№17, вересень 2010

Політ художника за волею духуПоліт художника за волею духу

Як правило, знайомство з митцем починається на його виставці. Але львівський художник Ігор Горін найчастіше експонує свої твори за кордоном. А в місті, де живе і працює, його знає вузьке коло шанувальників.

Ігор Горін народився 1952 року в місті Тячів на Закарпатті.

У 1969 році вступив до Львів­ського політехнічного інституту на архітектурний факультет. По закін­ченні вузу з 1977-го займався ландшафтною архітектурою у Львові. З 1982 року працював головним художником міста Урай Тюменської області. До живопису звернувся у 1985 році. Тоді ж відбулася перша персональна виставка Горіна. 1993-го – перші міжнародні виставки «Імпреза’93» та «Срібний квадрат». З 1995 року одна за одною від­бу­ваю­ться персональні виставки в Україні, Росії, Польщі, Чехії, Німеч­чині, Нідерландах, Канаді. Подо­ро­жує Європою, після чого народ­жує­ться серія графічних робіт «Подо­рожі». Живе і працює у Львові.

Архітектор, живописець, графік Ігор Горін мешкає в дивовижних апартаментах, стилізованих під середньовічний замок. Усе довкола створено його руками та за його проектами: стільці, столи, вітражі, картини, камін, ковані речі і навіть покладена цегла. Втіленню цього задуму передували роки напруженої праці далеко від рідного дому. Коли здобув у Львові фах архітектора, зрозумів, що тут відкривається невтішна перспектива – стати «шевцем без чобіт». У 1980-ті в задушливій атмосфері клановості Ігор не бачив своєї реалізації ні як художник, ні як будівничий. Відтак свідомо й надовго покинув місто, що було джерелом його творчих задумів, без подиху якого, здавалося, він і дня не проживе. Але, зробивши глибокий життєдайний вдих у Львові, він почав одухотворяти свої проекти в маленькому сибірському містечку. Коли ж митець поставив за мету спорудити свій середньовічний Замок, то відчув, що водночас має створити свій Храм душі. Інакше для чого Бог обдарував його стількома талантами?

Його політ завжди супроводжувала й підтримувала вірна і кохана дружина Ольга.

– Ми радісно й натхненно, однією душею й одним серцем працювали у цьому сибірському містечку, де нас підтримували й любили, – згадує Ольга. – Ми робили спільні виставки: живопис – Ігоря, гобелени – мої. Звичайно, не обходилося без труднощів, людських заздрощів. Однак ми всі – слабкі люди, і мусимо вміти прощати. Ігор працював головним художником і головним архітектором містечка.

Якби не вигляд на Львів із вікна середньовічних залів, де відбувалася наша розмова, то могла б із легкістю уявити, що я – у правдивому лицарському замку. Особливу енергетику створюють тут картини Ігоря Горіна.

Мистецтвознавець Тетяна Чуйко, яка протягом багатьох років вивчає і аналізує творчість художника, ось як її визначає: «Ігор Горін винайшов своєрідну і оригінальну художню мову, в якій переосмислений спадок старих майстрів, зокрема звернення до акроаматичних образів, поєднується з гостро сучасними виразними засобами. Може скластися враження, що Горін грає з відкриттями попередників у мистецтві, особливо Босха і Брейгеля Старшого. Однак точніше сказати так: часи цих художників – найкомфортніші шари, з яких він, що всмоктав у себе атмосферу старовинного Львова, черпає засоби для шліфування та варіювання особливостей своєї стилістики. Еманація певної енергетики далеких пращурів, яку випромінюють стіни будинків і бруківок одного з найзагадковіших міст Європи, має властивість впливати. Цілком імовірно, Ігор творчо піддається впливові деяких «хвиль» львівської історії періоду ХV–ХVI століть».

Його картини здебільшого сюжетні. На них зображено чимало символів, які переходять з одного полотна на інше: птах, пісочний годинник, яйце, риба, ключі, вага, книжка.

– Птах у небі є символом волі, – каже Ігор Горін. – Воля для мене – найважливіша річ у житті. Воля самовираження та поглядів – неначе птах, що кружляє в небі. Немає значення, що є темою для твору. Головне – творчий імпульс, що підносить мене до неба. Моїм живописом я хочу передати цей імпульс своїм глядачам, щоб узяти їх у політ разом із собою. Мої твори є «волею духу».

– Чи пишете ви картини на замовлення? – запитую митця.

– А для кого ж тоді має працювати художник, як не для людей? Мені цікаво знайомитися з тими, кого приваблює моя творчість. Спілкування – процес взаємного збагачення художника й замовника. Усе залежить від того, якого замовника ти «притягнеш». Тобто яке поле духовності ти напрацював – із такими вимогами до тебе прийдуть… Мої картини приваблюють людей мудрих, творчих, естетів. Я співпрацюю з багатьма архітекторами, й тому моїми картинами прикрашені інтер’єри багатьох квартир і будинків у Києві, Одесі, Львові, Москві, а також у Європі й Америці.

Автор: Лариса МАРЧУК

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата
Останні новини

Білий дім визнав, що через затримку з допомогою Україна втратила Авдіївку Сьогодні, 25 квітня

Голова МЗС: Лише військової допомоги США недостатньо для перемоги над Росією Вчора, 24 квітня

Глава Пентагону поговорив з грецьким колегою на тлі публікацій про тиск щодо Patriot для Києва Вчора, 24 квітня

Держдеп США згадав телемарафон у звіті щодо порушень прав людини Вчора, 24 квітня

Рекордна партія зброї з Британії, новини щодо допомоги США, МЗС обмежує "ухилянтів": новини дня Вчора, 24 квітня

Зеленський і Сунак обговорили найбільший військовий пакет від Британії 23 квітня

Знайти в США зброю для України на всю суму допомоги ЗСУ може бути проблемою – посол 23 квітня

Туск: Польща не передасть Patriot Україні, але допоможе іншими засобами 23 квітня

Кулеба пояснив, чому консульства України зупинили надання послуг чоловікам мобілізаційного віку 23 квітня

Зеленський заявив про домовленість щодо ATACMS для України 23 квітня