№15, серпень 2012
Будівництво цієї дещо незвичної споруди на схилах столичної Паркової алеї почалося ще восени 2010 року. Серед пересічних громадян ходили чутки, що на цьому місці споруджується вертолітний майданчик для Президента України. Таємниця будівництва відкрилася 25 червня перед початком фінальної частини Євро-2012. Забудовники офіційно оголосили, що в Києві запрацювало перше в Україні аеротаксі. Вертольоти розвивають швидкість 300 кілометрів на годину й беруть на борт до п’яти пасажирів.
Відтепер, як і в багатьох країнах світу, в небі над Україною застрекочуть невеличкі сріблясті гвинтокрилі машини. Сучасне крилате таксі здійснює перельоти на двомоторних вертольотах «Eurocopter» установленими маршрутами, а також виконуватиме перельоти на індивідуальні замовлення з погодинною оплатою. Як повідомили співробітники вертольотодрому, наприклад, на вже затвердженому маршруті з Києва до аеропорту «Бориспіль» і назад за сприятливих погодних умов можна буде долетіти лише за 18 хвилин. Також розроблені й діятимуть маршрути в аеропорт «Жуляни», до пам’ятника Т. Г. Шевченку в Каневі. Передбачено перельоти й до інших міст України, зокрема, Львова, Одеси та Харкова, а також повітряні екскурсії. Про їхнє майбутнє повідомили в прес-службі компанії, яка обслуговуватиме туристів. Поки що заможним клієнтам аеротаксі пропонуватиме оглядовий політ над Києвом, переліт у парк «Київська Русь» та доправлення гравців до гольф-клубу, розташованого на околиці столиці. Щоправда, ці маршрути ще в стадії доопрацювання.
Варто зазначити, що нова споруда в центрі Києва збудована не тільки як адміністративно-діловий центр авіації та розважально-комерційний об’єкт, вона має й стратегічне значення. Під час Євро-2012 у разі виникнення надзвичайних ситуацій центр був готовий надати екстрену допомогу, це, до речі, одна з основних вимог УЄФА. Конструктивна частина вертольотодрому, а також кілька відповідних рівнів підпірних стін уздовж усієї ділянки в 2,18 гектара спроектовані так, щоб зміцнити схили й не допустити сповзання ґрунту. Вертольотодрому присвоєно клас Н-3, що означає: в разі необхідності майданчик зможе прийняти важкі вертольоти вагою до 13 тонн, зокрема, транспортні Мі-8, які використовуються Міністерством надзвичайних ситуацій та службами санітарної авіації.
Головний архітектор столиці Сергій Целовальник також підтвердив серйозність намірів використання повітряної допомоги. За його словами, найближчим часом у Києві планують побудувати ще 19 вертолітних майданчиків. Їх розмістять поблизу великих лікарень, щоб за потреби якомога швидше надати необхідну допомогу потерпілим. Це завжди вкрай важко робити, зважаючи на постійні затори та пробки на дорогах столиці.
І, нарешті, про головне: вартість перебування однієї години в повітрі становить дві з половиною тисячі євро. Однак у кожному окремому випадку, уточнюють перевізники, тариф розраховують індивідуально. Заявки на польоти приймаються мінімум за 12 годин до вильоту. Для постійних клієнтів обіцяють знижки. Година екскурсії теж оцінюється в 2,5 тисячі євро.
Варто зазначити, що на час підготовки матеріалу послугами нового виду транспорту офіційно скористалося близько вісімнадцяти осіб. Серед них більшість іноземців. Стає очевидним, що, перефразовуючи висловлювання героїні відомої кінострічки, «наші люди до булочної на аеротаксі не літають».
Архів журналу Віче
№12 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Президенти держав Балтії і Польщі разом звернулися до влади Грузії
Орбан грозиться ветувати бюджет ЄС, якщо не розморозять кошти для Угорщини
Угорські спецслужби шпигували за посадовцями ЄС – розслідування
ЗМІ: Салліван пообіцяв Україні сотні тисяч снарядів і тисячі ракет до середини січня
ЗМІ дізналися деталі зустрічі Єрмака з оточенням Трампа
Глава Міноборони Нідерландів: Україна зараз програє війну
Фінляндія передає Україні зимове спорядження для ЗСУ
Сибіга вийшов із зали засідання ОБСЄ перед початком виступу Лаврова
Нідерланди нададуть Україні додаткові 22 млн євро на ППО та кіберстійкість
Уряд Франції йде у відставку