№18, вересень 2011
Цивілізаційний поступ у країнах європейського простору набирає небувалих обертів. Інноваційні стратегії розвитку, модернізація виробництва, мультикультуралізм тощо формують спільну філософію на принципах гуманізму, справедливості та свободи. Водночас об'єднавчі процеси на теренах Європи потребують нової особистості, здатної до сприйняття інших культур і співпраці. Це завдання покладається, зокрема, й на плечі вчителя, який має підготувати майбутню людину на новій ціннісній платформі толерантності та милосердя, солідарних і мистецьких засад, демократії та права. Саме вчитель формує ту духовну основу, на якій повинен здійснюватися педагогічний процес у всіх країнах Європи.
15 вересня 2011 року в Національному педагогічному університеті імені Михайла Драгоманова перший форум ректорів педагогічних університетів Європи «Проблема підготовки нового вчителя для об'єднаної Європи ХХІ століття» зібрав зо два десятки очільників європейських навчальних закладів із 11 країн (Німеччини, Польщі, Естонії, Чехії, Болгарії, Словаччини й ін.) і понад 50 їхніх колег в Україні. Не оминули увагою цей захід і народні депутати України, державні діячі, представники громадськості Києва, науковці.
Під час урочистого засідання в залі Національної опери, присвяченого 170-річчю від дня народження Михайла Драгоманова, з доповіддю про велич особи мислителя у світовій історії виступив Голова Верховної Ради, доктор історичних наук, академік НАН України Володимир Литвин.
Він, зокрема, зазначив, що реалії нинішньої Європи дедалі частіше змушують нас пригадувати пророчі думки Михайла Драгоманова, який бачив майбутнє України у вільній та рівноправній родині європейських народів, за що його не раз називали «українським аташе в Європі». Очевидно, найбільше це стосується федералістичних ідей мислителя. Адже, як і передбачав Михайло Драгоманов, Західна Європа перша зробила крок до вільної федерації. Крім того, спираючись на факти тогочасного життя, вчений був заповзятим прихильником соціального поступу й верховенства права. Володимир Литвин висловив упевненість, що творчий доробок Михайла Драгоманова заслужено поставив його на один щабель із інтелектуалами тих часів. Голова Верховної Ради зауважив: Михайло Драгоманов усім своїм життям торував європейський шлях розвитку для України.
Відповідно до програми форуму відбулися ІІІ Міжнародні Драгомановські читання, нарада ректорів педагогічних університетів Європи на тему «Підготовка нового вчителя для об'єднаної Європи ХХІ століття», під час якої створено Консорціум європейських університетів та засновано науково-педагогічний журнал «Європейські педагогічні студії». Учасникам форуму презентовано книжку доктора філософських наук, професора, академіка Національної академії педагогічних наук, ректора НПУ ім. М. Драгоманова Віктора Андрущенка «Світанок Європи. Проблема формування нового вчителя для об'єднаної Європи ХХІ століття».
Європа вже потребує іншого вчителя, здатного виконати свою історичну місію. Завдання його підготовки цілком і повністю покладається на педагогічні університети, що мають розпочати шляхом низки трансформацій процес формування нового вчителя за єдиною європейською системою деідеологізованих цінностей, базовими серед яких є толерантність, демократія, миролюбство, справедливість і солідарність.
Світлана ФІЛОНЕНКО.
Архів журналу Віче
№10 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
У Польщі вітають крок України в бік відновлення ексгумацій жертв Волинської трагедії
Сибіга і Сікорський не мали у Варшаві офіційної зустрічі, але перетнулись на "дружню розмову"
У Франції відхилили ініціативу ультралівих щодо імпічменту Макрону
Суд ЄС підтвердив законність заборони на юридичні послуги для російських компаній
Ідеї де і як організувати тимбілдинг у Києві
Регистрация оффшорных компаний: ключевые моменты
Новий прем’єр Франції у програмній промові пообіцяв підтримку Україні
Парламент Румунії схвалив створення навчального центру для підготовки українських морпіхів