№21, листопад 2012

Класика і джаз причарували

VI Міжнародний фестиваль класичної музики Chamber Music Session 2012, який відбувається в Києві від 2005 року, полонив українську столицю пристрастю звучання, неперевершеністю виконання та досконалістю музичних композицій. Традиційно фестиваль збирає найкращих виконавців з усього світу, і цьогорічний – не виключення.

Атмосфера справжнього свята, гармонії та мистецького самовираження панувала в концертному залі галереї «Лавра» та Колонному залі ім. М. Лисенка Національної філармонії України, які стали не просто майданчиками для виступів, а справжнім осердям мистецтва класичної музики. У рамках Міжнародного фестивалю відбулося 15 концертів. Кожен з них вирізнявся самобутністю мистецького виконання музичних творів. Родзинкою заходу стали флейтові, фортепіанні та струнні квартети.

Найвідвертіший, на мою думку, музичний інструмент – це скрипка, бо вона може зазирнути у найпотаємніші куточки людського єства й підняти з глибин підсвідомості те, що не піддається аналізу. Не випадково найвідоміший скрипаль-віртуоз планети – британець Найджел Кеннеді – відкрив Chamber Music Session 2012. Саме він, по-новому інтерпретувавши музичну класику, поєднав її із запальним джазовим і рок-н-рольним виконанням. У такий спосіб митець сприяв її популяризації серед молоді багатьох країн та національностей. І на початку київського фестивалю Найджел знову підтвердив тезу про те, що класична музика може бути цікавою. Скрипаль гармонійно поєднав твори Баха та джазового піаніста Фатса Воллера, пропустивши їх крізь призму власного сприйняття.

Другого дня фестивалю слухачі насолоджувалися виступами двох квартетів – флейтового (П’єр-Ів Арто, Франція; Хенрік Світцер, Данія; Крістіна Сарксян, Україна-Франція; Лінн Аннетт Ерно, Норвегія) та в складі: Вадим Гладков, фортепіано; Юлія Іглінова-Мільштейн, скрипка; Юваль Готлібович, альт; Наталія Маргуліс, віолончель. Витончене звучання флейт наповнювало концертний зал «Лаври» містичним почуттям таїнства, огортаючи всіх присутніх теплою, щирою, тремтливою річкою звуків. До речі, флейта є одним із найдревніших музичних інструментів, винахідником якої (за давньогрецькою міфологією) вважається син Гефеста Ардал.

Кожен наступний музичний вечір фестивалю був неперевершений, зі своєю особливою, притаманною тільки йому енергетикою. Відомі виконавці з Європи, США та представники вітчизняної класичної сцени зробили все можливе й неможливе, щоб Chamber Music Session 2012 посів почесне місце в історії визначних подій столиці та залишив незабутні спогади в серцях і пам’яті присутніх на концертах глядачів. Ось аж ніяк не вичерпний перелік імен видатних виконавців, котрих зібрав у столиці України Шостий міжнародний: Сергій Бабаян (США) – легенда фортепіанної музики, лауреат численних міжнародних премій; американський піаніст Кевін Кеннер – переможець конкурсів ім. Ф. Шопена і П.Чайковського; Андрій Пушкарьов (вібрафон) – єдиний володар Grammy серед українців; солісти Верена Краузе (сопрано, Німеччина-Швейцарія) та Ендрю Ешвін (баритон, Велика Британія); Антоній Баришевський (фортепіано, Україна) – переможець останнього Міжнародного конкурсу ім. Ф. Бузоні. Серед почесних гостей фестивалю – молодий фортепіанний дует Дельфін Арман і Юн-Хо Чен з Франції, франко-американський фортепіанний квартет United Nation Piano Quartett і Шимановський квартет з Німеччини. Chamber Music Session 2012 подарував глядачам унікальну можливість вперше почути концерт, виконаний на історичному фортепіано голландця Барта ван Оорта (піанофорте) у супроводі музикантів Van Swieten Society.

Останнього дня фестивалю в Колонному залі Національної філармонії України виступили два фортепіанні дуети: Ірина Алексійчук – Юрій Кот та організатори заходу Олександра Зайцева – Дмитро Таванець. Фортепіано по праву вважають королівським інструментом, називаючи інструментом-оркестром, бо можливості його воістину безмежні. І переконатись у цьому можна було під час закриття Chamber Music Session 2012.

У рамках фестивалю відбулося чотири майстер-класи для студентів київської консерваторії та конкурс талановитих дітей України. Піднесенню статусу класичної музики серед людей різного віку та різноманітних уподобань неабияк допомогло те, що на всіх концертах застосовувалися інноваційні інтерактивні технології.

Автор: Гретта МАРАХОВСЬКА

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Конгрес США хоче дозволити конфіскацію активів РФ та змусити Байдена розширити санкції – посол Вчора, 18 квітня

Партія проукраїнського прем’єра виграла вибори у Хорватії, дещо втративши позиції Вчора, 18 квітня

Глава Міноборони Німеччини: Україна все ще може перемогти у війні проти РФ Вчора, 18 квітня

Саміт ЄС підтримав термінову доставку засобів ППО в Україну Вчора, 18 квітня

Новий проєкт допомоги США, Берлін шукає ППО Україні, війська РФ йдуть з Карабаху: новини дня Вчора, 18 квітня

Байден підтримав пропозицію Джонсона щодо фінансування України Вчора, 18 квітня

Зеленський – лідерам ЄС: Наше небо і небо сусідів заслуговує на однакову безпеку Вчора, 18 квітня

Столтенберг закликає членів НАТО давати зброю Україні замість витрачати 2% ВВП на оборону 17 квітня

Столтенберг анонсував засідання Ради Україна-НАТО 19 квітня 17 квітня

Столтенберг підтверджує: у НАТО достатньо систем ППО, аби передати частину Україні 17 квітня