№15, серпень 2012

До булочної на… аероTAXI?

Будівництво цієї дещо незвичної споруди на схилах столичної Паркової алеї почалося ще восени 2010 року. Серед пересічних громадян ходили чутки, що на цьому місці споруджується вертолітний майданчик для Президента України. Таємниця будівництва відкрилася 25 червня перед початком фінальної частини Євро-2012. Забудовники офіційно оголосили, що в Києві запрацювало перше в Україні аеротаксі. Вертольоти розвивають швидкість 300 кілометрів на годину й беруть на борт до п’яти пасажирів.

Відтепер, як і в багатьох країнах світу, в небі над Україною застрекочуть невеличкі сріблясті гвинтокрилі машини. Сучасне крилате таксі здійснює перельоти на двомоторних вертольотах «Eurocopter» установленими маршрутами, а також виконуватиме перельоти на індивідуальні замовлення з погодинною оплатою. Як повідомили співробітники вертольотодрому, наприклад, на вже затвердженому маршруті з Києва до аеропорту «Бориспіль» і назад за сприятливих погодних умов можна буде долетіти лише за 18 хвилин. Також розроблені й діятимуть маршрути в аеропорт «Жуляни», до пам’ятника Т. Г. Шевченку в Каневі. Передбачено перельоти й до інших міст України, зокрема, Львова, Одеси та Харкова, а також повітряні екскурсії. Про їхнє майбутнє повідомили в прес-службі компанії, яка обслуговуватиме туристів. Поки що заможним клієнтам аеротаксі пропонуватиме оглядовий політ над Києвом, переліт у парк «Київська Русь» та доправлення гравців до гольф-клубу, розташованого на околиці столиці. Щоправда, ці маршрути ще в стадії доопрацювання.

Варто зазначити, що нова споруда в центрі Києва збудована не тільки як адміністративно-діловий центр авіації та розважально-комерційний об’єкт, вона має й стратегічне значення. Під час Євро-2012 у разі виникнення надзвичайних ситуацій центр був готовий надати екстрену допомогу, це, до речі, одна з основних вимог УЄФА. Конструктивна частина вертольотодрому, а також кілька відповідних рівнів підпірних стін уздовж усієї ділянки в 2,18 гектара спроектовані так, щоб зміцнити схили й не допустити сповзання ґрунту. Вертольотодрому присвоєно клас Н-3, що означає: в разі необхідності майданчик зможе прийняти важкі вертольоти вагою до 13 тонн, зокрема, транспортні Мі-8, які використовуються Міністерством надзвичайних ситуацій та службами санітарної авіації.

Головний архітектор столиці Сергій Целовальник також підтвердив серйозність намірів використання повітряної допомоги. За його словами, найближчим часом у Києві планують побудувати ще 19 вертолітних майданчиків. Їх розмістять поблизу великих лікарень, щоб за потреби якомога швидше надати необхідну допомогу потерпілим. Це завжди вкрай важко робити, зважаючи на постійні затори та пробки на дорогах столиці.

І, нарешті, про головне: вартість перебування однієї години в повітрі становить дві з половиною тисячі євро. Однак у кожному окремому випадку, уточнюють перевізники, тариф розраховують індивідуально. Заявки на польоти приймаються мінімум за 12 годин до вильоту. Для постійних клієнтів обіцяють знижки. Година екскурсії теж оцінюється в 2,5 тисячі євро.

Варто зазначити, що на час підготовки матеріалу послугами нового виду транспорту офіційно скористалося близько вісімнадцяти осіб. Серед них більшість іноземців. Стає очевидним, що, перефразовуючи висловлювання героїні відомої кінострічки, «наші люди до булочної на аеротаксі не літають».

Архів журналу Віче

Віче №12/2015 №12
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Ексдепутата Деркача у США звинуватили у фінансових злочинах, йому загрожує до 30 років за ґратами Сьогодні, 08 грудня

США не заважають Україні розвивати можливості для ударів на великі відстані – глава Пентагону Вчора, 07 грудня

Німеччина виділяє Україні грант на 200 млн євро для підтримки внутрішньо переміщених осіб Вчора, 07 грудня

ЄС закликав країни Західних Балкан приєднуватися до зовнішньої політики і санкцій блоку Вчора, 07 грудня

Норвегія передає майже 15 млн євро для місії ЄС із тренування українських військових Вчора, 07 грудня

Безалкогольні напої в широкому асортименті в «Продукто» 06 грудня

Латвія анулювала ліцензію телеканалу "Дождь" через ризики для нацбезпеки 06 грудня

Макрон: я завжди підтримую прямий контакт із Путіним, ізоляція для нього найгірше 05 грудня

Угорщина заявила про виключення з граничної ціни на російську нафту, в рішенні ЄС цього немає 04 грудня

РФ і Білорусь змінили угоду про військову співпрацю, Лукашенко заявив про "єдину армію" 04 грудня