку інвестиційних проектів. За оцінкою експертів, «Южний» – найперспективніший порт України. Так, заявлено про будівництво в порту більш як десяти терміналів з перевалки різних видів вантажів – зерна, вугілля, руди, наливних вантажів тощо.
Як повідомив начальник адміністрації Южного морського порту Максим Широков, технічно заявлені глибини вже досягнуто й ведеться робота щодо організації безпеки судноплавства.
Варто зазначити, що інформація про нові глибини найближчим часом надійде до Центру електронної картографії в Норвегії, який сповістить про це всіх судновласників. Найближчим часом вона також буде внесена до лоцій, а на каналі встановлять відповідне навігаційне обладнання.
Архів журналу Віче
![]() |
№2 |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Зеленський розкритикував США, які "ніколи не бачили Україну в НАТО"
Зеленський у Мюнхені пояснив, за яких умов зустрінеться з Путіним
У Мюнхені розпочалася зустріч Зеленського з віцепрезидентом США
Зеленський розповів, як Європа єднається навколо України через Трампа
Єрмак розповів про першу зустріч зі спецпредставником Трампа Келлогом
Зеленський готовий говорити з Трампом про все, включно з НАТО, але є червоні лінії
Зеленський: Путін може готувати напад на НАТО вже у наступному році
Молдова хоче, щоб вихід військ РФ з Придністров’я був частиної переговорів щодо України
У Трампа кажуть, що все ж не виключають можливості взяти Україну у НАТО
Шеф Пентагону пом'якшив заяви щодо умов миру з Путіним - це не "червоні лінії"