№9, травень 2012

Гуртом і захищатися краще!Гуртом і захищатися краще!

В Одесі підписано Договір про співпрацю між генеральним секретарем Федерації профспілок працівників водного транспорту та плавскладу України Євгеном Омельчуком і головою первинної профспілкової організації ДП «Одеський морський торговельний порт» Володимиром Зайковим. За словами профспілкових лідерів, договір відкриває нові можливості для координації дій і зміцнення єдності профспілок, подальшого розвитку соціального партнерства, забезпечення соціальної захищеності й відстоювання інтересів працівників порту.

Найближчим часом у Верховній Раді України заплановано розглянути новий проект закону про порти, розроблений Міністерством інфраструктури України. Як стверджують фахівці, до нього внесено низку принципових змін, зокрема вилучено положення, згідно з яким держадміністрація морських портів входить до сфери управління центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту (на сьогодні – Мінінфраструктури України). Змінено концепцію визначення морського порту: попереднє формулювання «транспортно-виробничий комплекс» у новій редакції подано як «визначена межами територія і акваторія».

Розширено сферу дії закону і завдяки новому визначенню предмета регулювання – «стосунки у сфері портової діяльності» (раніше фігурував перелік суб’єктів регулювання). Зі сфери регулювання також вилучено річкові порти й морські рибні порти; внесено істотні зміни стосовно тарифного регулювання в портах. Так, органом державного регулювання виступає Нацкомісія у сфері транспорту (раніше – Кабмін). Вилучено положення про вільні стивідорні ставки, за якими працюють портові оператори. Водночас закладається можливість визначення (на рівні уряду) вилучень із переліку тарифів, що підлягають держрегулюванню.

Очевидно, що новий порядок господарювання зачепить і соціальну сферу. Як при цьому захистити інтереси трудових колективів, зберегти соціальні гарантії працівникам? Про це розмірковують керівники профспілкових організацій.

– Ми сьогодні маємо розуміти, що працедавець дбає про власні економічні інтереси, прагнучи заробити якомога більше прибутку, – каже генеральний секретар Федерації профспілок працівників водного транспорту і плавскладу України, депутат Одеської міської ради Євген ОМЕЛЬЧУК. – Але й працівник теж має свої інтереси. І від того, як вони будуть захищені, залежатиме нормальний клімат на самому підприємстві, в чому зацікавлені і працедавці, і профспілки! Всі лідери профспілкових організацій мусять усвідомити, що об’єднання дає значно більше можливостей для захисту працівників. Ми не можемо досить точно передбачити, що чекає галузь завтра і тим більше післязавтра, але можемо абсолютно чітко стверджувати, що, об’єднавшись навколо принципів захисту інтересів трудового колективу, ми від цього тільки виграємо! Мене радує, що профспілковий рух консолідується. Можливо, невдовзі профспілки вже будуть готові виступати солідарно із багатьох економічних питань. Сьогодні в Києві працює їхній спільний представницький орган – Федерація профспілок України, куди входить і наша структура. І це вже тепер дає можливість спільно обговорювати серйозні проблеми, законодавство, зокрема на стадії законопроектів, виробляти, що дуже важливо для профспілок, солідарну точку зору й позицію!

– У разі прийняття закону про порти це певною мірою відчують усі працівники державного підприємства, адже багато ресурсів буде віддано на викуп комерційним організаціям, – зазначає голова первинної профспілкової організації Одеського морського торговельного порту, президент Асоціації «Ветеранський рух Одеського регіону» Володимир ЗАЙКОВ. – І ми робимо все можливе для того, щоб наші люди не постраждали. Саме в цьому контексті варто розглядати підписання мною і Євгеном Володимировичем договору про співпрацю. Власне, ми ввійшли до Федерації професійних спілок працівників водного транспорту та плавскладу України насамперед для того, щоб спільно відстоювати інтереси працівників Одеського морського торговельного порту. Наприклад, ми маємо зберегти на досягнутому рівні піклування про здоров’я працівників, хоча це й потребує значних коштів. Так, минулого року працівники порту і непрацюючі ветерани безкоштовно користувалися послугами нашої медико-санітарної частини, де в денному стаціонарі проліковано більш як півтисячі працівників і ветеранів. З аптечного пункту хворим видано безплатно ліків на загальну суму понад 600 тисяч гривень! Для запровадження й розвитку страхової медицини укладено низку договорів з медичними установами та компаніями, які забезпечують у плановому порядку госпіталізацію і медичні послуги працівникам порту, на що витрачено майже п’ять мільйонів гривень. А на оздоровлення й санаторно-курортне лікування для наших працівників було виділено майже півмільйона гривень. Сподіваюся, що всі наші традиції соціального захисту зберігатимуться надалі і в умовах комерціалізації портової галузі. 

Фото автора.

Автор: Євген ТИЩУК

Архів журналу Віче

Віче №3/2016 №3
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Вибір ідеальних чоловічих шкарпеток. Поради Сьогодні, 28 березня

Вибір майстер-класів у Києві Сьогодні, 28 березня

Чехія виділить кошти на свою ініціативу щодо закупівлі боєприпасів для України Сьогодні, 28 березня

ЄС розблокував пільги для України, Косово йде в Раду Європи, "коаліція бронетехніки": новини дня Сьогодні, 28 березня

ЗМІ: Заява Макрона про відправку військ в Україну розлютила американських посадовців Вчора, 27 березня

Словенія приєднається до ініціативи Чехії із закупівлі снарядів для України Вчора, 27 березня

Естонія готова підтримати прем’єра Нідерландів на посаду генсека НАТО Вчора, 27 березня

Реєстр збитків від агресії РФ визначив дату початку роботи та пріоритетних постраждалих  Вчора, 27 березня

У Польщі заявили, що близькі до угоди з Україною щодо агропродукції Вчора, 27 березня

Глава МЗС Швеції: НАТО має створити більше стратегічних труднощів для Росії Вчора, 27 березня