№19, жовтень 2010

Преференції як засіб захисту туристичного іміджу країни

З огляду на можливий ризик під час вирішення того чи іншого завдання, усі «за» та «проти» французи «вишиковують» у три колонки, де кожна має своє ключове слово: «реально», «віртуально» й «ramplei», що в перекладі на російську означає «обман зору». Мені не хотілося б, аби всі зусилля, спрямовані на розвиток туризму в Криму, звелися до обману зору. Експерти й фахівці різних рангів сьогодні дедалі частіше говорять про необхідність розвивати Крим як комплексний туристичний бренд із урахуванням реальних можливостей півострова й мінливих запитів тих, хто приїжджає сюди відпочивати. Це справді дуже важлива сполучна ланка в ланцюжку співвідношення ціни та якості. Впевнене сходження до вершин економіки неможливе без державної підтримки, прозорої законодавчої бази, а також чіткої програми взаємодії всіх зацікавлених в її реалізації учасників.

Туристичні компанії, котрі стояли біля витоків розвитку туризму в нашій країні, не треба переконувати в тому, що без державної регламентації преференцій будь-які нововведення в туристичній сфері ні до чого доброго не приведуть.

Туристичний бізнес України та Криму пройшов непростий шлях становлення й розвитку. На нинішньому етапі для його якісного зростання необхідно посилити діяльність зі створення привабливого туристичного іміджу, реалізації стратегії позиціонування будь-якого з кримських регіонів на світовому туристичному ринку, підвищення ефективності використання можливостей Інтернету з метою просування національного турпродукту, а також з об’єднання зусиль для рекламування та збільшення рекреаційного потенціалу.

Візьмімо найсвіжіший факт: в Інтернеті в розпал туристичного сезону з’явилася інформація про виявлення «холери» в Ялті. Цей негатив дуже сильно вдарив по репутації вітчизняної туристичної галузі. Адже всесвітньою мережею сьогодні послуговується широка аудиторія наших нинішніх і майбутніх клієнтів. Негативна інформація не підтвердилася, але ми не відразу відреагували на її появу, із запізненням на декілька днів спростували її та подали достовірну інформацію. Нас може оббрехати будь-хто й тим самим завдати шкоди економіці країни. А у відповідь – тиша. Ми не готові відбити недостовірну інформаційну атаку. І так буде доти, доки не створимо в державі надійного захисту від несумлінних і нечесних конкурентів. Чому досі на урядових сайтах немає рубрики «Головне про туризм» і не розміщується необхідна на сьогодні інформація про туристичну галузь? Ми можемо й повинні використовувати рядок, який «біжить», на сайтах провідних ЗМІ країни, тим самим утверджуючи істину про те, що туризм – важливе державне завдання.

Нині багато говорять про вдосконалення рекреаційного комплексу. Але це неможливо без модернізації соціальної інфраструктури. Нещодавно Рада Міністрів Криму звернулася до Президента країни Віктора Януковича з проханням надати підтримку в розробці й фінансуванні низки державних програм: «Вода Криму», «Транспортна інфраструктура Криму», «Екологічна безпека Криму» та ін. Це – впевнений крок до систематизації заходів з підтримки галузі й можливість залучити до Криму не лише відпочивальників, а й людей, готових вкласти свої гроші в туристичну галузь. Розв’язання проблем відпочинку в Криму дасть змогу створити сучасну базу для реалізації масштабних інвестиційних проектів.

Для розвитку туристичної галузі важливо визначитися зі статусом домоволодіння, що надає сьогодні послуги з тимчасового розміщення відпочивальників. Правового статусу цих об’єктів не визначено, вони здавалися в експлуатацію як житлові будинки, а використовуються як міні-готелі. Слід нагадати, що при введенні готелю в дію необхідний інший пакет дозвільних документів. І тому 50 відсотків приватних домоволодінь, котрі надають послуги туристам, сьогодні перебувають у «тіні».

Сподіватимемося на те, що робота зі внесення змін до Закону України «Про туризм» й ухвалення його нової редакції допоможе захистити ринок туристичних послуг від проблем, які виникають на цьому шляху.

На жаль, наявні норми законодавства не є досконалими в багатьох сферах туристичної галузі. Не відрегульовано питань ліцензування екскурсійної діяльності, туристичного супроводу, охоплення сертифікацією й категоризацією всіх суб’єктів розміщення (проживання).

Ми не повинні закривати очі на труднощі в сфері туризму. Ця галузь вважається сьогодні одним із перспективних напрямів соціально-економічного розвитку країни, регіонів, міст. Адже туристичне господарство генерує 11 відсотків валового продукту в світі, а туристична індустрія – 4,2.

Аналіз ситуації в цілому по Україні та Криму показує: туристичне господарство поступово розвивається, хоча не характеризується стабільним зростанням, попри те, що в нашій країні існують всі передумови для розвитку туризму (історичні, географічні, природні, економічні, соціально-демографічні). Отож причин нестабільності, які уповільнюють розвиток туризму й гальмують розвиток туристичної індустрії, можна назвати декілька.

По-перше, в засобах масової інформації активно рекламується міжнародний туризм і майже відсутня реклама внутрішнього, за винятком загальновідомих зон туризму й рекреації (Криму та Карпат).

По-друге, відсутні кошти на реконструкцію визначних пам’яток історії й архітектурного мистецтва, а залучення інвестицій гальмується через неврегульовану нормативно-законодавчу базу країни.

По-третє, сектор туристичної індустрії не розвинений. Ніде не роздають безплатних буклетів-путівників з описом визначних історико-культурних пам’яток міста. Крім того, не в усіх містах є такі путівники, що зумовлено вузьким тлумаченням поняття «туризм» і малою обізнаністю з різноманіттям туристичних послуг.

По-четверте, розмаїтістю туристичних послуг можуть похвалитися переважно міста-мільйонери, міста загальновизнаних зон рекреації і туризму (Крим, Карпати), деякі історичні й культурні центри.

Водночас у більшості міст України можна розвивати промисловий (чи діловий?), оздоровчий та інші види туризму. Але для цього знов-таки потрібні інвестиції: для створення центрів бізнесу, рекреаційних зон, які поєднували б пасивні й активні види відпочинку. Одне слово, ми зобов’язані найближчим часом узяти курс на створення іміджу якісного відпочинку в Криму для того, аби будь-який житель нашої держави або зарубіжжя, заздалегідь плануючи свою відпустку, без щонайменшого сумніву, із задоволенням віддавав перевагу відпочинку на кримському «острові скарбів».

Автор: Олена БАЖЕНОВА

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Зеленський і Сунак обговорили найбільший військовий пакет від Британії Сьогодні, 23 квітня

Знайти в США зброю для України на всю суму допомоги ЗСУ може бути проблемою – посол Сьогодні, 23 квітня

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами Сьогодні, 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку Сьогодні, 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України Сьогодні, 23 квітня

Тонкощі використання клейових сумішей для армування плит пінополістиролу Сьогодні, 23 квітня

Союзники назвали дату нової зустрічі щодо зброї для ЗСУ у форматі "Рамштайн" Вчора, 22 квітня

Кулеба розказав міністрам ЄС, що ще є можливість запобігти гіршим сценаріям Вчора, 22 квітня

Норвегія приєднається до ініціативи з забезпечення України засобами ППО Вчора, 22 квітня

Громадяни Словаччини зібрали вже понад 3 млн євро на снаряди для України Вчора, 22 квітня