№11, червень 2014

Гороскоп генія

Я прошу читачів звернути увагу на графіку тексту: прямим шрифтом подаються «офіційні» характеристики астрологічних символів, а курсивом – аналітичне прив’язування загальних значень до конкретних обставин життя Великого Кобзаря.

Юпітер у сьомому домі надає блискучі перспективи партнерства, але, на жаль, квадрат Юпітер – Уран блокуватиме їх деякими особливими, часто-густо несподіваними обставинами. Цей квадрат обіцяє Планеті багато що… На жаль, найчастіше цими обіцянками все й завершується. Квадрат Юпітер – Медіум Коелі, тобто Середина Неба: самореалізація дуже спотворюється особливими обставинами. Квадрат Юпітер – Імум Коелі, тобто Дно Неба: особисте життя різко деформується, щось виходить, але не так, як хотілося б.

Ув’язнення, тобто певне обмеження, Меркурія в Овні (фрагмент 2, внизу), а він психологічно пов'язаний з мовою, комбінаторним мисленням і особливостями налагодження стосунків із людьми, засвідчує те, що Риба хоче сказати людям, – майже не втілюване в словах, у крайньому разі, безпосередньо. Але цього можна досягнути, вдавшись до мови поетичної та художніх образів. Проте Меркурій в Овні робить людину рішучою, наполегливою, а також нестримною й навіть необачною. Енергія мови тут така, що «пробиває» будь­які перешкоди і доходить до найнесприйнятливіших. Тут у Меркурія кілька аспектів. Трин Меркурія – Медіум Коелі визначає невмотивовану цілеспрямованість. Трин (червона лінія з трикутним маркером) до Північного Місячного Вузла – винятково сприятливий аспект – вказує у майбутнє. Секстиль (жовтогаряча лінія з маркером астериксом­зірочкою) до Південного Місячного Вузла вказує на творчий зв'язок з минулим, народними традиціями, та ще в поєднанні із Сатурном – Великим Наглядачем, який спонукає до дисципліни та наполегливої праці. Але ж це все в біографії Шевченка – на поверхні, зокрема й старанна та наполеглива поетична праця! Не обійшлося також без квадратури – о диво! – Колеса Фортуни (літера Ф у колі): це везіння в негараздах. Але Колесо Фортуни тут у п’ятому домі – домі творчості, та ще й у трині до Сонця – символі особистості. Але й це ще не все! Від Меркурія іде ще особливий аспект до Юпітера – квіконс (голуба лінія з маркером­козелком): в астрології він трактується як необхідність старанного опрацювання цього аспекту. Він потребує неодноразового повернення до своєї тематики, яка визначається пов’язаними планетами, їхніми знаками та домами. Тут це Тема Слави (Юпітер у Діві) плюс Літературна Творчість (Меркурій в Овні, у другому домі). І ось це треба відпрацьовувати! І поет відпрацював! Ось такий у нас Меркурій!

Космічне завдання цього символічного становища полягає в тому, що Риба повинна навчитися говорити ясно та передавати в точних (наскільки це можливо) словах ставлення до світу й транслювати людям Божественне одкровення, дане Рибі спочатку в безсловесному вигляді. Якщо це Рибі вдається, вона з допомогою мови (вона за природою дуже пластична й має велику пропуск­ну спроможність) здатна висловити те, що доступне перу лише справжніх поетів. Ось таким був і наш Тарас! Це офіційна характеристика знака Риби – без прив’язування до цього гороскопу, але подивіться, як точно вона розкривається в гороскопі Шевченка!

Кульмінація, тобто особливо сприятливе розташування, Венери в Рибах символізує ту обставину, що розвинена Риба осіняє світ благодаттю з допомогою мистецтва. Риба схильна до пластичних видів мистецтва (музики, живопису, де основ­ний акцент спрямований не на форми та лінії, а на кольорову гаму) та до літератури емоційно символічного напряму тощо. З допомогою мистецтва Риба показує людям ту гармонію світу, яку вони самі не можуть побачити, але яку видно за її сприяння. Висока Риба примножує ті мистецькі твори, що духовно підносять людину не лише медитативно (під час споглядання картини, а й буттєво, тобто вона справді змінюється, більше відчуває й розуміє, а тому вже не може жити й бачити світ, як раніше.

Це теж офіційна характеристика, але просто вражаюча її реалізація в цьому гороскопі!

Венера також зумовлює соціальний прояв розвинених Риб, але творчість Шевченка гостросоціальна, тобто тут не обійшлося без втручання Плутона – вона не могла залишити байдужими ні друзів, ні ворогів. Кульмінація Венери також має стосунок до проблеми вибору етики для Риб. Пластичність Риби перебуває під надто великим впливом нав­колишніх ситуацій, і тут Венера забезпечує прийнятну соціальну адаптацію Шевченка до прогресивної частини соціуму, але на шкоду і на протистояння реакційному ладу. Рибі здається, що соціально прийнятна поведінка (і тільки вона) етична. Розвиненій Рибі з допомогою Венери вдається ввести в цю етику естетичний критерій, отож, не втрачаючи гнучкості, вона поводитиметься достатньо визначено, уникаючи негарних (за її поняттями, узгодженими з етносом) становищ і ситуацій.

Кульмінація Хірона в Рибах надає нижчій октаві знака надзвичайний хаос становищ і ситуацій, в яких вона опиняється, але вміє й існувати там завдяки своїй емоційності; будь­яка Риба на початку шляху опиняється в каламутній та мулистій воді, побачити світло в якій дуже складно.

Водночас Хірон дає Рибам (спочатку неусвідомлений) нестандартний погляд на те, що відбувається; вони відчувають: космічну любов, яка через них проходить, робить дещо досить певне, хоча (для них) поки що незбагненне, і вони в крайньому разі мають відкритий розум, тобто не упереджені щодо багатьох тонких ефектів і проявів Космосу.

Це теж офіційна характеристика, але й тут майже не потрібна корекція висновків під реальну конфігурацію планет у гороскопі поета!

Хіронічна Риба чудово може пристосуватися до будь­якої людини та будь­яких обставин, але її поведінка «підсвідомо осмислена» й пристосування відбувається рівно тією мірою, яку вона вважає за необхідну; надалі вона може активізувати дію Хірона як підбурювача спокою і з його практичною допомогою зробити точно розрахований маневр проти течії з метою розширення свідомості (індивідуальної та колективної) або зруйнувати її віджилі жорсткі форми.

Хірон дає Рибам гнучкість в адаптації до мінливих умов.

На цю людину несамохіть звертаєш увагу: від неї віє відчуттям значущості, навіть якщо вона нічого особливого не здійснює; навіть слухає вона якось так, що переймаєшся повагою до неї, а заодно й до себе.

Було щось таке в цьому підліткові, що на нього звернули увагу й узяли прислужувати власникові численних кріпаків Василеві Енгельгардту, з яким хлопець переїхав спочатку до Вільна, відтак до Петербурга, де пан, визнавши талант козачка, віддав його навчатися живопису.

Така людина має значну владу своєї особистості над світом, і її вимоги здаються оточенню імперативними, наприклад, прохання часто сприймаються як накази, чого вона не мала на увазі й не відчувала; з другого боку, вона сама часто потрап­ляє в імперативні ситуації, де (космічно) повинна застосувати волю для розв’язання зовнішньої проблеми або (найчастіше) удосконалювати свою особистість, розширювати сферу та межі уваги, бути об’єктивнішою та зосередженішою, з одного боку, а з другого – збільшувати арсенал своїх виражальних засобів.

Ця офіційна характеристика проливає світло на ставлення Шевченка до тих людей, які траплялися на його життєвому шляху. Тепер ви можете по­новому поглянути на «випадкові» знайомства юного Тараса. Ось він ходить до Літнього саду й малює з натури знамениті скульптури, які відтворюють персонажів старогрецької міфології (!) і лише їх. І малює блискуче! Тут він знайомиться зі своїм земляком (!), художником(!) Сошенком. Той знайомить Тараса з Гребінкою, Григоровичем та одним із найбільших майстрів пензля Венеціановим (!), які познайомили талановитого кріпака з впливовим поетом Жуковським (!). Пізніше вчителем Шевченка став сам Карл Брюллов. Звернімо увагу, що саме малярський талант кріпака відіграв тут роль посередника в знайомстві з відомими людьми, без чого його викуп був би неможливим і Тарас не міг би відбутися як поет.

Секстиль Сонце – Марс (фрагмент № 5 – тут знак Марса стоїть під знаком Селени або Білого Місяця, а обидва вони – під знаком сузір’я Тельця, в якому перебувають).

Секстиль Марса дає людині можливість витончення й підвищення рівня вібрацій енергетичного потоку, притаманного Планеті, цього разу вона – Сонце. Це перспективи конструктивної діяльності, під час якої відбувається пророблення і Сонця, і Марса і під час якої людина навчається узгоджувати свою силу та енергію з потребами Планети, що спричинить деякі труднощі й потребуватиме певних зусиль, але вони не здадуться людині надмірними. З погляду внутрішнього життя цей аспект дає змогу підвищити частоти власної енергетики, що відбувається внаслідок взаємодії й видимої адаптації програм підсвідомості, пов’язаних із Планетою, та енергетичних, зокрема прадавніх, інстинктів, які набувають цивілізованішої форми. Тут пророблення дає змогу спрямування деструктивної й низької енергії зовнішнього світу в конструктивні рамки. У конструктивному варіанті Марс дає певною мірою важкуватому Тельцю саме те, що йому потрібне: енергію, необхідну для його тяжкої праці з формами.

У гороскопі це дуже сильний і важливий аспект. Марс – джерело активної енергії. У Тельці – дуже упертий і терплячий Марс. Цей аспект проливає світло на джерело внутрішньої енергії Шевченка та його творчу продуктивність. Але тут Марс перебуває ще й у поєднанні із Селеною – джерелом космічної допомоги. Знаючи про це, можна зрозуміти, як на важкому шляху Кобзаря з’являлися добрі самаритяни й полегшували його земне життя.

Розташування Марса в третьому домі – дуже активні взаємодії з людьми загалом. Квадрат Марс – Асцендент: бунтарська складова характеру. Квадрат Марс – Десцендент – негаразди з партнерами жіночої статі.

Місяць у Терезах у восьмому домі (фрагмент № 6). Астрологічний Місяць відповідає підсвідомій діяльності людини. Це розташування Місяця означає інстинктивну схильність до краси та гармонії (Терези). Та зверніть увагу: Місяць тут у поєднанні з Хрестом Долі – це вказівка на невідворотний обов’язок, що поєднує творчість і її соціальну спрямованість (Терези), яка була для Шевченка імперативною! Поетична творчість тут виявляється Хрестом, який доведеться нести все життя! Так, це слава, так, це самореалізація, але це й переслідування влади – частини того самого суспільства, того важкого впливу Плутона.

Додайте, що все це належить до 17­го місячного дня, який визначає особистості програму пристрасного пошуку.

Тут момент узгодження особистої та громадської підсвідомості підкреслює: якщо Місяць стоїть гармонійно, людині важко відрізнити свою персональну думку від бажань соціальної верстви; і, навпаки, виклик громадським поглядам, ладу та панівній моралі в естетиці він сприймає особисто. Місячні Терези поривчасті й мінливі, але під час пророблення надають тонкі інстинктивні відчуття ситуації та перспектив її розвитку, уміння згладжувати гострі кути мінімальним зовнішнім зусиллям.

Місяць у восьмому домі – в символічному падінні. Тут це означає, що активність такої людини має, по суті, примусовий характер. Творчість розгортається сама собою, без необхідності спонукати себе. Але восьмий дім – це ще й сильний вплив на оточення, на соціум, що тягне за собою не лише позитивні, а й негативні моменти.

Ця людина глибоко пов’язана з народом і її внутрішніми проблемами, які впливають на особу більше, ніж вона гадає. Їй потрібно збагнути, що більша частина емоцій і почуттів наведені соціумом і власними нижчими програмами підсвідомості й що її емоційний стан та медитації мають сильний магічний вплив на світ і на саму людину, зокрема емоції ненависті та бажання руйнування актуалізуються як зовні, так і всередині. Тут пророблення відбувається важким шляхом опанування своїх думок та почуттів і утвердження чесної конструктивної життєвої позиції у ставленні до світу й до себе особисто.

Секстиль Місяць – Нептун (фрагмент № 7).

Ви бачите, що від Місяця й Хреста Долі праворуч відходять жовтогарячі лінії творчого аспекту, який в астрології називають секстилем. Це дуже сприятливий аспект, який дає змогу досягти результату, але за однієї умови: ви не лише прагнутимете його, а й докладатимете достатніх зусиль. Верхня лінія тут пов’язує Місяць і Нептун, що відповідає за глибину емоційних переживань, за їхню фундаментальність. Не випадає сумніватися в таких якостях емоцій Шевченка. А ось два нижні секстилі поєднують пару Місяць+Хрест Долі з Ліліт (Чорним Місяцем), що відповідає в гороскопі за сферу спокус та розчарувань. Ліліт спокушає людину, але ці спокуси неодмінно приносять розчарування та інші прикрощі. Мабуть, найголовнішою спокусою в житті Шевченка було кохання жінки, але, крім розчарувань, це йому нічого не дало. Це, мабуть, найгіркіші сторінки життя Великого Поета та Страждальця.

На цьому самому фрагменті ви бачите початок двох зелених і шести (!) чорних ліній. Дві зелені – це аспекти квіконсу, які потребують обов’язкового пророб­лення.

Вони пов’язують цю пару з Венерою та Хіроном. Квіконс Місяць – Венера значно посилює естетичні начала Венери, що й забезпечує високу естетичну якість поезії та живопису Шевченка. А квіконс Хрест Долі – Хірон робить неминучими і необоротними вибори поета. Тому на запитання «А чи міг Шевченко в тому або тому випадку, що стосуються його творчості, вчинити інакше?» відповідь буде негативною.

Та ось шість чорних ліній – це квадратури: непрості, обтяжливі аспекти, що посилюють великі внутрішні складнощі. Це квадратури до Місячних Вузлів – Північного та Південного. Північний Вузол позначає зв'язок із майбутнім, а Південний – із минулим. У цієї людини у сферах принципу Місяця (підсвідомість) багато гострих внутрішніх кутів, вона об них постійно спотикається й може усвідомити трагічний сенс згаданих квадратур. Народитися в кріпацькій сім’ї, залишитися круглим сиротою, жити далеко від Батьківщини, не завести власної родини…– чи це не забагато? Шевченко все життя гостро відчував свою самотність і, маючи всенародну любов, помер самотнім у 47 років.

Місяць – це жіноче начало в людині. Для чоловіка – це стосунки з жінками. У Шевченка глибокі взаємини з жодною жінкою не склалися.

Неувага і затяте нехтування можливостями, які пропонує секстиль Місяця, спричиняють з часом глибоке незадоволення життям і собою (що часто переноситься на нав­колишніх) і перемогу поверхового егоїзму у сферах, якими керує Планета. Пророблення дає не лише тонкий творчий розвиток принципу Планети, а й загальне духовне зростання, пов’язане з конструктивним перетворенням нижчих програм підсвідомості.

Секстиль Нептуна дає людині можливості справжнього розуміння принципу Планети, але вони потребують від неї певної праці, до того ж часто не такої, до якої людина готова й звична. Нептун дає викривлення реальності — як зов­нішньої, так і внутрішньої, і пророблення секстилю означає відхід від грубих спотворень та ілюзій, які називаються обманом і самообманом, до дуже тонких, майже непомітних негативних властивостей; деякі із засобів пророблення називають мистецтвом, медитацією, молитвою… Тому вибір, що пропонує секстиль Нептуна, часто має характер грубої спокуси; щиро відкинувши її (що може потребувати багато внутрішніх зусиль і пророб­лень), людина одержує від Нептуна заміну на якесь тонше викривлення й тоншу спокусу, що може тривати все життя.

Квадрат Місяць – Сатурн. Сатурн перебуває в тісному поєднанні з Південним Вузлом, який вказує на початок життя, на раннє дитинство, а Сатурн – це принцип жорстких обмежень. Але Сатурн в 28­му градусі Козерога – це ще й гарні здібності до наук, пересувань, мандрівок. Шевченко швидко опановував знання, пов’язані з його здібностями, й став не лише геніальним поетом і майстром пензля, а й академіком гравюри. І подорожував разом зі своїм паном Енгельгардтом і сам мандрував Україною. Але навіть заслання – це теж, хоч і примусова, але подорож. Була там і справжня мандрівка – експедиція до Аральського моря. Експедиція наукова, і Шевченко відігравав у ній важливу роль: не просто талановито замальовував усе побачене – його твори можна порівняти із сучасною фотографією.

Квадрат Сатурна ставить людині у сферах впливу Планети, а тут це Місяць (принцип підсвідомості), проблему глибокого занурення в
себе, вироблення внутрішньої дисципліни та пошуків істини в німотному зосередженні. На жаль, у реальному житті все це вилилося в глибокі страждання.

Сатурн у дванадцятому домі. Ця важка позиція передбачає глибоке пророблення тем самотності та безособистісного служіння – служіння як космічної місії. З юного віку така людина відчуває на собі дію принципу «жодна добра справа не залишається безкарною», оскільки її безкорислива допомога чи незначна самопожертва завжди призводитиме до необхідності тяжкої безглуздої праці, чорної невдячності і, як наслідок, до сильного почуття самотності.

Кожна щира спроба розкрити для когось серце завершується невдачею, яка за гармонійного Сатурна була б пом’якшена й легко відсунута в підсвідомість.

Звичайно, секстиль Урана робить планетний принцип для людини не нудним, часом навіть дуже, але потрібно навчитися сприймати уранічні впливи за їхньою реальною гідністю. Секстиль Урана – це запрошення до великої творчості.

Уран у дев’ятому домі – творчість на рівні пророцтва. Розширення свідомості відбувається енергійно й несподівано, і людина виявляється до нього геть не підготовленою, що за сильного впливу Урана може дати ефект удару психіці, який трудно подолати. Для цього знадобиться істотна перебудова картини світу й рівнів сприйнятих і випромінюваних енергетичних потоків.

Розвинений Нептун у Стрільці дає можливість впливати на світ шляхом поглибленої індивідуальної медитації.

Нептун у десятому домі – в символічному падінні. Це важке розташування небезпечне для особи, але ще більше – для людей, які залежать від неї. Ситуації десятого дому пропонують безособистісне ставлення.

Плутон у першому домі – особисте залучення до соціальних програм.

У цієї людини часто буде похмуро пригнічений вираз очей. Вона несе із собою фатум, фінальне очищення, а це не найприємніша процедура.

Ця особа навряд чи буде життєрадісною чи теплою, навіть за сильного Юпітера. Однак людині потрібно старатися точно обмежувати й спрямовувати свій вплив на світ, інакше деструктивне руйнування торкнеться його особисто, не залишивши насамперед сподівань усередині й світла зовні.

Під час пророблення це може бути психолог високого рівня, але загалом головний урок Плутона – це вироблення смирення.

Асцендент у Водолії. Сонце в Рибах.

Особистість – мінлива, життєве ядро – самовіддане.

Другий дім у Рибах.

Ця людина, якщо Риби і другий дім не дуже уражені, легко вписується в будь­яке зовнішнє середовище, люди її, як правило, люблять, принаймні вона вміє поводитися ненав’язливо­вдячно.

Третій дім у Тельці – загальна серйозність.

Четвертий у Близнюках – посилена інтуїція.

П’ятий дім у Близнюках – літературна творчість.

Шостий дім у Раці – сумлінність.

Сьомий дім у Леві… Це становище сьомого дому дає сильних, енергійних і послідовних ворогів, які виводитимуть людину з безтурботно­абстрактно­відстороненого споглядання (перший дім у Водолії) і примусять проявити себе схожим на них способом.

Після пророблення – дуже енергійний і надійний чоловік із високим почуттям особистої відповідальності, котрий багато бере на себе.

Восьмий дім у Діві – втрата істотного, брак особистої стратегії.

Психологічні кризи можуть супроводжуватися застряганням на тих чи тих подробицях, фактах, подіях, які людина ніяк не може адаптувати до своєї психіки й постійно, в негативній медитації, до них повертається.

Дев’ятий дім у Скорпіоні – активність. В’ялість, слабість, нерішучість, балакучість, тупість й добровільне підкорення злу викликає в людині крайнє несхвалення.

Далекі країни й незнайомі культури ваблять людину надзвичайно, обіцяючи хвилюючі таємниці, переживання й трансформацію.

Десятий дім у Стрільці – активність блокується соціальними обставинами.

Одинадцятий дім у Стрільці – натх­ненник.

За гармонійних аспектів Стрільця людина буде окрасою колективу, якщо дати їй можливість вільно витрачати навсібіч свою енергію, ентузіазм і дотепність. Інша річ, що групова робота передбачає часом стриманість, концентрацію уваги й зусиль, а інколи — обережність і плавність, що дається Стрільцеві дуже важко.

Дванадцятий дім у Козерозі – жорстке соціальне обмеження на змістовність внутрішнього світу.

В ув’язненні ця людина перебуває в аскетичних умовах, і їй потрібно прагнути не комфорту, а швидше визначення власної загальної мети, завдань і перепон, які необхідно подолати на шляху до звільнення, а точніше — до осягнення космічних одкровень, що чекають її в глибинах рудника самозречення.

До нещасливих і знедолених ця людина ставиться з розумінням, але сухувато, пропонуючи конкретний продуманий план допомоги, а на нижчому рівні вимагаючи від навколишніх аналогічних планів та безумовного їх виконання для себе.

Автор: Семен ЧУРЮМОВ

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Президент Чехії: Ініціатива з пошуку снарядів для України набирає обертів Сьогодні, 16 квітня

Зеленський про брак західної підтримки: Трипільську ТЕС знищили, бо у нас залишилось 0 ракет Сьогодні, 16 квітня

Голова МЗС Норвегії анонсував підписання безпекової угоди з Україною Сьогодні, 16 квітня

Прем’єр Чехії: Ми вже законтрактували 180 тисяч снарядів для України Сьогодні, 16 квітня

Уряд Нідерландів обіцяє додаткові 4,4 млрд євро допомоги Україні у 2024-2026 роках Сьогодні, 16 квітня

Дуда: Треба зробити все можливе, щоб Україна повернула території Вчора, 15 квітня

У Грузії починають розгляд "російського закону" про "іноагентів", під парламентом – протест Вчора, 15 квітня

Шольц розпочав візит у Китай: говоритиме про війну РФ проти України та економіку Вчора, 15 квітня

Байден скликає зустріч G7 через атаку Ірану на Ізраїль 14 квітня

Зеленський звільнив заступника Єрмака, який працюватиме в МЗС 13 квітня