№13, липень 2013

Авторалі: з Пекіна до Парижа через УкраїнуАвторалі: з Пекіна до Парижа через Україну

Учасники V Міжнародного ралі «Пекін–Париж-2013» на площі Свободи розмістилися на майданчику біля готелю «Харків Палас».

Нинішнє ралі The Great Motor Challenge стартувало 28 травня від Великої китайської стіни. У ньому беруть участь ексклюзивні авто 1907–1982 років випуску, які пройдуть 12 500 км маршруту. Це команди з 20 країн: Канади, США, Японії, Австралії, Росії, а також країн Європи. Найстаріший автомобіль – учасник нинішніх змагань – 100­річний Ford T із Австралії.

Перший такий автопробіг відбувся 1907 року, тоді представили 10 автомобілів. До Харкова прибуло 96 екіпажів. На прес­конференції директор ралі Філіп Юнг і маршрут­директор Кім Бенністер підкреслили: маршрут перегонів­2013 розроблявся три роки. Вони розповіли, що Монголія зустріла гонщиків бездоріжжям і відсутністю дорожніх знаків, а в Росії учасники ралі побували там, де «взагалі ніколи не ступала нога туриста». А Україною, особливо територією Харківщини, колона пройшла без ексцесів і пригод.

За словами організаторів, позитивне враження залишила українська митниця «Гоптівка», яку 96 екіпажів пройшли за 20 хвилин. Для порівняння: проходження учасниками монгольсько­російського кордону тривало більше чотирьох годин.

Автомобілісти також підкреслили, що не очікували такої зустрічі, яку їм влаштували у Харкові, й подякували за це всім присутнім на площі Свободи. «Тут ми відчули найтепліший прийом, відколи покинули Китай і подолали 7 тисяч кілометрів», – зізнався Філіп Юнг.

На прес­конференції учасники згадали кілька моментів, які запам'яталися особливо. Так, австралієць Пітер Армстронг висловив захоплення екіпажами, які подолали весь шлях на відкритих ретроавтомобілях.

А для російського екіпажу на «Москвичі­412» подорож почалася ще 15 травня в Барнаулі. «За нашими розрахунками вийшло, що найдешевше рухатися в Пекін своїм ходом, що ми й зробили», – зазначив штурман екіпажу Євген Смирнов. Отже, росіяни додатково подолали 5 тисяч кілометрів.

20 червня вранці колона стартувала далі – через Полтаву на Київ. Як підкреслив директор департаменту у справах сім'ї, молоді та спорту Харківської ОДА Дмитро Перепелиця, учасники автопробігу залишатимуть область не центральними автошляхами, а периферійними. Їхній маршрут пройде Харківським, Богодухівським, Валківським, Краснокутським районами й далі на Полтаву та Київ. «Дороги там не з найкращих, але якщо учасники успішно пройшли Монголію, то з нашими дорогами тим паче впораються», – висловив сподівання він.

Як уточнили організатори ралі, в Києві до колони приєднаються два українські екіпажі: 50­річний «ЗАЗ­965», більше відомий як «горбатий запорожець», і автобус «ЛАЗ» 1975 року.

Віталій БУЛАТ.

Архів журналу Віче

Віче №3/2016 №3
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Прем’єр Бельгії: Деякі євродепутати поширювали роспропаганду за гроші Сьогодні, 29 березня

1 млн снарядів навесні, новий пакет зброї з Німеччини, переговори з урядом Польщі: новини дня Сьогодні, 29 березня

Прем’єр: Україна домовилася з ЄС про пріоритетний скринінг законодавства у сфері агрополітики Сьогодні, 29 березня

Рада Україна-НАТО зібралась у Брюсселі через останні удари РФ по інфраструктурі Сьогодні, 29 березня

Зеленський розповів про розмову зі спікером Палати представників США Джонсоном Сьогодні, 29 березня

Польські ЗМІ розповіли, як Туск переконав Макрона змінити умови імпорту не на користь України Вчора, 28 березня

Шмигаль прибув на міжурядові переговори до Варшави Вчора, 28 березня

Болгарію чекають дострокові вибори: ще одна партія відмовилась формувати уряд Вчора, 28 березня

Вибір ідеальних чоловічих шкарпеток. Поради Вчора, 28 березня

Вибір майстер-класів у Києві Вчора, 28 березня