№17, вересень 2010
Як правило, знайомство з митцем починається на його виставці. Але львівський художник Ігор Горін найчастіше експонує свої твори за кордоном. А в місті, де живе і працює, його знає вузьке коло шанувальників.
У 1969 році вступив до Львівського політехнічного інституту на архітектурний факультет. По закінченні вузу з 1977-го займався ландшафтною архітектурою у Львові. З 1982 року працював головним художником міста Урай Тюменської області. До живопису звернувся у 1985 році. Тоді ж відбулася перша персональна виставка Горіна. 1993-го – перші міжнародні виставки «Імпреза’93» та «Срібний квадрат». З 1995 року одна за одною відбуваються персональні виставки в Україні, Росії, Польщі, Чехії, Німеччині, Нідерландах, Канаді. Подорожує Європою, після чого народжується серія графічних робіт «Подорожі». Живе і працює у Львові.
Архітектор, живописець, графік Ігор Горін мешкає в дивовижних апартаментах, стилізованих під середньовічний замок. Усе довкола створено його руками та за його проектами: стільці, столи, вітражі, картини, камін, ковані речі і навіть покладена цегла. Втіленню цього задуму передували роки напруженої праці далеко від рідного дому. Коли здобув у Львові фах архітектора, зрозумів, що тут відкривається невтішна перспектива – стати «шевцем без чобіт». У 1980-ті в задушливій атмосфері клановості Ігор не бачив своєї реалізації ні як художник, ні як будівничий. Відтак свідомо й надовго покинув місто, що було джерелом його творчих задумів, без подиху якого, здавалося, він і дня не проживе. Але, зробивши глибокий життєдайний вдих у Львові, він почав одухотворяти свої проекти в маленькому сибірському містечку. Коли ж митець поставив за мету спорудити свій середньовічний Замок, то відчув, що водночас має створити свій Храм душі. Інакше для чого Бог обдарував його стількома талантами?
Його політ завжди супроводжувала й підтримувала вірна і кохана дружина Ольга.
– Ми радісно й натхненно, однією душею й одним серцем працювали у цьому сибірському містечку, де нас підтримували й любили, – згадує Ольга. – Ми робили спільні виставки: живопис – Ігоря, гобелени – мої. Звичайно, не обходилося без труднощів, людських заздрощів. Однак ми всі – слабкі люди, і мусимо вміти прощати. Ігор працював головним художником і головним архітектором містечка.
Якби не вигляд на Львів із вікна середньовічних залів, де відбувалася наша розмова, то могла б із легкістю уявити, що я – у правдивому лицарському замку. Особливу енергетику створюють тут картини Ігоря Горіна.
Мистецтвознавець Тетяна Чуйко, яка протягом багатьох років вивчає і аналізує творчість художника, ось як її визначає: «Ігор Горін винайшов своєрідну і оригінальну художню мову, в якій переосмислений спадок старих майстрів, зокрема звернення до акроаматичних образів, поєднується з гостро сучасними виразними засобами. Може скластися враження, що Горін грає з відкриттями попередників у мистецтві, особливо Босха і Брейгеля Старшого. Однак точніше сказати так: часи цих художників – найкомфортніші шари, з яких він, що всмоктав у себе атмосферу старовинного Львова, черпає засоби для шліфування та варіювання особливостей своєї стилістики. Еманація певної енергетики далеких пращурів, яку випромінюють стіни будинків і бруківок одного з найзагадковіших міст Європи, має властивість впливати. Цілком імовірно, Ігор творчо піддається впливові деяких «хвиль» львівської історії періоду ХV–ХVI століть».
Його картини здебільшого сюжетні. На них зображено чимало символів, які переходять з одного полотна на інше: птах, пісочний годинник, яйце, риба, ключі, вага, книжка.
– Птах у небі є символом волі, – каже Ігор Горін. – Воля для мене – найважливіша річ у житті. Воля самовираження та поглядів – неначе птах, що кружляє в небі. Немає значення, що є темою для твору. Головне – творчий імпульс, що підносить мене до неба. Моїм живописом я хочу передати цей імпульс своїм глядачам, щоб узяти їх у політ разом із собою. Мої твори є «волею духу».
– Чи пишете ви картини на замовлення? – запитую митця.
– А для кого ж тоді має працювати художник, як не для людей? Мені цікаво знайомитися з тими, кого приваблює моя творчість. Спілкування – процес взаємного збагачення художника й замовника. Усе залежить від того, якого замовника ти «притягнеш». Тобто яке поле духовності ти напрацював – із такими вимогами до тебе прийдуть… Мої картини приваблюють людей мудрих, творчих, естетів. Я співпрацюю з багатьма архітекторами, й тому моїми картинами прикрашені інтер’єри багатьох квартир і будинків у Києві, Одесі, Львові, Москві, а також у Європі й Америці.
Автор: Лариса МАРЧУК
Архів журналу Віче
№12 | |
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата |
Нові F-16 в Україні, зустріч Зеленського і Трампа, відкриття Нотр-Дама: новини вихідних
Трамп не виключив можливість зменшення допомоги Україні
Макрон про Сирію: Варварська держава повалена
Глава дипломатії ЄС пов'язала падіння Асада зі слабкістю Росії та Ірану
Зеленський наполягає на "дієвих гарантіях" миру після розмови з Трампом і Макроном
Зеленський розповів про свою зустріч з Трампом і Макроном
У Єлисейському палаці анонсували тристоронню зустріч Макрона, Трампа і Зеленського
Зеленський прибув до Єлисейського палацу для зустрічі з Макроном і Трампом
Зустріч Зеленського, Трампа і Макрона тривала 35 хвилин
Саміт ЄС обговорить ситуацію в Україні, чекають на Зеленського