№1, січень 2013

Бичок-третячок гуляє, а черепаха на одному місці тупаєБичок-третячок гуляє, а черепаха на одному місці тупає

Спільна виставка робіт Марії Примаченко та Олексія Шевчука. Національний музей Тараса Шевченка (Київ).

Всесвіт наїву видатної українки має невичерпну магію. Художників і спостерігачів за культурними процесами він невтомно долучає до чудернацьких образів, у яких закодована велика мудрість світу. Створені за мотивами картин пані Марії скульптурні сеноскрипти Олексія Шевчука можна назвати цитуванням (одне з ключових понять постмодернізму) або ще якось. Митець вважає власні варіації на тему персонажів Примаченко уклоном її творчості.

Транспоновані у тримірність, ні, навіть у чотиримірність (бо враження від експозиції складається також із духмяності сіна), об’ємні герої картин органічно співіснують на одній території з тими самими картинами. «Поліська болотна зебра», «Звір гуляє», «Довгонога цапля», «Крилатий кінь», «Український поліський бичок-третячок гуляє в лісі та силу збирає», «Черепаха ішла-ішла, оглянулась назад – ті самі квітки стоять, а вона на одному місці тупає», «Довгошия звірина чухається, не думає, що зима буде», «Ушатка ізловила рака», «Корова отака дасть п’ять тисяч літрів молока» – оригінальні назви примаченкових робіт, персонажі яких у яскравих і теплих втіленнях ніби зійшли на музейну підлогу.

– Замислив цей проект півроку тому. Звісно, обсудили тему з родиною Марії Примаченко, – розповів скульптор, архітектор, дизайнер Олексій Шевчук читачам журналу «Віче». – Вважаю, цьому чудовому майстру в Україні приділяється недостатньо уваги. Треба, щоб нас знали не лише за боксерами та футболістами, а й за художниками. Прекрасною місією було б повезти цю виставку країною, показати за кордоном. Поєднання живопису та скульптури по-новому прозвучало б у сучасних виставкових просторах.

Запитала митця про функцію таких собі пуфиків із сіна, які разом із також сінними яйцями траплялися в залах.

– Сіно максимально близьке тому народному примітиву, тій природності, котру несуть твори Марії Примаченко. Назвав би сіно інкубатором, в якому народжуються яйця, а з цих яєць вже народжуються образи… – пояснив Олексій.

Трохи цифр та фактів. Цього разу експонували півсотні робіт Марії Примаченко із державних зібрань (десять із них до цього ніде не виставлялися), а саме: з Національного музею Тараса Шевченка, Національного Чернігівського обласного художнього музею імені Г. Галагана, Національного музею народної архітектури та побуту України «Пирогово» (до слова, в колекції останнього – 250 картин майстрині). Цікаво те, що каталоги творів Примаченко з приватних зібрань у природі існують. А з державних (що повинно бути апріорі) – ні! Тож експозиція, ініційована Олексієм Шевчуком, може стати поштовхом до добрих діянь із популяризації творчості Марії Примаченко на іншому, вищому витку.

Фото організаторів виставки.

Архів журналу Віче

Віче №5/2016 №5
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Прем’єр Вірменії пояснив, чому не поїхав на "інавгурацію" Путіна Сьогодні, 08 травня

Латвія передала Україні обладнання для забезпечення ЗСУ зв'язком Сьогодні, 08 травня

МЗС України оголосило про невизнання президентства Путіна і закликало світ зробити те саме Вчора, 07 травня

В Угорщині заявили, що не "відправлять на смерть" українських чоловіків-біженців 06 травня

Дві країни Заходу погодились профінансувати виробництво зброї в Україні – міністр 06 травня

Голова МЗС Польщі: Хочемо якнайкращих відносин із США, хто б не був президентом 06 травня

Чехія та Естонія підтвердили, що не прийдуть на інавгураційний фарс Путіна 05 травня

Британія призначить спецпредставника для нарощування виробництва зброї – голова МЗС 04 травня

Британська зброя для ударів по Росії, Італія передасть ППО Україні, тиск на Гаагу: новини дня 04 травня

Лондон дозволив ЗСУ бити британською зброєю по цілях в РФ – Reuters 03 травня