№21, листопад 2012
Народний депутат України Олег Шевчук зареєстрував проект закону «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення». Законопроект розроблено з метою впорядкування господарської діяльності у сфері легкових автомобільних перевезень, запровадження державного регулювання, що дасть змогу створити в цій галузі прозоре конкурентне середовище.
У пояснювальній записці парламентарій зазначає, що, за даними моніторингу, здійсненого професійними громадськими об’єднаннями суб’єктів господарювання у сфері легкових автомобільних перевезень, близько 85 відсотків учасників таксомоторного ринку країни перебувають у «тіні». У столиці цей показник ще вищий – близько 95 відсотків (19 000 автомобілів).
У масштабах країни кількість легкових авто, задіяних у цій сфері, становить близько 300 тисяч одиниць. А ось кількість виданих підрозділами Міністерства інфраструктури України ліцензій – лише декілька тисяч.
За оцінками парламентарія, обіг тіньового ринку легкових автомобільних перевезень у країні загалом становить понад 20 мільярдів гривень на рік, у Києві – майже 2 мільярди.
Олег Шевчук наголошує, що більшість інформаційно-диспетчерських служб працюють без реєстрації як суб’єкти підприємницької діяльності. Співпрацювати з ними може будь-яка особа без укладання жодних договорів, надання медичної довідки, огляду автомобіля, перевірки дозвільних документів та ліцензії на здійснення таксомоторних перевезень. Тож доходи таких осіб не оподатковуються.
Згідно з текстом проекту, Кабінет Міністрів матиме повноваження затверджувати Порядок державного нагляду та контролю у сфері легкових автомобільних перевезень, який передбачатиме:
– нагляд над перевізниками на таксі та перевізниками на замовлення на вулично-дорожній мережі загального користування;
– нагляд над інформаційно-диспетчерськими службами виклику таксі;
– заходи щодо запобігання наданню послуг з перевезень особами, що не є суб’єктами господарювання;
– заходи для недопущення надання послуг з перевезень на таксі автомобілями загального призначення або автомобілями таксі, на які не оформлено дозволи;
– встановлення періодичності перевірок дотримання вимог законодавства про перевезення на таксі та перевезення на замовлення на вулично-дорожній мережі загального користування тощо.
Органи місцевого самоврядування міст і селищ міського типу ухвалюватимуть рішення про доцільність організації місцевих перевезень на таксі та ініціюватимуть створення міських (селищних) рад перевізників на таксі, делегуватимуть їм та прийматимуть на себе визначені цим законом повноваження з регулювання місцевих перевезень на таксі й здійснюватимуть контроль за виконанням міськими (селищними) радами перевізників на таксі вимог цього закону.
За оцінками Олега Шевчука, реалізація проекту дасть змогу залучити до підприємницької діяльності в сфері таксомоторних перевезень в Україні загалом майже 200 тисяч осіб на умовах спрощеної системи оподаткування та офіційного працевлаштування в легальні автотранспортні підприємства, а також забезпечить щорічне надходження 500 мільйонів гривень єдиного податку та 900 мільйонів гривень єдиного соціального внеску.
О. С.
Архів журналу Віче
![]() |
№6 |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Глава Пентагону заявив, що ядерні амбіції Ірану знищені
Франція занепокоєна ударами США по Ірану та закликає до стриманості
Серед звільнених у Білорусі в’язнів – громадяни Польщі, Естоні та Латвії
Сибіга: у липні будуть кадрові рішення щодо керівників деяких посольств
Зеленський не впевнений, чи поїде на саміт НАТО
Лідер угорської опозиції заявив про провал та фальсифікацію "референдуму" Орбана про Україну
Розкол у Трампа, атака на літаки Британії, обмеження ЄС для донорів сперми: новини дня
Макрон розкрив деталі пропозиції з чотирьох пунктів, яку висунуть Ірану в Женеві
У Раді зареєстрували постанову про скасування важливого для допомоги ЄС закону про АРМА
ЗМІ: Зеленський може зустрітись із європейськими лідерами після саміту НАТО