№23, грудень 2008

«Київсоюзшляхпроект» проектує автомагістралі та мости

Інститут «Київсоюзшляхпроект» відомий своїми досягненнями в галузі транспортного будівництва не лише в Україні, а й у країнах СНД. Упродовж 78 років, а саме стільки існує установа, за її проектами споруджено численні автомагістралі, великі та позакласні мости в Україні, Росії, Казахстані, країнах Балтії. Про один з останніх визначних проектів «Київсоюзшляхпроекту» — мостовий перехід через Дніпро в Кременчуці, який конче потрібен не лише місту, а й усій Україні, розповідається в нинішньому випуску «Віча».
Які здобутки «Київсоюзшляхпроекту» за останні роки? З таким запитанням ми звернулися до голови правління проектного інституту Євгена ЛІМОНОВА.

— З початку нинішнього десятиліття наш інститут спільно з субпідрядними організаціями (ПБ ВАТ «Мостобуд», «Укрдіпробудміст» та іншими) веде робоче проектування двох грандіозних об’єктів: Подільського мостового переходу через Дніпро в Києві та автотранспортної магістралі в Запоріжжі з мостами через Дніпро і Старий Дніпро, — розповідає Євген Лімонов. — Тут ми застосували найсучасніші види конструкцій і технології. Так, у Києві головне русло Дніпра цілком перекриватиметься однією аркою на два яруси: один — для поїздів метрополітену, другий — для руху автомобілів (6 смуг). Конструкції решти споруд — мости через Гавань, Десенку тощо — уніфіковані з головною. У цих проектах інститут запропонував чимало технічних новинок: плити проїжджої ділянки з монолітного залізобетону, новітні розробки опорних частин і деформаційних швів, прозорі протишумові екрани, стійкі гідроізоляційні матеріали, міцний водонепроникний гусасфальт тривалого терміну служби тощо. Майже всі насипи в рекреаційній зоні дніпровських островів замінили естакадами, щоб не порушувати екології середовища.

У Запоріжжі передбачається звести два мости: вантовий та рамної системи, типу «лань, що біжить». Усі підходи й розв’язки, зокрема на острові Хортиця, котрий перетинає мостовий перехід, спланували на естакадах. Як і в Києві, тут усі технічні рішення — найсучасніші.

У нинішніх проектах будівництва й реконструкції автомобільних доріг широко використовують такі прогресивні рішення, як водоперепускні труби з гофрованого металу та поліетилену, підпірні стінки з габіонів, зміцнення дорожнього одягу георешітками, укріплення укосів геотекстилем, закладення під дорожній одяг основи з пісного  бетону, щебенисто-мастичний асфальтобетон для покриття проїжджої частини тощо.

При проектуванні автодороги «Київ—Одеса» інститут «Київсоюзшляхпроект» запропонував і розробив рамну конструкцію збірно-монолітного шляхопроводу. Здійснені випробування засвідчили чудові якості новинки як у процесі будівництва, так і в експлуатації. Це дало змогу поставити аналогічні конструкції й на інших дорогах України.

Беручи участь у підготовці до Євро-2012, наш інститут розробляє техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) будівництва Північного мостового переходу через Дніпро, що є складовою Великої кільцевої автодороги навколо Києва. Проектуємо транспортні розв’язки на перетинах кільцевої з автомобільними шляхами, якими проходять міжнародні транспортні коридори.

Геологи інституту «Київсоюзшляхпроект» забезпечують інженерно-геологічне обґрунтування реконструкції стадіону «Олімпійський» у Києві.

Окрім згаданого мостового переходу в Кременчуці, ми розробили ТЕО на будівництво моста на кільцевій дорозі Миколаєва. Ці ТЕО наразі проходять експертизу. Уже на попередній стадії в них передбачено такі технічні рішення, як вантовий міст, численні естакадні підходи тощо.

2009 року спільно з заводами МЗБК плануємо завершити проектування нової залізобетонної балки під сучасні навантаження А-15 і НК-100, що в подальшому широко використовуватиметься під час будівництва. До речі, проектні роботи інститут виконує за власні кошти. Часто також застосовуємо найсучасніші металеві конструкції бар’єрних огороджень доріг і мостів, які істотно підвищують безпеку руху.

Майже всі прогресивні проектні рішення інститут розробляє й запроваджує в тісній співпраці з провідними НДІ та профільними кафедрами університетів. Серед наших партнерів — ДерждорНДІ, Інститут електрозварювання ім. Євгена Патона НАН України, НТУ, КНУБА та інші.

«Київсоюзшляхпроект» систематично удосконалює власну технологію проектно-вишукувальних робіт, модернізує програмне забезпечення, що дає змогу всі графічні роботи виконувати на комп’ютерах. Широко використовується аерофотозйомка місцевості, результати якої проектувальники отримують у вигляді цифрової моделі. Останнім часом фахівці інституту почали застосовувати відеозйомку при проектуванні ремонтів та реконструкції автомобільних доріг. Це також позитивно вплинуло на якість наших проектів.

З метою оновлення матеріальної бази «Київсоюзшляхпроект» нещодавно придбав електронний ехолот, систему GPS супутникового визначення координат, електронний тахеометр, самохідний буровий верстат і верстат для штампових випробувань, цифровий нівелір тощо.

«Київсоюзшляхпроект», визначений Міністерством регіонального розвитку та будівництва України як базовий інститут у галузі мостобудування, уклав нові вітчизняні норми на проектування мостів, з минулого року бере участь у формуванні норм, гармонізованих з європейськими та світовими.

В інституті запроваджено систему управління якістю, котра підтверджується щорічними сертифікаційними чи наглядовими аудитами міжнародного сертифікаційного органу «ТЮФ Рейнланд Україна» — з видачею відповідних сертифікатів.

Маємо ліцензії на всі види професійної діяльності в Україні та Росії.

У найближчому майбутньому інститут планує, крім продовження роботи над згаданими вище об’єктами, брати участь у проектуванні міжнародних транспортних коридорів і втілювати в життя технічну політику, спрямовану на створення видатних транспортних споруд, розробку й запровадження нових технологій і матеріалів.

Кадровий склад інституту — це досвідчені фахівці та здібна молодь, котру ми відбираємо в університетах ще на 3—4-му курсах.

Якщо виникнуть нові завдання, інститут «Київсоюзшляхпроект», поза сумнівом, виконає їх якісно та швидко. Наші телефони: (044) 272-09-16 та 272-08-29.

Архів журналу Віче

Віче №4/2016 №4
Реклама в журналі Інформація авторам Передплата