№7, квітень 2013

Автомобільної дороги Львів - Тернопіль не існує, є лише напрямокАвтомобільної дороги Львів - Тернопіль не існує, є лише напрямок

– так сказав водій автобуса, в який я сіла, щоб вирушити у відрядження до Тернополя. Спочатку подумала, що така оцінка траси – настроєве перебільшення водія, мовляв, його щось зранку знервувало. Однак, коли автобус вирушив, я переконалася, що асфальтового покриття на деяких ділянках просто немає. Є ґрунтова дорога, справді напрямок, і необхідно маневрувати, аби не заїхати в канаву чи дерево, а в кращому разі – в чисте поле...

Була сьома година ранку, на трасі Львів–Тернопіль, уже за Винниками, автобус несамовито підкидало, він намагався оминати вибоїни. Між селами Підгірне, Підберізці, Чижиків, Куровичі дорога була геть зруйнована. Протягом усього маршруту снували на невеликій швидкості вантажні фури. Їх настирлива наявність ускладнювала рух пасажирського транспорту. Адже фур було так багато, що вони вже нагадували довгі вервиці потягів, які неможливо обігнати на зруйнованій трасі. Саме ці масивні фури нищать дороги міжміського сполучення. Водій автобуса пояснив, що раніше вантажі перевозили залізницею, а нині дедалі більше користуються фурами, бо це вигідніше. Тож основні вантажопотоки припадають на автотраси. А вони поганої якості, не витримують такої нещадної експлуатації.

– Я часто користуюся цією трасою і торік бачила, як латали дорогу, – розповіла мешканка селища Винники Оксана Лисецька. – Це був звичайнісінький ямковий ремонт. Сьогодні й сліду не залишилося від того – все розмили дощі, сніги. Цією ж дорогою щодня їздять десятки автобусів, які возять людей зі Львова до сусідніх сіл. Хто й коли замислюється над тим, з яким настроєм люди, котрі працюють у Львові, школярі, студенти долають щодня ці кілометри? Трапляється, що приватні перевізники й рейси автобусів відміняють через аварійні ділянки дороги або через негоду.

Начальник служби автомобільних доріг у Львівській області Тарас Сиротинський про якість цієї траси знає. Вже цього року аварійно небезпечну ситуацію тут намагалися виправити, здійснюючи ямковий ремонт. Але завершити його завадили погодні умови – сніг, хуртовина.

– Я виріс у населеному пункті, неподалік цієї дороги. Вона потребує капітального ремонту, – коментуючи ситуацію на трасі, сказав кореспондентові «Віча» Тарас Романович. – Щороку потік транспорту в цьому напрямку зростає, а будували дорогу ще у 60-ті роки, вона розрахована на автомобілі вантажопідйомністю 8–10 тонн. А сьогодні важковаговики до 40 тонн «прасують» стару автотрасу. Щоб не проходити контроль, вантажні машини оминають трасу Київ–Чоп і повертають на цю дорогу. Тож за добу трасою Львів–Тернопіль проїжджає від 4 до 5,5 тисячі одиниць автотранспорту. Додайте ще й зміну клімату. Взимку, коли від грудня до березня різко змінюється температура, покриття руйнується. Голова облдержадміністрації звернувся до Кабінету Міністрів, щоб виділили кошти хоча б на ремонт перших 40 кілометрів цієї дороги. Я впевнений, що матимемо належне фінансування для цієї ділянки, бо вона є першою серед тих, які потребують негайного капітального ремонту. Тож приступимо до роботи, щойно зійде сніг.

Фото автора.

Автор: Лариса МАРЧУК

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Сьогодні, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією Вчора, 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва Вчора, 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини Вчора, 24 квітня

Рекордна партія зброї з Британії, новини щодо допомоги США, МЗС обмежує "ухилянтів": новини дня Вчора, 24 квітня

Зеленський і Сунак обговорили найбільший військовий пакет від Британії 23 квітня

Знайти в США зброю для України на всю суму допомоги ЗСУ може бути проблемою – посол 23 квітня

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України 23 квітня