№23, грудень 2013

Місія форуму вченихМісія форуму вчених

Про те, як учені, працівники освіти й культури Севастополя намагаються змінити життя на краще, ми розмовляємо з Тетяною Пінчук, директором Севастопольського політехнічного ліцею, професором, доктором педагогічних наук, президентом громадської організації «Севастопольська академія наук».

— Тетяно Олександрівно, на жаль, навчання талановитої молоді, майбутніх учених, за мізерного бюджету нині стало основним завданням.

— Першим кроком, однією зі спроб держави розв’язати проб­лему фінансування, є введення платного навчання разом із бюд­жетним у вишах і технікумах, а також школах і ліцеях. Наш Севастопольський політехнічний ліцей, який 2005 року став асоційованою школою ЮНЕСКО, забезпечує рівень освіти, котрий відповідає європейським стандартам. І важливо, щоб таланти знайшли себе в нашій країні. Необхідно об’єднати зусилля вчених і висококваліфікованих спеціалістів, грамотно оцінити інновації і впроваджені раніше в практику напрацювання науки, освіти, культури, щоб знання, досвід, інтелект спрямувати на розв’язання соціально значущих проблем. 4 грудня нинішнього року перший форум севастопольських учених візьме на себе таку місію. Про це відповідний протокол підписали 23 серпня цього року представники трьох академій, Управління освіти і науки Севастопольської міської державної адміністрації (начальник — Ірина Михайлівна Заєць). Не приховую, імпульсом для проведення нашого форуму стала аналогічна подія в Казахстані 1 грудня минулого року, присвячена 20­літтю незалежності республіки. Обговорювали досягнення науки і її перспективи, їх віддачу для подальшого розвитку країни. Ось факт — у розвиток науки Казахстану 2012 року планувалося вкласти 42 млрд. тенге (близько 22 280 000 грн. — Ред.). Глава держави Нурсултан Назарбаєв брав участь у форумі і повідомив тоді, що найближчими роками в цю галузь буде вкладено ще 118 млрд. «Наука має працювати на благо людей і для зміцнення позицій Казахстану», — зазначив Президент. За останні 15 років заробітна плата казахстанських учених збільшилася в 10 разів. За 20 років мережа наукових установ країни зросла в 1,6 разу. Цікавий проект глави держави «Інтелектуальна нація­2020», в основу якого лягли сформульовані ЮНЕСКО «чотири стовпи освіти» — уміння робити, уміння навчатися, уміння жити, уміння жити разом у сучасному світі. Форум завершився врученням державних нагород провідним ученим Казахстану.

Звісно, Севастополь не Казахстан, та в нашому місті наука теж завжди посідала достойне місце в житті людей. Проривом у галузі вищої освіти й науки стало відкриття альтернативних університетів, їх філіалів, наукових центрів. Набула розвитку наукова інфраструктура, розширилася мережа наукових установ. Керівництво міста багато робить для його процвітання, та є ще чимало соціально значущих і галузевих нерозв’язаних проблем. Однією з найголовніших є проблема утилізації побутових відходів. У місті немає заводу з переробки пластикової тари, яка при спалюванні разом із побутовими відходами виділяє діоксини — смертоносну отруту для всього живого. Гострою є проблема інформаційної безпеки в науці, техніці та освіті.

До форуму підготували збірник, що містить коротку інформацію про керівників науково­освітніх організацій і установ Севастополя, а також учених, їхні наукові досягнення в різних галузях теоретичної і практичної діяльності. Основним організатором підготовки форуму стала неприбуткова громадська організація «Севастопольська академія наук». Метою її діяльності є вирішення найбільш актуальних завдань життя Севастополя і регіону в економіці, екології, галузях культури, освіти, розвитку науки. І потенціал міста, на території якого функціонують 20 вищих навчальних закладів, 20 установ з науковим статусом, дає змогу досягти поставлених цілей.

— Загалом, ви вирішили повернутися до джерел, коли активну роль у розвитку науки відігравали добровільні наукові товариства?

— Вони сприяли обміну науковою інформацією. А тепер громадські організації спрямовують свою діяльність на концентрацію зусиль для вирішення соціально затребуваних завдань. Членство в наукових товариствах є добровільним, часто вільним. Держава може надавати цим академіям різну підтримку, а академії можуть висловлювати узгоджену позицію владі.

Хочеться побудувати роботу Севастопольської академії так, щоб більшість учених змогли власні наукові пошуки спрямувати у практичне русло.

Автор: Лучія Пузикова

Архів журналу Віче

Віче №3/2016 №3
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

ЄС розблокував пільги для України, Косово йде в Раду Європи, "коаліція бронетехніки": новини дня Сьогодні, 28 березня

ЗМІ: Заява Макрона про відправку військ в Україну розлютила американських посадовців Вчора, 27 березня

Словенія приєднається до ініціативи Чехії із закупівлі снарядів для України Вчора, 27 березня

Естонія готова підтримати прем’єра Нідерландів на посаду генсека НАТО Вчора, 27 березня

Реєстр збитків від агресії РФ визначив дату початку роботи та пріоритетних постраждалих  Вчора, 27 березня

У Польщі заявили, що близькі до угоди з Україною щодо агропродукції Вчора, 27 березня

Глава МЗС Швеції: НАТО має створити більше стратегічних труднощів для Росії Вчора, 27 березня

Франція незабаром поставить Україні 78 САУ Caesar – міністр Вчора, 27 березня

У Чехії кажуть, що в межах її ініціативи Україна потенційно може отримати 1,5 млн снарядів Вчора, 27 березня

У Литві призначили нового міністра оборони 26 березня