№21, листопад 2011

Розмаїття – це правда!Розмаїття – це правда!

Шкода, що образотворчі виставки в Будинку художника в Києві, куди прагнуть потрапити зі своїми роботами митці з усієї України, не супроводжуються масштабними анонсами. На жаль, так складається наше суспільне життя, що без оплати можна отримати хіба що скандал, а позитиву – нуль. Виявляється, кожне добре слово грошей коштує. А не маєш – пропадаєш.

Так-от, афішу про експозицію в Будинку художника можна побачити хіба що біля входу, запрошень ніхто не розсилає, пресу не акредитує, брифінгів не проводить. Однак є один плюс: вхід – безкоштовний! Більше того, віднедавна за можливість виставити свою роботу платять самі художники. Щоправда, кажуть, гроші, внесені митцями, йдуть на виготовлення каталогів виставок. Та поки що жодного такого друкованого звіту з експозиції в Будинку художника побачити не вдалося...

Чим обертається внесення грошей? Розмаїттям – це правда. Звісно, виставком відбирає найкраще, що пропонують. Бо, зрозуміло, не бажає закидів на кшталт того, що, мовляв, за гроші приймають будь-які роботи. Насправді на виставці домінують якісні полотна, деякі навіть із родзинкою. Проте здебільшого це натюрморти чи пейзажі.
Та їх надто багато, тому у виставкових залах затісно, нема, так би мовити, належного простору для сприйняття. А от портретів, багатопланових сюжетних картин – лічені.

Несподівано, а може, й, навпаки, так запрограмовано, виник іще один аспект: платність заходу усунула відомих, видатних, знакових митців від участі в ньому. Начебто їм, членам спілки, і не личить оплачувати місце на виставці в спілчанському ж Будинку художника. В інших залах – музейних, приватних галерей платність у тій чи іншій формі присутня, до неї звикли.

Цього року День художника відзначали 7 жовтня. Митці очікували свята, щоб показати свої творіння, поспілкуватися на виставці, подивитися, хто що представив. І тільки відомі, видатні і знакові свої творіння не показували. За винятком тих, хто не зважає на ринкові нововведення. Тож картина українського творчого процесу не повна. Втім, її «уточнюють» уже згадувані виставкові площі, де представляють або ультрасучасні виверти, або митців-класиків, котрі вже залишили цей світ, або...  

Марко ФЕДОР. Фото Ольги ПРОКОПЧУК.

Архів журналу Віче

Віче №5/2016 №5
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Зеленський зустрінеться з Ердоганом в Анкарі, але готовий летіти до Путіна в Стамбул Вчора, 13 травня

Келлог заявив, що Польща може долучитись до "сил стримування" в Україні західніше Дніпра Вчора, 13 травня

В Київській області народився новий жіночий рух Вчора, 13 травня

ЗМІ: ЄС чекає на можливу зустріч Зеленського з Путіним, перш ніж тиснути на США щодо санкцій Вчора, 13 травня

Віткофф назвав ключові питання у потенційних переговорах між Україною та РФ Вчора, 13 травня

У ЄС підтвердили, що припинення вогню є "терміново необхідним" для початку переговорів 12 травня

Єврокомісар пояснив імовірну роль України у системі колективної оборони ЄС 12 травня

Трамп вимагає від України їхати на перемовини з РФ у Стамбул 12 травня

Зеленський погодився на перемовини з Путіним у Стамбулі – чекатиме його там особисто 12 травня

Стармер та Макрон відкинули вимогу РФ припинити воєнну допомогу Україні для перемир'я 10 травня