№21, листопад 2011

Жодних обмежень для необмежених!Жодних обмежень для необмежених!

Одне зі стиглих яблук золотої культурної осені 2011-го – черговий форум сучасного мистецтва ART-KYIV contemporary. Його шоста серія вдовольнила перебірливу щодо мистецьких проектів українську столицю на всі сто.

Масштабний форум розрісся до ще масштабнішого. Він уже вдруге захоплює простір Мистецького Арсеналу. Й 16 тисяч окупованих квадратних метрів самі собою пробуджують в організаторах шалені фантазії, глобальні задумки.

Цього разу господиня великого культурного центру Наталія Заболотна та її соратник – гуру мистецтвознавства, арсенальний куратор Олександр Соловйов представили киянам розширену галерейну географію. Москва, Париж, Відень, Берлін, Лондон, Харків, Одеса, Львів, звісно, столиця України – ось адреси 40 галерей, які виставилися в усій красі на нинішньому ART-KYIV contemporary. Побільшало й спецпроектів, що дедалі частіше створюються із солідними закордонними інституціями.

Як завжди, на форумі сучасного мистецтва не обійшлося без сюрпризів. Передусім, у спецпроекті Unlimited («Без обмежень») несподівано свіжо розкрилися знані вітчизняні художники Тиберій Сільваші (інсталяція «Внутрішнє-зовнішнє»), Ілля Чічкан у компанії графітистів, харківський гурт SOSка. Учасники на чолі з куратором спецпроекту Олександром Соловйовим розтлумачили Unlimited як «виставкову платформу, що не обмежує свободу художників і з формальної, і з концептуальної точок зору».

Спецпрограма «Східноєвропейський резонанс» – іще один цікавий пункт програми форуму. Польський інститут у Києві та куратор Моніка Шевчик продовжили проект «Подорож на схід» (у рамках головування країни в Раді Євросоюзу). Й залучили до нього, окрім співвітчизників, художників Молдови, Вірменії, Грузії, Азербайджану та Білорусі. І, зрозуміло, України – Анатолія Бєлова, Алевтину Кахідзе, Ярославу-Марію Хоменко, Володимира Кузнeцова, Стаса Волязловського та групу TanzLaboratorium. Митці виступили як дослідники феномену любові – ключового мотиву єднання людей та альтернативи авторитету влади й грошей.

Наступний сюрприз – відеоарт француженки Марі Рене, «співачки» урбаністичних просторів. У Києві вона показала візуальні наслідки свого захоплення образами українських моряків, побачених у Марселі.

Роль сенсації на форумі грала цього разу ретроспективна виставка THE GROUP 1965 – команди шести японських художників (Aida Makoto, Kinoshita Parco, Hiroyuki Matsukage, Oscar Oiwa, Tsuyoshi Ozawa, Sumihisa Arima). До цього їй аплодували
в Музеї сучасного мистецтва Дюссельдорфа. Унікальна експозиція складалася з інсталяції «Нагойя» та дуже різних робіт, створених у різних жанрах. А ще – лекцій, перформансів і навіть дитячої караоке-програми.

Отже, не втомлюючись фонтанувати новаціями й експериментами, ART-KYIV contemporary безупинно множить лави прихильників.

Автор: Ольга КРАСОВСЬКА

Архів журналу Віче

Віче №5/2016 №5
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Орбан бідкається, що СБУ хоче зірвати його опитування про вступ України в ЄС Сьогодні, 14 травня

Рубіо теж вирушає до Туреччини на можливі переговори Україна-РФ Сьогодні, 14 травня

Зеленський зустрінеться з Ердоганом в Анкарі, але готовий летіти до Путіна в Стамбул Вчора, 13 травня

Келлог заявив, що Польща може долучитись до "сил стримування" в Україні західніше Дніпра Вчора, 13 травня

В Київській області народився новий жіночий рух Вчора, 13 травня

ЗМІ: ЄС чекає на можливу зустріч Зеленського з Путіним, перш ніж тиснути на США щодо санкцій Вчора, 13 травня

Віткофф назвав ключові питання у потенційних переговорах між Україною та РФ Вчора, 13 травня

У ЄС підтвердили, що припинення вогню є "терміново необхідним" для початку переговорів 12 травня

Єврокомісар пояснив імовірну роль України у системі колективної оборони ЄС 12 травня

Трамп вимагає від України їхати на перемовини з РФ у Стамбул 12 травня