№19, жовтень 2013

Володимир ЗАЙКОВ: «Спільно подолаємо всі перешкоди»Володимир ЗАЙКОВ: «Спільно подолаємо всі перешкоди»

Цього літа почав діяти Закон «Про морські порти України». Пов'язане з ним реформування виробничої та соціальної сфери галузі поставило нові завдання перед профспілками щодо забезпечення захисту прав портовиків, їхніх соціальних гарантій. Саме про це розмова з головою профспілки працівників морського транспорту «Одеський морський порт», координатором Координаційної ради профспілок морського транспорту України, президентом Асоціації «Ветеранський рух Одеського регіону» Володимиром ЗАЙКОВИМ.

– Володимире Никифоровичу, як відбилося ухвалення Закону «Про морські порти України» на рядових працівниках Одеського морського порту?

– Сьогодні ми робимо все можливе, аби соціальні гарантії, які були прийняті раніше, збереглися. За підтримки керівництва порту й завдяки мобілізації коштів за рахунок інших статей профспілкового бюджету нам удалося зберегти основний соціальний пакет портовиків на належному рівні. Насамперед це стосується медичних програм. Функціонує та забезпечується всім необхідним медико­санітарна частина порту, де надається терапевтична, хірургічна й інша допомога портовикам, працівникам Одеської філії ДП «Адміністрація морських портів України», стивідорних компаній і непрацюючим ветеранам. Збережено й програму медичного страхування.

Наші працівники, як і раніше, можуть оздоровлюватися в нашому профілакторії «Чабанка» в Комінтернівському районі Одеської області. Щоправда, виникли проблеми з виділенням путівок на оздоровчо­курортне лікування Державним фондом соціального страхування. Але ми знайшли вихід: профспілка уклала прямі договори з декількома оздоровницями Прикарпаття, зокрема із санаторієм «Смерічка», завдяки чому нині портовики одержують путівки за нижчими від ринкових цінами.

Як і раніше, портовикам виплачують одноразову матеріальну допомогу на оздоровлення за поданням профспілкового комітету у випадках, передбачених колективним договором (переважно на оплату дорогих медикаментів, часткову оплату операцій і лікування). Профспілка також курирує культурно­масову й спортивну роботу на підприємствах. Зав­дяки її фінансуванню проводяться загальнопортові урочистості та масові заходи з нагоди Дня Перемоги над німецько­фашистськими загарбниками, Дня флоту України, дня заснування Одеського порту, зустрічі Нового року. Спрямовуються кошти й на проведення спортивних змагань, спартакіад і свят.

Загалом в умовах реформування вдається не допустити погіршення соціального забезпечення.

– Володимире Никифоровичу, а як взаємодіють із профспілками філії адміністрації морських портів?

– У кожній філії створено первинну профспілкову організацію, що раніше входила до складу тієї або іншої профспілки портовиків. Відпрацьовано колективні договори на базі вже наявних у портах. У свою чергу, керівник кожної філії має право укладати колдоговір із тією профспілковою організацією, членами кот­рої є його співробітники. Тут головне – бажання самого колективу.

Так, на прикладі Одеського порту створено первинну профспілкову організацію, що як підрозділ увійшла до складу нашої профспілки працівників морського транспорту «Одеський морський порт». Ми сформували комісію з розроблення його колективного договору разом з адміністрацією, опрацювали на базі наявного колективного договору, й це загалом діє.

Ну а щодо фінансового становища профспілки, то, звісно, тимчасові труднощі є. Бо протягом усього періоду реформування кошти, передбачені колективним договором на соціальні потреби, на рахунок профспілки не надходили. А це, природно, ускладнює нам життя.

– Розкажіть, будь ласка, про Координаційну раду, в якій ви обіймаєте відповідальну посаду?

– Після ухвалення Закону «Про морські порти України» багато профспілок вирішили об'єднати зусилля для реалізації спільних рішень.
4 червня 2013 року зібралися голови профспілкових організацій морського транспорту України. На Координаційній раді було запропоновано нові неординарні заходи в діяльності профспілок, які нині практично втілюються.

Сьогодні багато чого у справі захисту соціальних інтересів працівників портової галузі залежить від голови ДП «Адміністрація морських портів України» Юрія Юрійовича Васькова. Відрадно, що він є нашим однодумцем і готовий допомогти портовикам не лише словом, а й ділом, що підтверджує його особиста участь в останньому засіданні Координаційної ради, яке відбулося в червні. Нині з різних напрямів роботи виникає чимало питань, усі вони узагальнюються й виносяться на обговорення для прийняття рішень на раді. У такий спосіб нам вдається відстоювати свої інтереси. Скажімо, були спроби втручання в діяльність профспілкових організацій з боку керівників новостворених філій адміністрації морських портів. Але завдяки тому, що мене вчасно поінформували, ми разом із Юрієм Васьковим ці спроби локалізували. А нещодавно надійшло звернення з Ізмаїльського порту, де скорочують майже 30 осіб. На черговій зустрічі з Юрієм Юрійовичем ми розглядатимемо цю ситуацію. Щодня виникають проблеми, на які потрібно швидко реагувати. Ось цим ми й зай­маємося в Координаційній раді...

– Які проблеми у зв'язку з реформуванням портової галузі найбільше вас непокоять?

– Основні з них – це збереження робочих місць і соціальних пільг для працівників порту. Нам поки що вдається з ними впоратися багато в чому завдяки теплим конструктивним партнерським стосункам із нашою адміністрацією та керівництвом Асоціації морських портів України. Нині складна ситуація у філії адміністрації: вона не може забезпечити фінансування соціальної програми, бо ще не затверджений фінансовий план, у якому передбачене виділення потрібних коштів. Тим часом Одеський порт має можливості фінансувати цю програму. І за рахунок його коштів ми сьогодні перекриваємо соціальні програми іншого підприємства. Це наша взаємна підтримка, що допомагає колективам розв’язувати згадані проблеми.

– Володимире Никифоровичу, наостанок загляньмо в перспективу: чи почуватимуться люди соціально захищеними після проведення реформ?

– Усі ми чекаємо від нового закону про порти позитивних зрушень: залучення інвестицій, нових вантажопотоків, підвищення конкурентоспроможності. Безперечно, у кожному українському порту, що освоїв нову модель, відбудеться реформування приблизно за тою схемою, яка раніше була застосована в Одеському порту. І, на мій погляд, для загальної користі слід об'єднати зусилля двох створених у морській галузі структур – центральної і профспілкової координаційних рад.

По суті, для того й ухвалювали новий закон, щоб підвищити рівень соціального захисту працівників, щоб галузь дістала новий поштовх для розвитку, що в результаті забезпечить появу нових робочих місць, нових вантажопотоків і прихід інвесторів, які посприяють ефективнішому використанню потенціалу українських морських портів.

Ось конкретний приклад. В Одеському порту успішно реалізується проект контейнерного термінала «Карантинний мол», що має вражаючу перспективу. Наведу лише де­які цифри. Вартість проекту – 4,9 мільярда гривень. Загальна територія термінала – 19,3 гектара. Два причали довжиною 650 метрів і глибиною 15 метрів дають змогу обробляти великі контейнеровози, які сьогодні ніде прийняти. З'являться понад дві тисячі нових робочих місць.

Тому я впевнений, що спільно ми подолаємо всі перешкоди на нашому шляху.

Вів розмову Євген ТИЩУК.
Фото автора.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Сьогодні, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією Вчора, 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва Вчора, 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини Вчора, 24 квітня

Рекордна партія зброї з Британії, новини щодо допомоги США, МЗС обмежує "ухилянтів": новини дня Вчора, 24 квітня

Зеленський і Сунак обговорили найбільший військовий пакет від Британії 23 квітня

Знайти в США зброю для України на всю суму допомоги ЗСУ може бути проблемою – посол 23 квітня

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України 23 квітня