№13, липень 2013

Авторалі: з Пекіна до Парижа через УкраїнуАвторалі: з Пекіна до Парижа через Україну

Учасники V Міжнародного ралі «Пекін–Париж-2013» на площі Свободи розмістилися на майданчику біля готелю «Харків Палас».

Нинішнє ралі The Great Motor Challenge стартувало 28 травня від Великої китайської стіни. У ньому беруть участь ексклюзивні авто 1907–1982 років випуску, які пройдуть 12 500 км маршруту. Це команди з 20 країн: Канади, США, Японії, Австралії, Росії, а також країн Європи. Найстаріший автомобіль – учасник нинішніх змагань – 100­річний Ford T із Австралії.

Перший такий автопробіг відбувся 1907 року, тоді представили 10 автомобілів. До Харкова прибуло 96 екіпажів. На прес­конференції директор ралі Філіп Юнг і маршрут­директор Кім Бенністер підкреслили: маршрут перегонів­2013 розроблявся три роки. Вони розповіли, що Монголія зустріла гонщиків бездоріжжям і відсутністю дорожніх знаків, а в Росії учасники ралі побували там, де «взагалі ніколи не ступала нога туриста». А Україною, особливо територією Харківщини, колона пройшла без ексцесів і пригод.

За словами організаторів, позитивне враження залишила українська митниця «Гоптівка», яку 96 екіпажів пройшли за 20 хвилин. Для порівняння: проходження учасниками монгольсько­російського кордону тривало більше чотирьох годин.

Автомобілісти також підкреслили, що не очікували такої зустрічі, яку їм влаштували у Харкові, й подякували за це всім присутнім на площі Свободи. «Тут ми відчули найтепліший прийом, відколи покинули Китай і подолали 7 тисяч кілометрів», – зізнався Філіп Юнг.

На прес­конференції учасники згадали кілька моментів, які запам'яталися особливо. Так, австралієць Пітер Армстронг висловив захоплення екіпажами, які подолали весь шлях на відкритих ретроавтомобілях.

А для російського екіпажу на «Москвичі­412» подорож почалася ще 15 травня в Барнаулі. «За нашими розрахунками вийшло, що найдешевше рухатися в Пекін своїм ходом, що ми й зробили», – зазначив штурман екіпажу Євген Смирнов. Отже, росіяни додатково подолали 5 тисяч кілометрів.

20 червня вранці колона стартувала далі – через Полтаву на Київ. Як підкреслив директор департаменту у справах сім'ї, молоді та спорту Харківської ОДА Дмитро Перепелиця, учасники автопробігу залишатимуть область не центральними автошляхами, а периферійними. Їхній маршрут пройде Харківським, Богодухівським, Валківським, Краснокутським районами й далі на Полтаву та Київ. «Дороги там не з найкращих, але якщо учасники успішно пройшли Монголію, то з нашими дорогами тим паче впораються», – висловив сподівання він.

Як уточнили організатори ралі, в Києві до колони приєднаються два українські екіпажі: 50­річний «ЗАЗ­965», більше відомий як «горбатий запорожець», і автобус «ЛАЗ» 1975 року.

Віталій БУЛАТ.

Останні новини

Нідерланди передають Україні 28 гусеничних всюдиходів Вчора, 31 серпня

Умєров підтвердив, що Київ передав США список цілей у РФ, які хоче атакувати ATACMS Вчора, 31 серпня

Міністр оборони Естонії: Захід має змінити "підтримку війни" на "підтримку перемоги України" Вчора, 31 серпня

Президент Чехії: Успіхи Росії під Покровськом не пов’язані з операцією ЗСУ на Курщині Вчора, 31 серпня

У Орбана не планують змінювати політику щодо України, якщо Трамп програє вибори Вчора, 31 серпня

Туск: Без врегулювання проблемних історичних питань Україна не увійде до ЄС 30 серпня

Глава МЗС Литви попросив Україну і далі приховувати від нього військові плани 30 серпня

Боррель: ЄС підготував для України 700 тисяч снарядів з обіцяного мільйона 30 серпня

Фон дер Ляєн у Празі відповіла на фейкові "мирні ініціативи" Орбана 30 серпня

Доставка бетону з заводу ПБГ "Ковальська" від "РСТ Плюс" 30 серпня